mai 22, 2024, 11:28:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye hester?
80 - 90 hk - 8 (9%)
90 - 100 hk - 13 (14.6%)
100 - 110 hk - 31 (34.8%)
110 + hk - 26 (29.2%)
60 + hk - 11 (12.4%)
Stemmer totalt: 86

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)  (Lest 74932 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #210 på: januar 06, 2011, 16:28:07 pm »

det jeg trodde kom til å bli en enkel affære endte opp med mange små stikk i fingeren, litt blod og en lettere irritert person

hvordan i alle dager skal man klare å få montert AN-fittings på slangene?

forstår selve fremgangsmåten, hva som skal hvor, men er jo ett h*****ete å få på plass? eller gjør jeg det feil?

noen i oslo som er flinke på sånt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #211 på: januar 06, 2011, 16:55:31 pm »

det jeg trodde kom til å bli en enkel affære endte opp med mange små stikk i fingeren, litt blod og en lettere irritert person

hvordan i alle dager skal man klare å få montert AN-fittings på slangene?

forstår selve fremgangsmåten, hva som skal hvor, men er jo ett h*****ete å få på plass? eller gjør jeg det feil?

noen i oslo som er flinke på sånt?

Klarer du å montere tilsvarende på enden av en hageslange så både forstår du prinsippet og bør klare å montere.
Har du riktig størrelse på slangene i forhold til fittings?

Kort versjon er at du skrur av "hylsa" fra fittingen og trer slangen inn i den, nesten til der gjengene starter.
Deretter setter du fast den resterende biten av fittingen i en skrustikke og "trer" på slangen... Start deretter å skru "hylsa" og slangen fast for hånd så langt du greier, mens du presser mot. Dette for å forhindre at slangen trekker seg ut (du kan også markere slangen med noe for å se at det ikke skjer).
Når du ikke klarer å gjøre dette for hånd lenger går du over til å skru det resterende stykket med fastnøkkel eller tilsvarende.

Det er litt verre med stålspunnede enn vanlig slange, men ikke så mye at det er umulig å få til på relativt kort tid.
Tips: viktig at enten på slangen er så fint kuttet som mulig. Det finnes egne spesial "klippe" tenger for dette billig hos summit som funker bra. Bruk tape rundt slangen der du kutter for å "holde" enden mer samlet. Dette bidrar til at du enklere klarer å entre slangen inn i hylsa som jeg antar er problemet ditt...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #212 på: januar 06, 2011, 16:58:33 pm »

problemet er at stålet rundt "åpner seg" mens jeg trer den ene delen på.. nå prøve å få kuttet penere kanskje Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Nova
Medlem
***
Innlegg: 240
Bosted: Haugesund



Vis profil WWW
« Svar #213 på: januar 06, 2011, 19:42:30 pm »

problemet er at stålet rundt "åpner seg" mens jeg trer den ene delen på.. nå prøve å få kuttet penere kanskje Glad

Du må bruke godt med tape, og en fintagget sag. Da går det helt fint.
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #214 på: januar 06, 2011, 23:54:01 pm »

problemet er at stålet rundt "åpner seg" mens jeg trer den ene delen på.. nå prøve å få kuttet penere kanskje Glad

Du må bruke godt med tape, og en fintagget sag. Da går det helt fint.

Bruker selv meget tynn kapp skive på vinkelkutteren og godt med teip.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #215 på: januar 07, 2011, 10:52:34 am »

Jeg bruker denne, og er meget godt fornøyd og har som regel ingen issues med "fliser" som stikker ut...

http://www.summitracing.com/parts/SUM-900040/
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #216 på: januar 07, 2011, 11:07:20 am »

El tape og tynneste skive på vinkelsliper. Rengjøring etter kuttet og er fittingsene tørre så smører du dem såvidt slik at alt glir lett på plass. Du trenger ikke fjerne tapen hvis du sliter med at endene fliser seg opp.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #217 på: januar 18, 2011, 22:42:51 pm »

Så ut som lekkert arbeid med den stingeren. Vinkelen kan være en forbel å justere, helt klart.
Med mindre du vil kappe i skjørtet bak på bilen...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #218 på: januar 18, 2011, 23:45:10 pm »

hehe.. stingeren skulle sveises i jula.. meeeen, mye mat etc etc

vips ikke noe gjort.. tror den skal gå klar av bakplaten Glad og bråke Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #219 på: januar 18, 2011, 23:52:08 pm »

hehe.. stingeren skulle sveises i jula.. meeeen, mye mat etc etc

vips ikke noe gjort.. tror den skal gå klar av bakplaten Glad og bråke Blunker

Hvis du har ny/ubrukt stinger med lyddempermateriale inni, så blir nok støynivået skuffende hvis du forventer bråk... Helt til du velger å fjærne innmaten, slik jeg prøvde...
Da kan vi begynne å snakke om et realt støynivå!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #220 på: januar 18, 2011, 23:56:04 pm »

den er tom for å si det sånn
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #221 på: februar 01, 2011, 16:50:03 pm »

Da nærmer det seg avhenting hos JEE Osteaktig

Hva slags olje burde jeg bruke med tanke på at:
 -Sommerbil
 -Fullflow med filter
 -Totalt gjennoppbygd

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #222 på: februar 01, 2011, 18:14:34 pm »

Det tror jeg at Jee kan svare deg på Blunker
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #223 på: februar 01, 2011, 18:22:05 pm »

kjekt med fler anbefalinger Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #224 på: februar 01, 2011, 18:32:20 pm »

enig med deg Glad 
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #225 på: februar 04, 2011, 00:23:39 am »

WEE Osteaktig

skal hente motor hos Erik imorgen Glad

ble 10 i komp  Gliser

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #226 på: februar 04, 2011, 13:04:39 pm »


* P04-02-11_13.00.jpg (109.75 KB. 450x600 - vist 279 ganger.)

* P04-02-11_13.00[01].jpg (117.91 KB. 800x600 - vist 292 ganger.)

* P04-02-11_13.00[02].jpg (137.01 KB. 800x600 - vist 280 ganger.)


mer bilder i løpet av helgen Glad

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #227 på: februar 05, 2011, 12:35:33 pm »

Endelig tilbake fra Erik, og arbeidet er rett og slett nydelig Osteaktig


* P05-02-11_12.23.jpg (75.07 KB. 800x600 - vist 295 ganger.)

* P05-02-11_12.23[01].jpg (106.74 KB. 800x600 - vist 296 ganger.)

* P05-02-11_12.24.jpg (125.18 KB. 800x600 - vist 322 ganger.)


porting av innsug og eksos kanaler er kjempe, og ikke minst forbrenningskammerene:

* P05-02-11_12.24[01].jpg (127.95 KB. 800x600 - vist 303 ganger.)



endte på 45cc i kamrene, så med 1,2mm vendehøyde er vi på gode 10-1 i komp Osteaktig

Erik: hvis du leser, KNALL!

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #228 på: februar 05, 2011, 16:16:24 pm »

Måtte splitte blokken igår for å flytte på boltene til veivlagrene, fikk sammen blokken idag, men...

ved tilstramning av alle lagre så er ikke veiven like "løs" som den var sist blokken var sammen.. dvs at jeg må flytte på veiven via svinghjulet..

AAHHHHH Rekker tunge   opp med blokka igjen :/
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #229 på: februar 05, 2011, 20:07:03 pm »

Jeg følger med vettu Osteaktig

Godt du er fornøyd så langt. Håper alt "speller" som holmsen så fint utrykker det.

Håper du finner ut hva som klyper. Husk riktig moment på hovedboltene. Det følgte med på lappen sammen med blokka. Er sikkert ikke 3,5kg  Blunker


Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #230 på: februar 06, 2011, 02:17:08 am »

ytterste lager mot reimhjulet som hadde flyttet seg, og hadde most "dowel pinnen", aner ikke hvordan man skal få den ut, sitter dønn Trist regner med å prøve varme imorgen.. hvis ikke det funker er det avlevering til erik Rekker tunge

gleder med til å få motoren i hekken, og frese forbi nye bimmere Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #231 på: februar 06, 2011, 11:01:11 am »

ytterste lager mot reimhjulet som hadde flyttet seg, og hadde most "dowel pinnen", aner ikke hvordan man skal få den ut, sitter dønn Trist regner med å prøve varme imorgen.. hvis ikke det funker er det avlevering til erik Rekker tunge

gleder med til å få motoren i hekken, og frese forbi nye bimmere Gliser

Dowel pinnen er vel stål? Lageret har mest trolig deformert og må byttes
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #232 på: februar 06, 2011, 12:25:42 pm »

ja det må det, men pinnen må ut av blokka i første omgang Trist
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #233 på: februar 07, 2011, 17:48:40 pm »

Erik ble redningsmann idag, men fant fort at det ene lagret er deformert og må byttes Trist

vwparts to the resque Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #234 på: februar 13, 2011, 20:42:48 pm »

Venter forgjeves (?) på nye lager fra unaiten. bestilte i samme slengen mer kampasta, skalpebrett, oljefiltre etc..

krysser fingrene for at jeg har motoren ferdig med blikk på innen to uker !

har btw lakkert sylindrene med varmelakk.. sett at det er mange gjør det, men at det kjøler litt mindre enn rust. 1641 sylindersettet som sto i gamlemotoren var allerede rustet etter noen uker, så kjørte på jeg Glad 4 tynne lag og god maskering!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #235 på: februar 13, 2011, 22:52:27 pm »

Synd vi ikke pratet mer om det.. Men alt du nevner over er lagervare hos meg  Øyerulling
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #236 på: februar 13, 2011, 22:55:52 pm »

haha.. jaja! sånn er det Rekker tunge

kribler i fingrene nå Erik Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #237 på: februar 14, 2011, 19:49:11 pm »


* P14-02-11_17.15.jpg (81.49 KB. 450x600 - vist 227 ganger.)

* P14-02-11_17.46.jpg (119.71 KB. 800x600 - vist 229 ganger.)

* P14-02-11_17.46[01].jpg (71.42 KB. 450x600 - vist 211 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #238 på: februar 14, 2011, 20:08:51 pm »

Stapp dem i stekovnen og bak dem på 100 gr som du øker til 150 etter en stund så sitter lakken på sylinderne veldig mye bedre. Og en ting til: aldri ta på varmelakk med fingra. Og et lite tips til: vask veggene i sylinderne GODT og påfør deretter litt WD40 så går innkjøringen så mye lettere.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #239 på: februar 14, 2011, 20:12:47 pm »

Fordi fingra dine påfører fett på en lakk som ikke er herdet. Er du uheldig så blir resultatet flotte fingeravtrykk når lakken herder.


Stapp dem i stekovnen og bak dem på 100 gr som du øker til 150 etter en stund så sitter lakken på sylinderne veldig mye bedre. Og en ting til: aldri ta på varmelakk med fingra. Og et lite tips til: vask veggene i sylinderne GODT og påfør deretter litt WD40 så går innkjøringen så mye lettere.

Mvh
BB

hvorfor? lærer iallefall én ny ting hver dag Blunker

sylindrene skal vaskes ja Glad
« Siste redigering: februar 14, 2011, 20:17:51 pm av BeetleBug » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!