mai 02, 2024, 14:03:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s splittbuss  (Lest 22657 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 07, 2011, 22:17:29 pm »

Monter filtermatter på innsiden av luftgrillene i bilsiden.... Blunker

Ja, ikke så dumt egentlig. Må bare finne noen med minimal flow reduksjon da. Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #31 på: desember 07, 2011, 22:55:01 pm »

Hehe, dine mine våre deler... Alt sirkulerer i nærmiljøet Gliser

Men nå blir det trøkk i motoren til Putte!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 07, 2011, 23:09:29 pm »

Er vel liten tvil om det... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #33 på: desember 09, 2011, 11:43:28 am »

Her er en du kan titte litt på Øyvind Blunker
Ser ellers veldigt bra ut Sjokkert Sjokkert



Svein.

Veldig interessant det der Svein, må prøves ut Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #34 på: desember 09, 2011, 20:10:10 pm »

http://rbernauer.de/php/content.php?action=content&id=45

2276 cm3 med standard 34 mm forgasser (ikke boret)
Effekt 122 hk ved 4000 o / min
Dreiemoment 208 Nm ved 2640 o / min

Jeg kikket en del på denne før jeg startet å bygge ny motor til bussen min, skulle gjerne vite oppskriften :-)



Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #35 på: desember 09, 2011, 21:10:33 pm »

her er en tråd med litt 34pict trim Gliser
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=392148&postdays=0&postorder=asc&start=0
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #36 på: desember 10, 2011, 02:18:34 am »

http://rbernauer.de/php/content.php?action=content&id=45

2276 cm3 med standard 34 mm forgasser (ikke boret)
Effekt 122 hk ved 4000 o / min
Dreiemoment 208 Nm ved 2640 o / min

Jeg kikket en del på denne før jeg startet å bygge ny motor til bussen min, skulle gjerne vite oppskriften :-)
Den skulle jeg legge ut, men fant den ikke. Nå skal den lagres Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #37 på: januar 21, 2012, 23:14:52 pm »

Har fått jobbet litt med safari vinduene på bussen.
Tok ut rutene, demonterte rammene fra glasset, vasket og tørket alt rent, og monterte de sammen igjen med TEC-7 mellom glass/list og List/ramme. Satser på at det er tett der nå i alle fall...

Så har jeg byttet listene som tetter mellom ramme og bil. Disse er kjøpt fra UK, og har en veldig fin profil som gjør at de ikke bulker seg i hjørnene. De er også tykkere enn den gamle, men kan komprimeres like mye.

Her er de gamle (beklager dårlige mobilbilder..):


* IMG_0509_web.jpg (102.12 KB. 598x800 - vist 266 ganger.)


Her er de nye på plass:


* IMG_0510_web.jpg (138.26 KB. 598x800 - vist 266 ganger.)


I morgen skal jeg ta vanntesten på de (må vente til alt er tørket..), blir spennende. Er det ikke bortimot tett nå, så ryker de antagelig ut til fordel for faste ruter...

Fikk kjøpt meg en passende skiltramme også her om dagen (Takk Kim!), og slik ble det:


* IMG_0511_web.jpg (120.14 KB. 800x598 - vist 350 ganger.)

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #38 på: mars 11, 2012, 23:13:01 pm »

Liten oppdatering her.
Har omsider fått rack & pinion konverteringskittet fra Creative Engineering (2 1/2 mnd venting). Fikk montert det i helgen. Veldig bra saker, solid, gjennomtenkt og passet som beskrevet. Spent på å teste bilen på veien nå Glad

 


* Photo-16-11-33-11.03.12.jpg (139.24 KB, 598x800 - vist 370 ganger.)
« Siste redigering: mars 12, 2012, 07:23:39 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #39 på: mars 11, 2012, 23:29:18 pm »

Tannstang er ikke feil! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #40 på: mars 12, 2012, 07:17:46 am »

Har tenkt litt på en sånn selv også , men hvordan bygger den nedover i forhold til
orginal snekke ?
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #41 på: mars 12, 2012, 07:24:52 am »

Nå har ikke jeg målt forskjellen, men den bygger noe mindre enn den originale.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #42 på: mars 12, 2012, 13:26:05 pm »

Tror Solan kan anbefale denne løsningen - funker veldig bra på hans 65

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=214.540
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #43 på: mai 13, 2012, 14:19:52 pm »

Bussen har fått justert camber bak og nye dekk med mer profil. Ikke helt fornøyd med looken i forhold til det som sitter foran, så til vinteren tror jeg den skal få en litt smalere forstilling og noen dekk som matcher looken på de bak. Det får være bra for nå, nå skal det kjøres  Gliser
Bonusen med disse nye dekke bak er selvsagt at den er blitt mer langbeint på gira, digg på motorveien!


* Photo-14-32-29-13.05.12.jpg (140.15 KB, 800x598 - vist 332 ganger.)

* Photo-14-32-41-13.05.12.jpg (126.73 KB, 800x598 - vist 305 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #44 på: mai 13, 2012, 14:34:22 pm »

Superfin! Likte bakdekka jeg!  Glad 60 profil?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Sambabuss
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Østre Toten



Vis profil
« Svar #45 på: mai 13, 2012, 14:39:18 pm »

Utrolig tøff bil du har Berger!:-) Tror kanskje styringa mi også blir oppdatert til vinteren igjen. Blir jo sikkert adskillig stødigere/tryggere bak stikka med det! Ønsker deg en flott sommer med bussen!
Loggført

Samba `65
Ur-quattro `86 mod
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #46 på: mai 13, 2012, 15:08:07 pm »

Superfin! Likte bakdekka jeg!  Glad 60 profil?

Var det ikke 195/80/15?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #47 på: mai 13, 2012, 15:24:05 pm »

Superfin! Likte bakdekka jeg!  Glad 60 profil?

Var det ikke 195/80/15?
Det stemmer det, Eivind. Jeg måtte sjokke de litt for å få døtta luft i de når jeg la de på Gliser

Det ble ganske kult Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #48 på: mai 13, 2012, 15:44:15 pm »

Superfin! Likte bakdekka jeg!  Glad 60 profil?

Var det ikke 195/80/15?

Stemmer  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #49 på: mai 13, 2012, 15:44:47 pm »

Utrolig tøff bil du har Berger!:-) Tror kanskje styringa mi også blir oppdatert til vinteren igjen. Blir jo sikkert adskillig stødigere/tryggere bak stikka med det! Ønsker deg en flott sommer med bussen!

Takk det samme til deg også Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #50 på: mai 13, 2012, 16:19:03 pm »

Superfin! Likte bakdekka jeg!  Glad 60 profil?

Var det ikke 195/80/15?

80 profil er fett! Hvilke dekk er det ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #51 på: mai 13, 2012, 16:35:29 pm »

disse?

Falken LA/AT T-110
Ultra High Performance Tyres
195/80 R15 96H
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #52 på: mai 13, 2012, 16:41:58 pm »

Ok. Er ute etter nye bak dekk etterhvert skjønner du, 80 profil er ikke akkurat dagligdags  Blunker
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #53 på: mars 01, 2013, 13:50:31 pm »

På tide med en oppdatering her nå.
Bestilte ny forstilling fra Creative Enginering i begynnelsen av januar, og endelig kom den. Denne er av veldig god kvalitet og er totalt ca 3" smalere enn standard. Har også kjøpt inn CSP skivebremser som skal på denne forstillingen.
Har så langt fått demontert den gamle. Må stå på nå, for første bryllupskjøring er allerede om 3 uker!


* Photo-28.02.13-13-08-42.jpg (52.26 KB, 449x600 - vist 211 ganger.)

* Photo-01.03.13-11-50-51.jpg (130.17 KB, 800x598 - vist 230 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #54 på: mars 01, 2013, 13:56:35 pm »

Bare å gyve løs Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #55 på: mars 11, 2013, 21:16:53 pm »

Forstilling på nå og nye CSP bremser på plass.
Satte justeringen på midten og slapp den ned...ble litt lav kan man si.. Men veldig tøff  Kult
Får justere litt opp igjen i morgen, hjula ligger for nære innerskjermen til at den kan brukes....


* Photo-11.03.13-17-16-51.jpg (143.07 KB, 800x598 - vist 185 ganger.)

* Photo-11.03.13-17-33-47.jpg (47.91 KB, 449x600 - vist 233 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #56 på: mars 11, 2013, 21:19:31 pm »

Fantastisk bil du har :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #57 på: mars 11, 2013, 21:20:22 pm »

Det ble lekkert Gliser
HEVE???
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #58 på: mars 11, 2013, 22:06:16 pm »

hjula ligger for nære innerskjermen til at den kan brukes....
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52118.0.html
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #59 på: mars 11, 2013, 22:16:30 pm »


Har 175/55 nå, så det skiller bare 3mm til de dekkene der Blunker
Bilen må kunne kjøres med 8 pers i, så den må nok litt opp ja.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!