mai 06, 2024, 09:32:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stempelring klemme ønskes kjøpt/lånt  (Lest 1672 ganger)
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« på: august 03, 2011, 23:27:07 pm »

Hei

Trenger desperat å låne eller kjøpe stempelringverktøy av typen på bildet. (altså typen som klemmes sammen, ikke av typen som skrus sammen med strammebåndsdings) Noen som kan låne bort et par dager i Oslo? Eller som vet hvor i huleste man får kjøpt noe sånt i Oslo? 94mm stempel.

Jens Kristian


* stempelring.jpg (7.06 KB, 140x117 - vist 482 ganger.)
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 03, 2011, 23:31:36 pm »

altså en som likner denne: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D7180

ikke denne: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Stempelringkompressor/

JK
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: august 03, 2011, 23:39:46 pm »

har du litt 1.5mm stålplata so kan du laga ein sånn fort å gale. mål omretsen på eit stempel og legg til 1-1.5 cm. klypp opp ein strimmel med plata som er so lang og breid nok til å dekk ringane. brett den rundt stempelet og til slutt so bretter du opp ca 1cm kant i begge endar og bruker vice grip til å halda fast med
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 03, 2011, 23:43:13 pm »

Hvorfor fortrekke den ene typen fremfor den andre. Ble nysgjerrig jeg nå  Hæ

Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: august 03, 2011, 23:47:27 pm »

jee det er mulig du er kar om det, men jeg klarer ikke å montere JE stempelene mine med biltemavarianten, siden oljeringen (i alle fall) må på etter at kryssbolten er presset inn og låst. Kryssbolten sitter jo under oljeringen. Eller er det noe jeg ikke har tenkt på her? Så jeg må få sylinderen på stempelet etter at stempelet er satt fast i råden. Eller har du en annen måte å gjøre det på?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 04, 2011, 00:10:07 am »

Funker kanskje det..

Men når jeg monterer slike "dritt" stempler. Monterer jeg råden på stempelet først, og presser så stempelet inn i sylinderen. Råden skrur jeg fast til veiva etter at blokka er lukket. Er litt vrient. Men det går. Pass bare på å få underdelen riktig... da det er vanskelig å se nummereingen.
Husk og prøvemontere råden, på sin respektive plass, for å sjekke frigang og strekk på bolter før du monterer. Litt vrient å gjøre det etterpå  Rekker tunge


Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: august 04, 2011, 07:54:16 am »

hvordan måler du strekk på boltene inni der da erik? jeg tror det er enklere å presse sylinderen på stempelet når stempelet sitter på plass. men da funker ikke biltemavarianten av stempelringklemme. og den andre varianten har jeg ikke sett i salg noe sted i norge av en eller annen grunn
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: august 04, 2011, 08:18:46 am »

Måler strekket ved prøvemontering av rådene og noterer momentet som skal til på hver bolt.

Men når det er sagt er det vanskelig å få rett strekk på "Kina" arp boltene uten å få permanent strekk. Så disse dras bare til vedlagt moment. Lite å få gjort med dårlige deler.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: august 04, 2011, 10:37:19 am »

muligens eit alternativ: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_112&products_id=183
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: august 04, 2011, 11:10:24 am »

jepp de har noe liknende på unneberg også. men jeg trenger verktøyet idag, og det er tydelivis INGEN fra oslo som skal innom unneberg idag. så jeg får prøve å lage en klemme av 1 mm  plate. MEN HVIS NOEN SKAL TIL UNNEBERG SÅ SI FRA
Loggført
HappyT3
Nybegynner
*
Innlegg: 21
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: august 08, 2011, 07:55:46 am »

Lag det selv, se side 11 i denne tråden:
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=20070&start=250
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!