mai 05, 2024, 20:33:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips til tetting av støtstangrør T1.  (Lest 1143 ganger)
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« på: april 09, 2012, 18:46:14 pm »

Hei.. Kjøpte meg en brukt, trimmet 1600 sp motor. Fikk startet den opp i påsken og fann ut at det nermest renner olje ut av støtstangrøra inn mot blokka. Hvordan skal jeg sette dette sammen for å vere sikker på at det blir tett? Er vel flere typer pakninger å få kjøpt? Brukes noen form for pakningsmasse i tillegg? Håper noen kan gi meg et godt svar på dette, siden det snart er Buggy sesong :-)
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 09, 2012, 18:55:05 pm »

sjekk att da er ved pakningen da lek olja og ikkje i sjølva røyret. dei kan sprekka opp der i trekkspelet. og sveiseskjøyten skal du ha opp ifølge tyske ingeniørar. ellers bør du bruka pakning i skikklig kvalitet. dei e mjuke og fine i gommien. dei billige er harde som ein gammal skosåle. og tettar ikkje i da heile tatt. eit skikklig komplett pakningsett er heller ikkje so føbanna dyrt: http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=1458
skal du forsikra deg om at da vert 100 prosent tett kan du smøra litt permatex eller andre greier rundt der pakningen tettar. men ikkje bruk noko superduper silikongreier som lagar eit helvete når du skal ha av pakningane ein gong i fjern framtid
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 09, 2012, 19:03:56 pm »

Det ser ut til at der er mellom pakning og blokk det lekker. Må/bør jeg bytte pakning mellom topp og sylinder? Ser ut til at det kommer litt det også.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: april 09, 2012, 19:09:15 pm »

Husk å strekk litt i støtstang rørene før montering.
De hvite gummi ringene/pakningene er best, skal ikke trenges noe pakningsmasse, men skader ikke heller.
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #4 på: april 09, 2012, 19:40:06 pm »

Det ser ut til at der er mellom pakning og blokk det lekker. Må/bør jeg bytte pakning mellom topp og sylinder? Ser ut til at det kommer litt det også.

Når du har tatt av en pakning, eller tatt trykket av den, skal du alltid erstatte den med en ny, hvis du vil ha det tett. Så svaret er ja.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
bergus
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 09, 2012, 19:54:32 pm »

Takker for mange gode tips.. Er vel bare å ta ut motoren igjen  Sint
Loggført
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #6 på: april 09, 2012, 20:04:35 pm »

det er å få kjøpt delte rør med fjær slik at motor ikke må tas ut,,,,
sjekk med unneberg...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!