mai 12, 2024, 22:45:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Au da. Gikk ikke gjennom Eu kontroll. Mekke hjelp søkes  (Lest 1771 ganger)
nepse
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Hagan , Nittedal



Vis profil
« på: mai 12, 2010, 17:06:21 pm »

Hei igjen.
Bilen min en 1968 T1 1500 var på Eu kontroll i går. Fikk 2er feil på nedre bærekule venstre side.
Ikke hadde verkstedet tid å ta jobben før uti juni heller  Gråter
Ble også anbefalt å ta og bytte alle bærekulene da de andre også begynte å bli slitt.
Er det noen som bor rundt Nittedal, Jessheim, Oslo som har tid og lyst og føler for å bytte 2 nedre og 2 øvre bærekuler i forstillinga?
Jeg vil selvfølgelig betale for jobben  Glad
« Siste redigering: mai 12, 2010, 18:01:42 pm av nepse » Loggført

T1 1500 1968 modell orginal "søndagsbil"
Passat Bluemotion 2008 modell "daglig bil"
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: mai 12, 2010, 18:27:08 pm »

Det er godkjent fra vw at det kan være noe slakk i disse .
Dette står vel i gamle vw rep. handbøker/service normer.
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #2 på: mai 12, 2010, 18:34:55 pm »

Unneberg bil har byttebære armer med nypressede bærekule. Det forenkler jobben en god del. Du kan jo begynne med å demontere selv. Så ser du fort om du vil sette det sammen selv oxo. Er enklere enn man skulle tro. Glad
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #3 på: mai 12, 2010, 18:47:41 pm »

Det er godkjent fra vw at det kan være noe slakk i disse .
Dette står vel i gamle vw rep. handbøker/service normer.

Dog vel neppe....
Før 66: Kingbolter, minimalt slakk er ok.
66 opp: Bærekuler, niks. Det skal være fast uten merkbar slakk.


Loggført
boble69
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #4 på: mai 12, 2010, 19:10:26 pm »

legg en fille under kula. smell til med en hammer Blunker, da blir de stramme å fine( vis de ikke er SYK slitte da). så vasker du de litt å reiser å prøver igjen Blunker
Loggført

1969mod boble
Del
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: -


Vis profil

« Svar #5 på: mai 12, 2010, 19:22:47 pm »

Hvis du føler for å ta turen til Fredrikstad, kan vi bytte til nye bærekulene for deg i vårt verksted, mens du venter.
Send en PM hvis det er aktuellt.
Loggført
nepse
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: Hagan , Nittedal



Vis profil
« Svar #6 på: mai 12, 2010, 22:00:27 pm »

Hvis du føler for å ta turen til Fredrikstad, kan vi bytte til nye bærekulene for deg i vårt verksted, mens du venter.
Send en PM hvis det er aktuellt.
PM sendt  Gliser
Loggført

T1 1500 1968 modell orginal "søndagsbil"
Passat Bluemotion 2008 modell "daglig bil"
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6115
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 12, 2010, 22:05:19 pm »

legg en fille under kula. smell til med en hammer Blunker, da blir de stramme å fine( vis de ikke er SYK slitte da). så vasker du de litt å reiser å prøver igjen Blunker

Hvor lenge holder en slik "reparasjon" vanligvis?
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: mai 13, 2010, 10:15:17 am »

Det er vel en fordel at sånt er i orden. Forstår heller ikke dem som maler over rustne bremserør for å skjule rusta...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #9 på: mai 13, 2010, 13:14:28 pm »

Sitat fra: Formula Vee link=topic=24047.javascript:void(0);msg241550#msg241550 date=1273742117
Det er vel en fordel at sånt er i orden. Forstår heller ikke dem som maler over rustne bremserør for å skjule rusta...

Enig der!
Hvem er det man egentlig lurer?  Øyerulling

Like greit å gjøre det skikkelig med en gang  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
boble69
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: skien


Vis profil

« Svar #10 på: mai 13, 2010, 21:36:28 pm »

legg en fille under kula. smell til med en hammer Blunker, da blir de stramme å fine( vis de ikke er SYK slitte da). så vasker du de litt å reiser å prøver igjen Blunker

Hvor lenge holder en slik "reparasjon" vanligvis?

vet ikke. men gjore det på en bmw e30 å funker fint nå snart et år etter Blunker
Loggført

1969mod boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!