Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd ..og da som verre e
|
på: mai 06, 2011, 15:43:37 pm
|
Nye plugger,har faktisk opplevd defekte nyplugger. En kompis skiftet til nye NGK plugger og fikk problemer. Har en gammel pluggtester, fant faktisk to defekte plugger,skiftet og alt ble på steill. Likedan plugghetter som kan ha defekt motstand.
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd ..og da som verre e
|
på: mai 06, 2011, 10:40:22 am
|
Jeg også følger med deg Tistlo da jeg sliter med samme problemet på en en 1600 AS. Har prøvd det meste,det som er trasig at plutselig går den fint for så og slå seg helt vrang Det med slakk i gasserforinger er nok et tema,men i min -67 1300 med 400.000 km, original forgasser med stor slitasje i foringene så maler den som en katte! Kan bli lurt av ustabil kondensator,rotor med motstand,coil. Tror helst problemet ligger på bensintilførselsbiten. Falskluft kan komme og gå grunnet varme. Forb..... og ikke finne feil! Skal bli interessant og se hva du finner ut tilslutt.
|
|
|
33
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Veihjelp
|
på: mai 02, 2011, 15:46:28 pm
|
Med forsikring i Gjensidige dekkes veihjelp på veteran. Egenandelen er 500.- Har vært medlem i NAF og Falck i mange år. Har trengt hjelp en gang,ringte NAF men to timers ventetid. Fikk startstrøm av en annen bil istedet. Har brukt tusener i medlemskap gjennom årene,som kunde i Gjensidige er jeg godt dekket med veihjelp. Falck er dårlig for oss med flere biler da medlemskapet kun gjelder for en bestemt bil. NAF medlemskap følger eieren. Begge har en årspris på ca. 1000.-,betaler heller 500.- i egenandel den dagen jeg trenger hjelp.
|
|
|
36
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kor mangen standard bobler er laga?
|
på: mars 12, 2011, 17:47:54 pm
|
Fant i et bokverk at det ble prod. 12.437 mill. bobler i Tyskland. Siste bobla ble som kjent prod. 30/7-03 i Mexico. Da stoppa telleren på 21.529 mill. totalt. Interessant om noen kunne regne ut hvor mange mil med bobler det blir
|
|
|
38
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: veteran forsikring hos gjensidige :)
|
på: februar 18, 2011, 15:18:56 pm
|
Gjensidige er veldig byråkratisk med veteranforsikring. Det nye er at biler under 30.000 i verdi går greit på telefon. Fikk tidligere avslag på en original -74 Jeans grunnet tvilsom lakk!
|
|
|
40
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bruk av plastigauge på Rådelager
|
på: januar 07, 2011, 16:39:13 pm
|
Størst slitasje på veiv/lager ved øvre og nedre dødpunkt. Tørn veivaksel til nedre dødpunkt ved måling, lett og komme til og resultatet gir den største lagerklaringa på leamikken. Obs. på fargen på måletråden, forskjell ang. diameter på akseltappen. Måles ved nøye rengjøring uten olje.
|
|
|
41
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinvarmer 12 volt ebersprecher
|
på: desember 10, 2010, 20:41:14 pm
|
Har også problem med Eber, BN2. Starta,rett spenning på plugg,fikk liv i pumpa,stoppa i regulatoren. Etter å ha demontert regulatoren,justert, kom det bensin fram(har null peil på Eber). Da tente brenneren,etter noen sekunder var det dødt. Nå er spenning til pumpa vekke. Vet at tukling med regulatoren er risikosport. Fikk tak i en BN 2 uten regulator? komplett, er det noe bedre og satse på?
|
|
|
44
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ulyd i motor etter overhaling
|
på: oktober 30, 2010, 10:10:22 am
|
En mulighet kan være: Hvis det er slitekant i sylindrene skal øvre stempelring ha skrå/knekk mot toppen. Pga litt slakk her og der kan st.ringen butte mot slitekanten. Mulig du sjekka dette. Ved innkjøring bruker jeg litt to-taktolje i bensinen. Håper det "går" seg til.
|
|
|
46
|
Forum / Problemløseren / Sv: bensinvarmer - koplingsskjema / tegning
|
på: oktober 28, 2010, 17:53:49 pm
|
Takk for info. Er nok på tynn is ang. BN 2 rep. Kjøpte en -02 som har stått lagret i 15 år med originalmontert Eber. Bilen er i drift,vært fint og få varmeren til og virke og. Pumpa gikk ikke, pussa stiftene så den ble grei. Fullt trykk inn til regulatoren,ikke noe ut. Som nevnt,åpna reg.,fortsatt ingen bensin ut. Så justerte jeg på skruen til det begynte og komme bensin,under prøvestart kutta pumpa,ingen spenning. Så no er jeg skeptisk da jeg ikke har skjema/peiling på Eber`n. Synd Er nok mange som har Eber i bobla. Skulle nesten vært en tråd ang. temaet,utrivelig hvis det tar fyr i brenner/bil!
|
|
|
49
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startvansker
|
på: oktober 25, 2010, 20:38:34 pm
|
Ta av batteriklemmene og skrap/rens kontaktflatene. Sjekk også om du har kontakt på jordingskabel mot karrosseriet. Likedan sjekk om +kabelen på starteren har god kontakt,løsne mutter og "røsk" i kablen før du skrur til. Lurt og spraye rustløser på alle kontakter ved denne sjekken.
|
|
|
51
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler til 1302/03 + +
|
på: oktober 25, 2010, 15:21:26 pm
|
7 stk hjulkapsler, de 4 nederste er så og si strøkne, uten bulker med minimalt med rust på innsiden. 500kr for alle 7. Dørsider svarte, 1 stk førerdør, 2 stk baksete med askebeger på begge sider (ant. fra cab.) 200kr for alle tre.
|
|
|
52
|
Forum / Problemløseren / Sv: bensinvarmer - koplingsskjema / tegning
|
på: oktober 25, 2010, 13:16:56 pm
|
Har problem med Eber`n i ei-02,type BN2. Har rett spenning på glødeplugg,pumpa leverer bensin fram til trykkregulatoren på toppen av brenneren. Bensinen stopper der. Åpna regulatoren,er to membraner som er hele men ganske så stive. Noen som vet om nye mebraner kan skaffes?
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble knuses i Trondheim - er det greit?
|
på: oktober 22, 2010, 19:21:07 pm
|
Enig! Ikke problem og kjøre boble om vinteren uten og bli bli spist av rustormen. Tror nok nyere modeller bør være obs. Grovt sagt:spyling,skraping/priming,grunning og tectyl er noe boblefolk vet nok om. Trives meget godt i bobla om vinteren!
|
|
|
55
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VINTERTID
|
på: oktober 21, 2010, 22:59:17 pm
|
"Vokste" opp i ei -55 oval. Ulltepper, is-skraper,sommerdekk om vinteren,kjettinger ble kun brukt som knipetak. Kan ikke huske at det ble stopp grunnet føreforhold. Har kjørt mange vintrer med boble.-67 1300 starta og funka fint,litt kald,to siste vintre med -74 Jeans,brukbar varme og problemfritt. I år har jeg tatt i bruk en-71 1302 med Eber og motorvarmer,rene luxusen det da!
|
|
|
57
|
Forum / Problemløseren / Varme-termostat
|
på: oktober 15, 2010, 15:25:04 pm
|
Noen som vet sjekk om av termostat og hvordan spjeldfunksjonen funker? Noen tråd på forumet tidligere? Har nok luft men dårlig varme på lufta.
|
|
|
58
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varme t1
|
på: oktober 15, 2010, 15:17:37 pm
|
Finnes rep. endestykker til varmepottene. Kapp av stussen på pottene og sveis inn nye stusser.
|
|
|
59
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Info om Jeans
|
på: oktober 12, 2010, 09:58:17 am
|
Ble produsert ca. 50.000 Jeans fra september -73 til slutten av -75. Kjøpegruppen var myntet på ungdommen. Har en Jeans 1300 S -74. Er levert originalt med 1600 ,motor nr.AS 086698. Understellsnr.1142488368. Flere som stusser på at det er 1600,står i vognkortet pluss at jeg kjenner historikken på bilen.
|
|
|
60
|
Forum / Originalprat / Sv: Hvilke forandringer skjedde når? Boktips
|
på: september 29, 2010, 21:42:07 pm
|
Kjøpte en meget bra bok hos Automobilia Bookshop. Dekker alt fra -45 til -78. Heter ORIGINAL VW BEETLE-UPDATED EDITION. Varenr.:128281. Nå har det kommet en ny bok,Volkswagen Beetle av Jonathan Harvey. Dekker -45 til -03. Råd om kjøp,vedlikehold,160 sider.
|
|
|
|