mai 09, 2024, 16:01:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd ..og da som verre e på: mai 06, 2011, 15:43:37 pm
 Nye plugger,har faktisk opplevd defekte nyplugger. En kompis skiftet til nye NGK plugger og fikk problemer. Har en gammel pluggtester, fant faktisk to defekte plugger,skiftet og alt ble på steill. Likedan plugghetter som kan ha defekt  motstand.
32  Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd ..og da som verre e på: mai 06, 2011, 10:40:22 am
Jeg også følger med deg Tistlo da jeg sliter med samme problemet på en en 1600 AS. Har prøvd det meste,det som er trasig at plutselig går den fint for så og slå seg helt vrang Sint Det med slakk i gasserforinger er nok et tema,men i min -67 1300 med 400.000 km, original forgasser med stor slitasje i foringene så maler den som en katte! Kan bli lurt av ustabil kondensator,rotor med motstand,coil. Tror helst problemet ligger på bensintilførselsbiten. Falskluft kan komme og gå grunnet varme. Forb..... og ikke finne feil! Skal bli interessant og se hva du finner ut tilslutt.
33  Forum / Snikk-snakk / Sv: Veihjelp på: mai 02, 2011, 15:46:28 pm
Med forsikring i Gjensidige dekkes veihjelp på veteran. Egenandelen er 500.- Har vært medlem i NAF og Falck i mange år. Har trengt hjelp en gang,ringte NAF men to timers ventetid. Fikk startstrøm av en annen bil istedet. Har brukt tusener i medlemskap gjennom årene,som kunde i Gjensidige er jeg godt dekket med veihjelp. Falck er dårlig for oss med flere biler da medlemskapet kun gjelder for en bestemt bil. NAF medlemskap følger eieren. Begge har en årspris på ca. 1000.-,betaler heller 500.- i egenandel den dagen jeg trenger hjelp.
34  Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd - no råkar motorforbannelsen! overoppheiting.. på: april 29, 2011, 10:56:31 am
Hadde samme opplevelsen med varme og at at oljen "kokte". Viste seg at papir hadde sugd seg inn i kjølevifta. Styra fælt før jeg fant årsaken.
35  Forum / Problemløseren / Sv: 1302s går dårlig/stopper når varm!! Bruker masse bensin:( på: mars 30, 2011, 17:16:36 pm
Har du sjekket om choken er i orden. Mulig at den ikke kobler ut.
36  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kor mangen standard bobler er laga? på: mars 12, 2011, 17:47:54 pm
Fant i et bokverk at det ble prod. 12.437 mill. bobler i Tyskland. Siste bobla ble som kjent prod. 30/7-03 i Mexico. Da stoppa telleren på 21.529 mill. totalt. Interessant om noen kunne regne ut hvor mange mil med bobler det blir Blunker
37  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Treng du deler? eg har. på: februar 20, 2011, 16:47:47 pm
Har du lås/nøkkel til førerdør -02,71 mod?
38  Forum / Snikk-snakk / Sv: veteran forsikring hos gjensidige :) på: februar 18, 2011, 15:18:56 pm
Gjensidige er veldig byråkratisk med veteranforsikring. Det nye er at biler under 30.000 i verdi går greit på telefon. Fikk tidligere avslag på en original -74 Jeans grunnet tvilsom lakk!
39  Forum / Problemløseren / Sv: Bilen ruser seg selv på: februar 10, 2011, 17:19:47 pm
Ruser meg selv hver helg jeg,men det er sterkere kost enn kondensen jeg blir full av Osteaktig
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bruk av plastigauge på Rådelager på: januar 07, 2011, 16:39:13 pm
Størst slitasje på veiv/lager ved øvre og nedre dødpunkt. Tørn veivaksel til nedre dødpunkt ved måling, lett og komme til og resultatet gir den største lagerklaringa på leamikken. Obs. på fargen på måletråden, forskjell ang. diameter på akseltappen. Måles ved nøye rengjøring uten olje.
41  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinvarmer 12 volt ebersprecher på: desember 10, 2010, 20:41:14 pm
Har også problem med Eber, BN2. Starta,rett spenning på plugg,fikk liv i pumpa,stoppa i regulatoren. Etter å ha demontert regulatoren,justert, kom det bensin fram(har null peil på Eber). Da tente brenneren,etter noen sekunder var det dødt. Nå er spenning til pumpa vekke. Vet at tukling med regulatoren er risikosport. Fikk tak i en BN 2 uten regulator? komplett, er det noe bedre og satse på?
42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Xtra Varme Vifte system boble på: november 06, 2010, 17:09:41 pm
Fikk dårlig blås på "rutan" i -67 bobla. Tok av slanger og blåste retur fra front og bakover. Ble faktisk bedre gjenomstrømming, muligheten for at ting blir med  og stryper lufta fram kan forekomme.
43  Forum / Problemløseren / Sv: Hva bør man grunne gulvet med? Haster litt... på: november 02, 2010, 23:21:20 pm
Mange fine tips her. Har god erfaring å syrebehandle med f.eks. Ferrobett før man starter påføring av andre godstoffer.
44  Forum / Problemløseren / Sv: Ulyd i motor etter overhaling på: oktober 30, 2010, 10:10:22 am
En mulighet kan være: Hvis det er slitekant i sylindrene skal øvre stempelring ha skrå/knekk mot toppen. Pga  litt slakk her og der kan st.ringen butte mot slitekanten. Mulig du sjekka dette. Ved innkjøring bruker jeg litt to-taktolje i bensinen. Håper det "går" seg til.
45  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Bensinapparater på: oktober 29, 2010, 12:48:23 pm
Byr 600,- for BN2 apparatene. Tlf.73013950
46  Forum / Problemløseren / Sv: bensinvarmer - koplingsskjema / tegning på: oktober 28, 2010, 17:53:49 pm
Takk for info. Er nok på tynn is ang. BN 2 rep. Kjøpte  en -02 som har stått lagret i 15 år med originalmontert Eber. Bilen er i drift,vært fint og få varmeren til og virke og. Pumpa gikk ikke, pussa stiftene så den ble grei. Fullt trykk inn til regulatoren,ikke noe ut. Som nevnt,åpna reg.,fortsatt ingen bensin ut. Så justerte jeg på skruen til det begynte og komme bensin,under prøvestart kutta pumpa,ingen spenning. Så no er jeg skeptisk da jeg ikke har skjema/peiling på Eber`n. Synd Trist Er nok mange som har  Eber i bobla. Skulle nesten vært en tråd ang. temaet,utrivelig hvis det tar fyr i brenner/bil!
47  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler til 1302/03 + + på: oktober 27, 2010, 18:32:33 pm
o.k Tar 3 stk. hjulkapsler,200+ frakt.
48  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler til 1302/03 + + på: oktober 26, 2010, 12:52:01 pm
Byr 200,- for 3 hjulkapsler,de på øverste hylle. Med frakt?
49  Forum / Problemløseren / Sv: Startvansker på: oktober 25, 2010, 20:38:34 pm
Ta av batteriklemmene og skrap/rens kontaktflatene. Sjekk også om du har kontakt på jordingskabel mot karrosseriet. Likedan sjekk om +kabelen på starteren har god kontakt,løsne mutter og "røsk" i kablen før du skrur til. Lurt og spraye rustløser på alle kontakter ved denne sjekken.
50  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler til 1302/03 + + på: oktober 25, 2010, 15:24:46 pm
Selger du kun de tre øverste hjulkapslene? Event pris?
51  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div deler til 1302/03 + + på: oktober 25, 2010, 15:21:26 pm
7 stk hjulkapsler, de 4 nederste er så og si strøkne, uten bulker med minimalt med rust på innsiden. 500kr for alle 7.


Dørsider svarte, 1 stk førerdør, 2 stk baksete med askebeger på begge sider (ant. fra cab.) 200kr for alle tre.

52  Forum / Problemløseren / Sv: bensinvarmer - koplingsskjema / tegning på: oktober 25, 2010, 13:16:56 pm
Har problem med Eber`n i ei-02,type BN2. Har rett spenning på glødeplugg,pumpa leverer bensin fram til trykkregulatoren på toppen av brenneren. Bensinen stopper der. Åpna regulatoren,er to membraner som er hele men ganske så stive. Noen som vet om nye mebraner kan skaffes?
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble knuses i Trondheim - er det greit? på: oktober 22, 2010, 20:02:31 pm
Noen som har bilder/video av det fantastiske kunstnerverket?  Synd at våre skattepenger skal gå til rasreing av veteranbiler.
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble knuses i Trondheim - er det greit? på: oktober 22, 2010, 19:21:07 pm
Enig! Ikke problem og kjøre boble om vinteren uten og bli bli spist av rustormen. Tror nok nyere modeller bør være obs. Grovt sagt:spyling,skraping/priming,grunning og tectyl er noe boblefolk vet nok om. Trives meget godt i bobla om vinteren!
55  Forum / Snikk-snakk / Sv: VINTERTID på: oktober 21, 2010, 22:59:17 pm
"Vokste" opp i ei -55 oval. Ulltepper, is-skraper,sommerdekk om vinteren,kjettinger ble kun brukt som knipetak. Kan ikke huske at det ble stopp grunnet føreforhold. Har kjørt mange vintrer med boble.-67 1300 starta og funka fint,litt kald,to siste vintre med -74 Jeans,brukbar varme og problemfritt. I år har jeg tatt i bruk en-71 1302 med Eber og motorvarmer,rene luxusen det da!
56  Forum / Problemløseren / Sv: Varme-termostat på: oktober 16, 2010, 12:25:26 pm
Takk. Når termostaten er defekt eller en motor som har stått i 15 år, da vil det bli full varme?
57  Forum / Problemløseren / Varme-termostat på: oktober 15, 2010, 15:25:04 pm
Noen som vet sjekk om av termostat og hvordan spjeldfunksjonen funker? Noen tråd på forumet tidligere? Har nok luft men dårlig varme på lufta.
58  Forum / Problemløseren / Sv: Varme t1 på: oktober 15, 2010, 15:17:37 pm
Finnes rep. endestykker til varmepottene. Kapp av stussen på pottene og sveis inn nye stusser.
59  Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Info om Jeans på: oktober 12, 2010, 09:58:17 am
Ble produsert ca. 50.000 Jeans fra september -73 til slutten av -75. Kjøpegruppen var myntet på ungdommen. Har en Jeans 1300 S -74. Er levert originalt med 1600 ,motor nr.AS 086698. Understellsnr.1142488368. Flere som stusser på at det er 1600,står i vognkortet pluss at jeg kjenner historikken på bilen.
60  Forum / Originalprat / Sv: Hvilke forandringer skjedde når? Boktips på: september 29, 2010, 21:42:07 pm
Kjøpte en meget bra bok hos Automobilia Bookshop. Dekker alt fra -45 til -78. Heter ORIGINAL VW BEETLE-UPDATED EDITION. Varenr.:128281. Nå har det kommet en ny bok,Volkswagen Beetle av Jonathan Harvey. Dekker -45 til -03. Råd om kjøp,vedlikehold,160 sider.
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!