Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 13
|
152
|
Forum / Type 2 / Sv: Vis meg din Westfalia (hvor mange Westfalia T2 i Norge)
|
på: november 29, 2009, 19:36:21 pm
|
Dette var artig. Den grønne ser jo strøken ut. Fint med den til FastTurtle. Er det mye å gjøre på den før den er klar? Forøvrig har jeg et sånt telt som den grønne har jeg også. Fikk ikke prøvd det sammen med bilen i år, men fikk i hvertfall satt det opp. Det så nytt ut. Blir litt fest å koble det til bilen. Vi får glede oss til sommeren.
|
|
|
153
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Turnkey 1600 AS motor
|
på: november 29, 2009, 18:50:54 pm
|
OPP! Jeg er villig til å betale godt for en godt as 1600 turnkey. Kompresjon må være bra, og ikke endeslakk. Motoren bør være komplett mht varmepotter og eksosanlegg. HASTER.
|
|
|
155
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Turnkey 1600 AS motor
|
på: november 22, 2009, 08:40:00 am
|
En dobbelportet 1300 motor, evt en 1500 motor kan også være av interesse. Det som er viktig er at motoren virker bra, og har god kompresjon.
Det er knyttet noe hastverk til denne forespørselen.
|
|
|
158
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny i gamet, har endel nybegynnerspørsmål og ting jeg lurer på.
|
på: oktober 08, 2009, 02:14:53 am
|
Når du sjekker en 1303 for rust, gå systematisk frem:
Sjekk under bilen. - kanaler, - kanalender - hjulhus - rammehode (T-stykket som forstillingen er festet i, kjenn spesielt oppå rammehodet, og festene til forstillingen.) - Utenpå bilen. Kanaler - Inni bilen. - Åpne panseret. Sjekk støtdempertårn. - Åpne begge dører, ta bort tepper fra kanaler, og sjekk hele veien tilbake til under baksete på begge sider. - Sjekk gulv.
Er alt dette bra, har du et godt utgangspunkt. Det tekniske som du skal sjekke, er vel egentlig å gå frem på samme måte. Lek litt biltilsyn, mht sjekk av lys bremser og brekk, vindusviskere, spyler, mm.
Lykke til.
1303 rocks!
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Spurven, en 72 Westy
|
på: september 25, 2009, 21:18:09 pm
|
FOrsvant en del feriebilder her tydeligvis.
Noen fler erfaringer med bilen, Knut?
Jeg og jentungen testet bilen i Kr.sand i sommer, etter forgjeves forsøk på å hilse på Tommy (han spåtta oss, da, så det var vel ikke helt forgjeves.) Sengen oppe funket greit for henne.
Jeg og guttungen var på hardangervidda i høst, og kjørte R&R-seng med mellommadrass og dyner. Funket kjempebra. Droppet gasskomfyr og sånt, men kjørte Optimus 111 som varme i bilen om morgnen. Funket det og.
Fikk ikke testet fortelt, da.
|
|
|
164
|
Forum / Type 2 / Sv: Bildetråd, nydelige type2
|
på: september 25, 2009, 20:50:51 pm
|
Jaggu, det var et godt stykke hær-verk. Tror forresten du har rett. Med mindre bildene er tatt på forskjellig dato.
|
|
|
165
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: er det så vanskelig
|
på: september 23, 2009, 18:39:13 pm
|
dere som registrerer dere på forumet ER det så vannskelig å skrive bosted? hvis dere bor i bilen å reiser rundt så skjønner jeg det, eller da passer "rundt om kring" kanskje. skulle vert OBILIGATORISK! får...... Husker jeg tok opp samme problemet på Tuju. Fryktelig irriterende, spesielt dersom noen skal selge noe en er interessert i. Full Støtte her, Martin.
|
|
|
166
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: september 21, 2009, 17:49:17 pm
|
Den står mye på Røa, Hovseter, Makrellbekken også. Stod rundt her hele forrige uke. FIn bil.
|
|
|
168
|
Forum / Type 2 / Sv: Bildetråd, nydelige type2
|
på: september 19, 2009, 21:47:10 pm
|
Kan ikke noe for det, men jeg ser ikke sjarmen med en senket T2. Synes det ser direkte teit ut. Jeg Likte bilde av DeLuxe bussen T2 la ut. Pen original, og ren, uten noe kødd, eller Matchbox - syndrom. Mange av T2 'ene her er virkelig fine biler, men personlig synes jeg de blir ødelagt av senkingen. De som er hevet for off-road bruk ser jeg derimot mer hensikt med. Her har noen tenkt bruk, fremfor å være original, og bruker de deretter. Det er kult.
Med hodet på blokken og hilsen
Tarjei
|
|
|
170
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1972 1302 Jubilee, pengesluk eller spiker etter 20 års hvile?
|
på: september 19, 2009, 05:58:40 am
|
Kommende klassiker dette, vettu! Bolt-on deler er ikke umulig å skaffe ved behov, karosseri og bunnplate ser ikke så verst ut...... stå på! Dette er helt sant. Jeg synes ikke dette så så veldig ille ut. Skjermer osv er en grei sak til 1302, og under så den ikke værst ut i det hele tatt. Den fortjener litt omsorg, denne her. Flott jubileumsplate var det også. og tenk: den eneste bilen i verden som er produsert som 2 000 1935 (eller noe sånt.)
|
|
|
172
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 13, 2009, 18:27:17 pm
|
Spåtta Sufr m Jr og Josefine på Frogner i 14-tiden i dag. Fikk til og med slått av en prat!
|
|
|
173
|
Forum / Type 2 / Støtdempere til Bay
|
på: september 04, 2009, 07:27:38 am
|
Jeg lurer på hva som er riktige støtdempere til en bay. Hvilket merke er evt best (erfaringer?), og hvor fås de kjøpt til en god pris?
Vi snakker selvfølgelig originalhøyde.
|
|
|
174
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bobledronningen kapret 3. plassen
|
på: september 01, 2009, 21:08:26 pm
|
Mener å erindre at siste WC-løp i rallycross som ble vunnet av en boble var i 1979! Det sier egentlig en del, da allerede dengang var vinner bilen MINST 4 år gammel. (et var en Salzburg Porsche 1303S som vant tror jeg!)
|
|
|
175
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw boble gruppe på facebook.
|
på: september 01, 2009, 19:39:43 pm
|
Jeg er ikke på "Facebook", og har ikke tenkt til det, men hva med å legge ut en tilsvarende tråd på Thesamba? Da burde du være i land rimelig kjapt vil jeg tro?
|
|
|
179
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 1972 1302 Jubilee, pengesluk eller spiker etter 20 års hvile?
|
på: august 30, 2009, 14:20:18 pm
|
Vil tro de er en "Weltmeister" du har. Det er jo litt spesielt, og skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal ha en oval. 1302 er spesiell på sin måte. SVeieser du, synes jeg du skulle sette den tilbake til sin fordums prakt. Kise her på forumet kan en masse om 1302, så der får du sikkert råd om du måtte trenge det.
|
|
|
|