5852
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 31, 2009, 23:57:16 pm
|
og så sitter jeg og ser på hvor mye materiale jeg trenger til dette interiøret mitt, og laget meg et par enkle skisser av delene, og la ut på en 4m lang vinyl-bit:
|
|
|
5853
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 31, 2009, 22:05:27 pm
|
og så et par bilder av dørpaneler som jeg skar ut av sutak for et par uker siden. Dette er jobb for kona de nærmeste ukene
|
|
|
5854
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 31, 2009, 22:04:16 pm
|
det ligger igjen 3 pakker her, det betyr at jeg så langt har brukt 6 pakker og hver av de er på 0.75 m2, det blir sånn ca 4.5 m2 det. Jeg tror nok jeg kommer til å bruke opp mesteparten av det jeg har igjen også, litt inni foran og i motorrommet, der paneler blir dekket av annet, så det blir nok ikke mye til overs nei
|
|
|
5860
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 30, 2009, 21:56:45 pm
|
ikke lett å få satt av tid til skruing om dagen...
Men i kveld ryddet jeg litt, og syntes dette var et ok syn å bli møtt med på vei ut av huset:
|
|
|
5861
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Returbensin til tank....
|
på: mars 30, 2009, 18:34:36 pm
|
jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...
Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.
Jeg har også tro på at T koblingen virker, men har ikke vært helt overbevist før. Men nå skriver du at trykket i returen din ble så høyt at røret sprakk (for det var tett først slik jeg husker det) Det tyder vel på at det ikke er helt "fri løpe" tilbake til tank? Som et tanke eksperiment; om du ikke hadde koblet returen inn i T-stykket, men bare latt retur røret gå til friluft... hadde røret sprukket da? røret sprakk ikke, det sprutet ut fra små pinholes, antakelig som resultat av rust/korrosjon, og siden jeg ikke har kjørt denne bilen på 10 år, så husker jeg rett og slett ikke om det lakk bensin i røret før heller. Det var så mange rare lukter og lyder i bilen på den tiden....
|
|
|
5862
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Returbensin til tank....
|
på: mars 30, 2009, 10:04:50 am
|
jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...
Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.
|
|
|
5865
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 27, 2009, 18:44:42 pm
|
da har fargekonsulenten tatt sitt valg, og her er resultatet: den blanke biten i midten er radio block-off plata, for å vise lakkfargen. De to nederste fargeprøvene er skai, som skal brukes på dørpanelene, mørk øverst og nederst med den lyse i midten. Og de øverste hjørnene viser fargen på et alcantara-liknende stoff som skal brukes i sitteputene i setene, og den mørke skaien skal brukes på resten av setene. Teppene blir oatmeal. Satser på det blir bra
|
|
|
5866
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mars 26, 2009, 22:19:41 pm
|
aha. kuttet du staget tvert av?
Jeg så for meg en skjøt ala dette, så ikke alle kreftene virker rett i sveiseskjøten:
|
|
|
5867
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor er det mest relevant å måle oljetemperaturen?
|
på: mars 26, 2009, 22:13:10 pm
|
jeg har den i sumpen av den enkle forklaring at det er der det er enklest å montere den...
Men jeg har fundert på det samme, og har vurdert å montere en etter kjøleren også.
En annen tanke jeg har hatt er å sette på en vifte på kjøleren, med en termostatsyring, og kople en liten lampe i parallell vifta, sånn at jeg i alle fall kan monitorere når vifta går på. Det er jo et poeng å oppdage problemer før de skader motoren for mye. Så dersom du bare har føler etter kjøleren, sjekker du jo egentlig bare hvor godt kjølesystemet ditt funker, men hvis noe oppstår i motoren som øker temperaturen, oppdager du det ikke før kjølesystemet ditt ikke klarer å holde unna, og da kan allerede tempen i motoren være alt for høy.
Så ja, Ole Brumm var en klok mann...
|
|
|
5868
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mars 26, 2009, 22:04:39 pm
|
kortet inn stabstag for prøvemontering . sveiser og bolter det sammen igjen så får vi se om det holder. skjøten og det jeg har kappet bort gjør vel staget kjapt 20cm kortere.....og stivere. trur det blir stivt ja. Har du et nærbilde av den skjøten? Jeg skal gjøre det samme på mitt, men trenger litt innspill på hva som vil funke
|
|
|
5869
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 26, 2009, 19:52:33 pm
|
Dei hjula ser jo dritlekre ut!! Og vist dette er bruksbilen, korleis ser då søndagsbilen ut? den kan brukes på søndager også...
|
|
|
5870
|
Forum / Drag-race / Sv: Nitro - hvem selger?
|
på: mars 25, 2009, 22:55:38 pm
|
en kompis som flyr modellfly fant ikke noen forhandler, så han handla noen kanner fra top-fuel gutta (er vel ikke så mange av de...)
|
|
|
5871
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 25, 2009, 22:43:01 pm
|
ble ikke perfekt, men godt nok Dette er en bruksbil, noe jeg stadig må minne meg selv på... Så et bilde fra dashbordet: Fikk kjøpt et gammeldags ratttrekk i brunt for noen år siden, og synes det passer bra på EMPI rattet mitt. MAngler som man kan se en turteller, pluss en måler i poden under dashbordet, og der kommer det enten en cylinder head temp gauge eller et AFM som jeg kobler på WB lambdaen. Kan også se at jeg trenger nye knotter på bryterne...
|
|
|
5873
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 24, 2009, 00:44:24 am
|
da endte det opp med at jeg tok alle felgene en halvtimes tid hver til i slipern, så sier jeg det er ok Eter det blåste jeg ren de siste to, og maskerte og fikk lagt på litt lakk i senter. Begynner å se bra ut nå
|
|
|
5874
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 23, 2009, 19:03:30 pm
|
Jeg har fått stort blåsekabinett som lett tar felger, om du vil glassblåse senteret før lakkering.
takker, men jeg blåser kjapt over de utendørs før lakkering, de er ganske rene og pene.
|
|
|
5875
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 23, 2009, 18:07:27 pm
|
synes ikke jeg helt får frem den riktige lysteren, men med litt trening, og prøving og feiling blir det vel bedre.
Disse felgene er hønngamle, så det er en del korrosjons-skader, og de er tildels dype. Vet ikke om jeg skal slipe de helt ned, eller faktisk la de være, det er jo tross alt gamle felger... Vil ikke ta bort all patina heller... hmmm decisions
|
|
|
5877
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 23, 2009, 18:03:15 pm
|
oj, her var det ikke oppdatert på en stund..
har ikke skjedd så veldig mye, men har satt en mann på jobben med å reise på tess og handle, så da er det ikke lenge før jeg kan prøve å fyre den igjen.
I mellomtida har jeg fått skåret ut nye paneler til dørsider og i baksetet. Så nå sitter vi og ser på fargeprøver på vinyl. Ser ut som min bedre halvdel får jobben med å trekke om interiøret.
Fikk også låne en gammel dekkavbalanserer av jhu, for å slipe ned å polere opp felgbanene.
|
|
|
5878
|
Forum / Ghia / Sv: Eget Ghia treff
|
på: mars 23, 2009, 17:40:52 pm
|
gode innspill, får se om det er noen som gidder å hjelpe til med HUMBUG i år, men når jeg foreslo eget Ghia-treff tenkte jeg først og fremst på en enkel samling i første omgang, så får vi ta det derfra. Uansett kan vi jo se nærmere på SCC-ideen, kan jo ta en Ole Brum
|
|
|
5880
|
Forum / Problemløseren / Sv: montere taktrekk og krom vinduslister i Ghia.
|
på: mars 20, 2009, 22:36:06 pm
|
fikk endelig sjekka mine spiler, og heldigvis satt de i det gamle taktrekket, så det er riktig som det ble sagt at de to korte skal foran, men det har du jo allerede fått med deg Mener å ha lest at rekkefølgen på ruta er gummi på glass, krom i gummi og så montere hele greia på bilen.
|
|
|
|