mai 03, 2024, 15:23:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 30
181  Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303S på: oktober 18, 2013, 20:11:19 pm
Må ha med "in action" bilder også  Kult


182  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Deler fra Baywindow på: oktober 18, 2013, 15:15:35 pm
Hvilken dimmensjon er det på felg/dekk?
Mulig jeg trenger et "godkjening sett" til Camperen min
183  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: oktober 09, 2013, 07:25:08 am
Jeg kjører nå med slike toppdeksel pakinger.
http://www.ebay.com/itm/Porsche-912-356-Silicone-Valve-Cover-Gasket-Set-/130368666288
Greit å slippe å bytte pakning hver gang en tar av toppdeksel  Kult
184  Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsbank... Sliter med å få vekk. Hjelp! Har fiksa det! på: oktober 08, 2013, 07:32:20 am
Godt at det løser seg!
Og..det er egentlig litt kult at du beholder gasseren mener jeg  Kult
185  Forum / German/Euro-look / Sv: Min 1303S på: oktober 05, 2013, 22:11:35 pm
Gratulerer Geir!
Håper vi får se den i aksjon igjen på Revebanen til neste år
186  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs på: oktober 02, 2013, 07:16:13 am
Har også lett etter de der. Hvor kjøpte de som fikk tak i bak?
De fra Rogaland mener jeg alle kjøpte via Ebay, og det var http://www.demon-tweeks.co.uk/ som hadde dette for salg i fjor høst.
Som du ser så har JK sjekket og de har de ikke nå....
187  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Beste bakdempere på en Oval? på: oktober 01, 2013, 14:56:32 pm
Jeg tenkte å prøve Spax på mitt BJ/IRS prosjekt
http://www.machine7.com/section.php?xSec=2847
188  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs på: oktober 01, 2013, 00:51:00 am
Aircooled.net har den i front
http://vwparts.aircooled.net/Whiteline-Front-Swaybar-22mm-RACE-Adjustable-OTT-p/bwf8xz.htm
De bak var ikke lette å finne nå, men jeg vet det i alle fall var to andre i Sør Rogaland klubben som kjøpte i fjor høst :-)

Kan jo være et rest parti de fikk tak i og solgte til en fil pris.
Mener jeg betalte ca 1500 for begge  Kult
189  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs på: september 30, 2013, 22:42:17 pm
20 November 2012 ser jeg...
Tiden går fort ja  Øyerulling
190  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: september 30, 2013, 10:36:41 am
Det var rust i cylindere, så jeg byttet til et 86mm (1720cc) sett fra AA performance
(Det var ikke rett frem forresten, de settene er for 356C/912 som har 30 graders kammer i toppene mens de gamle har 22 grader)
Det ble også montert en 280 graers webcam
Gasserne er Solex ja, Split Shaft gassere som jeg kjøpte av en på Porsche forumet som var gått lei og byttet til Weber :-)
De var heldigvis ikke utslitt i spjellaksling, så en god ultralydvask, re-aming av dyser osv så fungerer de flott
Skulle bare hatt et sett med Wire Mesh filter  Øyerulling Kjører med skum filter over traktene nå

Den kan nok derfor ikke helt sammenlignes med en standard brannpumpemotor, men Jeg ar happy mend motoren, ser godt ut og går godt :-)
Har ikke bremset den....

Ligger en tråde om bil/motor på Sør Rogaladn forumet
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65.80


191  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: september 29, 2013, 23:05:07 pm
Gliser

Herlig bilde...
Hilsen "en bror" i Rogaland  Blunker

192  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trakter på spjellhus på: september 28, 2013, 20:34:38 pm
Jeg var innom denne tråden tidligere i dag..
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=15&t=122047
193  Forum / Problemløseren / Sv: Gir/svinghjul/motor/toppakning utfordring! på: september 28, 2013, 20:32:16 pm
Prøve på vwaudi-club.no......
Dette er et forum for luftavkjølte VW modeller.....
194  Forum / Snikk-snakk / Sv: Helt fantastisk youtube video.. :D på: september 27, 2013, 19:26:18 pm
Video fra feiring av 50års dagen av Cab'en til Rune (vegaro4)
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,36837.0.html

Kommentarene er gullfine  Gliser
195  Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: bursdag på kylles caben blir 50 på: september 27, 2013, 11:31:29 am
Litt video fra Kylles treffet 2013

196  Forum / Problemløseren / Sv: Ny gearkasse i type3 ghia på: september 25, 2013, 23:55:46 pm
Da jeg satte inn Porsche motor i Ovalen satte jeg den orignale krasjbox'en med matching numbers på lager. Tenkte det var greit å ha den i tilfelle en gang i fremtiden... Øyerulling
Lødde inn en 1300 kasse, og er egentlig happy med den utvekslingen. 1720cc den motoren da...
(Men jeg har bare hatt en langtur med bilen etterpå og det var til Haugesund i vår. Håkon kjørte den til Bokn da vi hadde treff.. du kan jo sjekke med han hva han mener også)

Skulle ikke du dra combicamp på tur da? Jeg tror det vil fungere OK med en 1300 kasse


197  Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Racing-bilder på: september 25, 2013, 12:57:00 pm
Ghia Race...
Tilbake til prosjekt....
198  Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsbank... Sliter med å få vekk. Hjelp! på: september 22, 2013, 20:06:16 pm

Du vil IKKE ligge med AFR på 14,7 - der ligger peak EGT (eksosgass temp)
16-17@"lett cruise", 13@moderat pådrag og 12.8@WOT er det jeg prøver å få til på mine sugemotorer.
Lett cruise på bussen er å holde farten på flat vei i rundt 70 på 4'e gir. Skal jeg ligge i 80 eller mer er det "moderat pådrag"


Jeg har ikke kjørt turbo på luftkjølt VW enda, så hvile AFR target du bør legge deg på der er det sikkert andre som kan gi bedre råd om...
Men jeg ville startet med rundt 12.8-13 på moderat pådrag, rundt 12-12,5  med godt pådrag og rundt 11.8-på WOT til jeg viste jeg hadde kontroll på tenning og at O2 sensor viser rett verdi
Ta resten i benk med banke sensor og full pakke.
 
199  Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret. på: september 20, 2013, 10:32:24 am
Jeg svingte innom Biltilsynet på FORUS! etter klatt med felger/dekk på en EU kontroll for en tid siden.
De satte 2'er på felger og dekk som var lik dim, innenfor alle krav osv, aner ikke hvorfor.
De i hallen spurte bare hvlket verksted jeg hadde vært på, rinte opp verkstedet og den første setningen var noe slikt som "Har ikke du vært på kurs?" Jeg gliste med ørevoks i munnvikene når jeg var tilbake på verkstedet for å få kontroll seddelen med 0 feil :-)

Hadde også en god erfaring da jeg viste Camperen etter import. Hyggelig og god service
Det hjalp kanskje litt at jeg spurte om råd ang seler i baksetet  Øyerulling

Men ja, har reist fra Forus rød i toppen når de ikke vilke godkjenne senkefjærer bak på Syncro passaten fordi fjæren satt løs.
Da han nissen tok tak i fjæren presset han jo sammen to viklinger nok til at den så vidt kunne kjenne en liten bevegelse
Det nyttet ikke å diskutere selv om jeg viste han at den satt fast når en bare tok tak i en vikling
Jeg reiste, modifiserte de gamle gummi delene fra de gamle fjærene, reiste inn igjen og godkjente... så hjem å montere alt de nye igjen  Øyerulling
Av og til er "det enkleste det beste"
200  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs på: september 19, 2013, 19:28:10 pm
Whiteline
http://www.whiteline.com.au/docs/catalogues/WL_0360.pdf

Bak: 24mm, partnr: BWR1Z
Front: 20mm, partnr: BWF8Z
Jeg kjøpte herfra: http://www.demon-tweeks.co.uk/ De har kjørt ut flere på e-bay til fin pris :-)

Men... Skulle gjerne hatt 22m BWF8 fremme
Det finnes også et 27mm bak - BWR1XZ - mener det er dette Øyvind har på sin 02 German Looker med Subaru turbo

Her er bilde av front staget


Har modifisert festene litt, slik at staget nå er montert ca 5mm lengre fremme. Nå sitter det selvsagt bedre en bare en 10mm plate mot forstilling røret, men det går også klar av støtdemper tårnet. Måtte slipe bort kanten før jeg modifiserte braketten - viser nede til venstre i bildet.

201  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs på: september 19, 2013, 12:41:33 pm
haha...
Det er jo så mye mindre arbeid å bygge om fra IRS til Sving..... en motsatt :-)
...........................
SVING->IRS
Dersom en har en nyere bunnpanne er det "bare" å sveise inn IRS festene og lage plass til drivledd i gaflene som går bakover til bakgre girkassefeste....

Men... om en har en eldre bunnpanne er ikke støtdemper tårnet "rett" , det har kraftig bøy oppover ytters mot støtdemper festet. Karosseri festet i innerskjermen bak sitter derfor lavere på disse. (Husker ikke årstall, men et par år etter BJ forstinningen ble dette endret)

Det betyr at skal du senke vil IRS armene treffe støtdemper tårnet...Du må derfor modifisere støtdemper tårnet eller IRS armen. Bremserøret ligger også her på IRS, så det må i allef all flyttes!

Jeg vet at noen bare kapper ut en bit i støtdemper tårnet, men jeg la på en forsterking og en ny plate i "bunn"
Det blir lite plass til to av bolt hodene, men jeg har noen 12.9 bolter med mindre hode og borer et "lettings hull" på en strategisk plass i forsterker platen
Har også forsøkt å stive av litt mer der bak med noe mer hjemmemekk og håper det også hjelper litt. Det er nå plass til en TDI starter med adapter plate mellom kasse og tverrstaget  Gliser
På bildene er gjennomslag gummi kappet til rett under halv høyde. Kommer til å kjøre med noen som er ca 2/3 av org tror jeg.


202  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trimme 2L Type 4 motor, muligheiter? på: september 17, 2013, 15:50:40 pm
96mm boring (slip in) er jo også et greit alternaiv, og en får JE stempel her...
http://www.europeanmotorworks.com/vw/type-4-pistons-cylinders.html
Og det krever ikke så ekstrem modifisering av toppene som 103mm+ boring
203  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA! på: september 17, 2013, 15:24:19 pm
Jeg snudde koblingen, laget og gjenget to nye hull på motsatt side.
De to skruene sto vel rett over for hverandre når jeg hadde chrashbox i ovalen... Nå er det ene nokså til siden :-)
Ja, koblingen er dårlig - er byttet med en ny nå  Gliser
Set skruene er fra Biltema :-)
Måtte også slipe litt av hockey sticken, den var for trang og ble sittende fast i gafflene


204  Forum / Problemløseren / Sv: Ta ut bensintank, T2 Bay på: september 14, 2013, 15:39:02 pm
På camperen min (Earlybay) var det det filteret/nettingen om var tredd over bensin uttak som var problemet.
Dette var ødelagt og la seg fin over utløp fra tid til annen. Ble vakuum i bensinslange.
For å komme videre var det å nappe bensinslange av pumpa og blåse i bensinlsangen (Fordel å ta av tanklokket når en gjør det ja)

De hadde nok mistenkt utlufting problem de som hadde bilen før meg.. for de hadde skjært i pakningen på tank lokk slik at det stanket bensin i venstre svinger ved full tank når jeg hentet bilen :-)

Jeg trodde det var dritt i tanken, så jeg prøvde ikke å fikse dette før jeg byttet motor og tok ut tank for rengjøring. Den var jo strøkeninnvending :-)

205  Forum / Snikk-snakk / Sv: Senking av Bay, bygge om/modifisere forstilling? på: september 14, 2013, 15:31:30 pm
Det ligger jo en aldri så liten oppskrift på Thesamba
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=64301&postdays=0&postorder=asc&start=160
206  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girkasse 002 3 og 5 rib til Early bay på: september 11, 2013, 12:08:12 pm
Fin info i denne salg tråden til Knasten http://www.vwnorge.no/index.php/topic,56013.0.html
Jeg har ca 2800 rpm i 70..... så å fått 10km/t mer er en drøm

Torgeir
207  Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: vw-affel sammenkomst ! ONSDAG- 4 SEPTEMBER - Bjordaltunet kl 18oo. på: september 04, 2013, 10:40:06 am
Lykke til med vaffelsamling! - Må bli bra når en samles på et slikt sted  Gliser

Skulle gjerne tatt turen, føler jo at en hører til nord for Boknafjorden selv etter 20år+ i sørfylket  Øyerulling
...men må på et møte i Oslo i ettermiddag.
Kjell Tore: Du får dra med deg broderen, han trenger sikkert en frikveld  Blunker
208  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Turnkey T4 motor ø.kj - max 6000kr på: august 29, 2013, 23:14:16 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,56156.0.html
209  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om kjøling på t4 motor på: august 29, 2013, 23:08:50 pm
Jeg har denne på et prosjekt baset på en 1700 blokk- Transport fra USA kostet en del ja.. Gråter
http://www.ebay.com/itm/Vintage-VW-Volkswagen-Type-4-DTM-V2-Cooling-System-Kit-/290694187861
Kjøpte fra Raby'en

Vifter fra Deutz luftkjølt traktorgreier kan brukes, men da uten dynamo for race
http://www.vwnorge.no/index.php?topic=32455.0;wap2

Ellers ser jeg en del ikke er happy med "Porsche Style" cooling
Eksempel:
http://www.chircoestore.com/catalog/smf/index.php?topic=2868.0 De skriver det er en Golf dynamo som er brukt
Her skriver en også at det er Golf dynamo http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=5050
Jeg tror jeg ville brukt org porche betar selv om det koster
210  Forum / Problemløseren / Sv: dimensjon mutter vifta på: august 27, 2013, 18:58:49 pm
Den er 36mm ja...
Husk at det ligger shims der bak for å få vifta på rett plass i viftehuset.. og at det er en kile på akslingen tilsvarende som på reimhulet..
Det er lett for at dette faller ned når du demonterer, så pass på delene - finn deg en sprengskisse så har du oversikt før du demonterer.
Måtte ut med dynamo/vifter i bussen i vår.. Det går :-)

Men på boble synes jeg det er enkere å fjerne motorluke og hengsler, løsne termostaten og heller ta hele viftehuset med dynamo ut av bilen...
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 30
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!