Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 30
|
190
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk
|
på: september 30, 2013, 10:36:41 am
|
Det var rust i cylindere, så jeg byttet til et 86mm (1720cc) sett fra AA performance (Det var ikke rett frem forresten, de settene er for 356C/912 som har 30 graders kammer i toppene mens de gamle har 22 grader) Det ble også montert en 280 graers webcam Gasserne er Solex ja, Split Shaft gassere som jeg kjøpte av en på Porsche forumet som var gått lei og byttet til Weber :-) De var heldigvis ikke utslitt i spjellaksling, så en god ultralydvask, re-aming av dyser osv så fungerer de flott Skulle bare hatt et sett med Wire Mesh filter Kjører med skum filter over traktene nå Den kan nok derfor ikke helt sammenlignes med en standard brannpumpemotor, men Jeg ar happy mend motoren, ser godt ut og går godt :-) Har ikke bremset den.... Ligger en tråde om bil/motor på Sør Rogaladn forumet http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65.80
|
|
|
196
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ny gearkasse i type3 ghia
|
på: september 25, 2013, 23:55:46 pm
|
Da jeg satte inn Porsche motor i Ovalen satte jeg den orignale krasjbox'en med matching numbers på lager. Tenkte det var greit å ha den i tilfelle en gang i fremtiden... Lødde inn en 1300 kasse, og er egentlig happy med den utvekslingen. 1720cc den motoren da... (Men jeg har bare hatt en langtur med bilen etterpå og det var til Haugesund i vår. Håkon kjørte den til Bokn da vi hadde treff.. du kan jo sjekke med han hva han mener også) Skulle ikke du dra combicamp på tur da? Jeg tror det vil fungere OK med en 1300 kasse
|
|
|
198
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsbank... Sliter med å få vekk. Hjelp!
|
på: september 22, 2013, 20:06:16 pm
|
Du vil IKKE ligge med AFR på 14,7 - der ligger peak EGT (eksosgass temp) 16-17@"lett cruise", 13@moderat pådrag og 12.8@WOT er det jeg prøver å få til på mine sugemotorer. Lett cruise på bussen er å holde farten på flat vei i rundt 70 på 4'e gir. Skal jeg ligge i 80 eller mer er det "moderat pådrag" Jeg har ikke kjørt turbo på luftkjølt VW enda, så hvile AFR target du bør legge deg på der er det sikkert andre som kan gi bedre råd om... Men jeg ville startet med rundt 12.8-13 på moderat pådrag, rundt 12-12,5 med godt pådrag og rundt 11.8-på WOT til jeg viste jeg hadde kontroll på tenning og at O2 sensor viser rett verdi Ta resten i benk med banke sensor og full pakke.
|
|
|
199
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Del din frustrasjon over statens vegvesen!! Kanskje det hjelper på humøret.
|
på: september 20, 2013, 10:32:24 am
|
Jeg svingte innom Biltilsynet på FORUS! etter klatt med felger/dekk på en EU kontroll for en tid siden. De satte 2'er på felger og dekk som var lik dim, innenfor alle krav osv, aner ikke hvorfor. De i hallen spurte bare hvlket verksted jeg hadde vært på, rinte opp verkstedet og den første setningen var noe slikt som "Har ikke du vært på kurs?" Jeg gliste med ørevoks i munnvikene når jeg var tilbake på verkstedet for å få kontroll seddelen med 0 feil :-) Hadde også en god erfaring da jeg viste Camperen etter import. Hyggelig og god service Det hjalp kanskje litt at jeg spurte om råd ang seler i baksetet Men ja, har reist fra Forus rød i toppen når de ikke vilke godkjenne senkefjærer bak på Syncro passaten fordi fjæren satt løs. Da han nissen tok tak i fjæren presset han jo sammen to viklinger nok til at den så vidt kunne kjenne en liten bevegelse Det nyttet ikke å diskutere selv om jeg viste han at den satt fast når en bare tok tak i en vikling Jeg reiste, modifiserte de gamle gummi delene fra de gamle fjærene, reiste inn igjen og godkjente... så hjem å montere alt de nye igjen Av og til er "det enkleste det beste"
|
|
|
200
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs
|
på: september 19, 2013, 19:28:10 pm
|
Whiteline http://www.whiteline.com.au/docs/catalogues/WL_0360.pdfBak: 24mm, partnr: BWR1Z Front: 20mm, partnr: BWF8Z Jeg kjøpte herfra: http://www.demon-tweeks.co.uk/ De har kjørt ut flere på e-bay til fin pris :-) Men... Skulle gjerne hatt 22m BWF8 fremme Det finnes også et 27mm bak - BWR1XZ - mener det er dette Øyvind har på sin 02 German Looker med Subaru turbo Her er bilde av front staget Har modifisert festene litt, slik at staget nå er montert ca 5mm lengre fremme. Nå sitter det selvsagt bedre en bare en 10mm plate mot forstilling røret, men det går også klar av støtdemper tårnet. Måtte slipe bort kanten før jeg modifiserte braketten - viser nede til venstre i bildet.
|
|
|
201
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sving vs irs
|
på: september 19, 2013, 12:41:33 pm
|
haha... Det er jo så mye mindre arbeid å bygge om fra IRS til Sving..... en motsatt :-) ........................... SVING->IRS Dersom en har en nyere bunnpanne er det "bare" å sveise inn IRS festene og lage plass til drivledd i gaflene som går bakover til bakgre girkassefeste.... Men... om en har en eldre bunnpanne er ikke støtdemper tårnet "rett" , det har kraftig bøy oppover ytters mot støtdemper festet. Karosseri festet i innerskjermen bak sitter derfor lavere på disse. (Husker ikke årstall, men et par år etter BJ forstinningen ble dette endret) Det betyr at skal du senke vil IRS armene treffe støtdemper tårnet...Du må derfor modifisere støtdemper tårnet eller IRS armen. Bremserøret ligger også her på IRS, så det må i allef all flyttes! Jeg vet at noen bare kapper ut en bit i støtdemper tårnet, men jeg la på en forsterking og en ny plate i "bunn" Det blir lite plass til to av bolt hodene, men jeg har noen 12.9 bolter med mindre hode og borer et "lettings hull" på en strategisk plass i forsterker platen Har også forsøkt å stive av litt mer der bak med noe mer hjemmemekk og håper det også hjelper litt. Det er nå plass til en TDI starter med adapter plate mellom kasse og tverrstaget På bildene er gjennomslag gummi kappet til rett under halv høyde. Kommer til å kjøre med noen som er ca 2/3 av org tror jeg.
|
|
|
203
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA!
|
på: september 17, 2013, 15:24:19 pm
|
Jeg snudde koblingen, laget og gjenget to nye hull på motsatt side. De to skruene sto vel rett over for hverandre når jeg hadde chrashbox i ovalen... Nå er det ene nokså til siden :-) Ja, koblingen er dårlig - er byttet med en ny nå Set skruene er fra Biltema :-) Måtte også slipe litt av hockey sticken, den var for trang og ble sittende fast i gafflene
|
|
|
204
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ta ut bensintank, T2 Bay
|
på: september 14, 2013, 15:39:02 pm
|
På camperen min (Earlybay) var det det filteret/nettingen om var tredd over bensin uttak som var problemet. Dette var ødelagt og la seg fin over utløp fra tid til annen. Ble vakuum i bensinslange. For å komme videre var det å nappe bensinslange av pumpa og blåse i bensinlsangen (Fordel å ta av tanklokket når en gjør det ja)
De hadde nok mistenkt utlufting problem de som hadde bilen før meg.. for de hadde skjært i pakningen på tank lokk slik at det stanket bensin i venstre svinger ved full tank når jeg hentet bilen :-)
Jeg trodde det var dritt i tanken, så jeg prøvde ikke å fikse dette før jeg byttet motor og tok ut tank for rengjøring. Den var jo strøkeninnvending :-)
|
|
|
210
|
Forum / Problemløseren / Sv: dimensjon mutter vifta
|
på: august 27, 2013, 18:58:49 pm
|
Den er 36mm ja... Husk at det ligger shims der bak for å få vifta på rett plass i viftehuset.. og at det er en kile på akslingen tilsvarende som på reimhulet.. Det er lett for at dette faller ned når du demonterer, så pass på delene - finn deg en sprengskisse så har du oversikt før du demonterer. Måtte ut med dynamo/vifter i bussen i vår.. Det går :-)
Men på boble synes jeg det er enkere å fjerne motorluke og hengsler, løsne termostaten og heller ta hele viftehuset med dynamo ut av bilen...
|
|
|
|