mai 03, 2024, 08:18:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny motor  (Lest 2364 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: januar 20, 2014, 22:00:14 pm »

Eg skal ha ny motor i ghiaen og vurderer å kjøpe turnkey. Det er flere som lager til type 3 og lurer på om noen har erfaring både av den positive og negative typen.
Eller er det noen her i landet som tar på seg oppdrag?
Ønsker ca 100 hk så vurderer 1776 og 1904 ccm.
Hva er lurt å gå for?
Skifter gearkasse samtidig og får en bygd etter disse hk for å få fint turtall på cruising.
Opinions...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #1 på: januar 20, 2014, 22:20:13 pm »

Denne hadde vel vært noe ?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,49386.0.html
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 20, 2014, 23:26:25 pm »

Mulig det, men her er det mye kjafs som eg ikkje har bruk for. Hadde ikkje tenkt sånn, men det er jo ei type 3 blokk, så takk for tips.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #3 på: januar 21, 2014, 09:14:01 am »

Bare lurer, hva mener du med mye kjafs.
Skal du ha en motor med rundt 100 hk, må det jo være litt mer/andre deler enn på en orginal motor.
Kan ikke se at denne har så mye annet enn det du trenger av deler i vel bygd motor. Bortsett fra kanskje å bytte ut stingeren med en potte...
Bare lurer???

Mvh Svein.
« Siste redigering: januar 21, 2014, 09:19:41 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: januar 21, 2014, 12:01:23 pm »

Jeg tipper med kjafs mener han at dette er en T1 motor og Endre har T3 ghia. Altså blir det mye kjafs til overs når han kun kan bruke longblock ;-)

( og eventuellt gassere, jeg er usikker )
Loggført

1961 T1 - Custom
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 21, 2014, 13:10:40 pm »

Med kjafs menes det med at det er kun blokk/sylindre eg kan bruke ja.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 21, 2014, 13:40:09 pm »

Har fått dødsdom på 2332 motoren min, så kommer til å selge unna det som er igjen. Har hvertfall nye sylinder satser, gassere 48 idf, frekke topper og innsug.
Du får hyla ut før det komme på det åpna markede om det e intresannt Blunker
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #7 på: januar 21, 2014, 15:09:24 pm »

Skjønner😜
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 21, 2014, 22:51:47 pm »

@vidar, eg bygge nok kun med innsprut, så vett ikkje om du har noge eg har lyst på...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #9 på: januar 22, 2014, 13:59:20 pm »

@vidar, eg bygge nok kun med innsprut, så vett ikkje om du har noge eg har lyst på...

Et par blokker med veiv som med "litt arbeid" ligger på min plass i lokalet, men det vet du jo:Glad
Legger du til Vidar sine 94mm cylindere/stempel og topper gir det deg 2109cc med god puste evne  

Usikker på hvilket innsprut du tenker på, men om det er org T3 EFI innsug rør + hjemmemekk plenum/spjell bør du nok vurdere noen topper med mindre ventiler.
Om du går for et sett med efi spjellhus på korte innsug slik at du kommer under motorlokket kan det bli spennende :-)
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 22, 2014, 22:26:57 pm »

Hmmm....
Oxybokser, ja- jo kan nok få til noe av det... Kanskje like greit å bare gjer det då, for nå har du sikkert nevnt det 5 gonge Torgeir.
Men eg er usikker på sylindre å topper te Vidar, eg må og tenke på at dette skal stoppes så går nok for csp sitt bremsesett med tuv papir på 140hk.
Ang innsug, t3- efi har eg ikkje tenkt lengre enn at det finnes vel kunnskap i denne dataverden til å få til det. Men er redd for at dette kan bli hissige saker hvis eg bygge på det som vidar har liggende, og om det kan gå under hestehuset i ghiaen, for det er ikkje mer høyde enn det må være, mens orginalt T3 innsug-er vel nesten bolt on. Eg vett isje, kanskje,- kanskje isje.
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 23, 2014, 00:00:49 am »

Eg har muligens kjøpar om prisen er rett på topper og sylindersats.
Han som ville reparere motoren min som trengte dette te neste prosjekt. Tom Ivar har vært på hogget med forgasserene. Oxi har eg og vært sugen på, men har ikkje middlene eller kunnskapen akkurat nå Blunker
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!