mai 05, 2024, 18:55:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nye stigtrinn - dårlig passform  (Lest 1294 ganger)
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« på: september 21, 2015, 12:29:51 pm »

Skulle prøvemontere stigtrinnene jeg har hatt liggende på hylla i åresvis. Er nok fra slutten av 80tallet/starten på 90 tallet. Passformen var elendig må jeg si. Det var for korte rett og slett. Ikke bare noen mm, vi snakker cm her. De ligger greit mot bakskjermen, det er mot framskjermen passformen er dårlig. De er såpass for korte at det ikke er noe vits i å lage hullene til skruene noe bredere for å få litt justeringsmuligheter heller.

Nå skal det sies at skjermene er fra -89 og at stigtrinnene var tiltenkt en -62 modell. Alt av nyproduserte karrosserideler av den litt rimelige sorten har vel dårlig passform. Er det summen av dette på skjermer og stigtrinn som slår inn? Noen andre med nye stigtrinn som har samme erfaring? Skal jo passe alle årsmodeller dette.
Loggført
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #1 på: september 21, 2015, 13:22:43 pm »

Fant vel svaret selv etter et raskt søk.  Er ikke ukjent problemstilling dette. Uoriginale skjermer OG stigbrett er en dårlig kombinasjon. Leser at flere har løst det med å tilpasse i begge ender på ymse måter. Blir ikke pent nok men jeg får vel gjøre et forsøk før jeg evnt bestiller nye (med god passform).

Er interessert i å vite hvilke stigtrinn man bør kjøpe i så fall, og hvor.
« Siste redigering: september 21, 2015, 14:22:27 pm av eiko » Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #2 på: september 21, 2015, 15:49:23 pm »

Jeg kjøpte for noen år siden den beste kvaliteten de har på Unneberg (tyske) og må si jeg var veldig fornøyd med passform og generell kvalitet på dem
De ble montert på en oval med alle sine originale skjermer på plass og passet veldig bra.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6111
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #3 på: september 21, 2015, 20:53:13 pm »

For 15 år siden hadde jeg en boble fra høsten -67. Til denne handlet jeg den beste (og "tyngste") typen som Hot Shop hadde. Passformen var perfekt...og "tyske". Kostet vel over dobbelt så mye som neste kvalitet/type. Men om slike finnes i dag vet jeg ikke...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4054
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: september 21, 2015, 21:53:27 pm »

De tyske vi sælger er veldig fine. Det kan være fristende at handle billigere mexikanske eller brasilianske stigtrinn til en fjerdedel af prisen på de tyske, men de billige passer ret og slet dårligt.

Send mig en mail på post@unneberg-bil.no eller ring på 33330606 så kan jeg finde de rigtige stigtrinn til årsmodellen på din bil, og give dig en pris.  Glad
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
eiko
Supermedlem
*****
Innlegg: 725
Bosted: Rælingen



Vis profil
« Svar #5 på: september 22, 2015, 20:00:52 pm »

Disse fulgte med en bil en gang i tiden. Er nok av den billigere sorten. Tok en liten økt med å tilpasse på høyre side i dag. Etter en liten halvtime med platesaks, fil og div samt nye hull til skruene ble passformen ok mot framskjermene. Glippen ved bakskjermene får jeg bryne meg på litt senere. Ser for meg en liten platebit som knekkes til riktig form, også dekker jeg med ny gummi Lysten på å bruke 3000 på stigtrinn nå er ikke helt tilstede.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!