jørgen johansen
Nybegynner
Innlegg: 31
Bosted:
Du fisker ikke uten snus !
|
|
« på: juni 28, 2011, 15:32:36 pm » |
|
Har en 1966 mod 6 v bobble. Bilen starter veldig greit når den er kald . Men jo varmere motoren blir jo vanskligere er den å starte . Den starter alltid til slutt , men jeg må dra veldig lenge på starteren noen ganger . er dette noe å gjøre noe med ?
Mvh Jørgen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
VWWerk
Medlem
Innlegg: 131
Bosted: Fredrikstad
Jeg trenger ikke sportsbil for å kompensere....
|
|
« Svar #1 på: juni 28, 2011, 16:26:25 pm » |
|
Flatt jern når du skal starte varm maskin har jeg lært... Hjalp for meg
|
|
|
Loggført
|
-67 1300
|
|
|
jørgen johansen
Nybegynner
Innlegg: 31
Bosted:
Du fisker ikke uten snus !
|
|
« Svar #2 på: juni 28, 2011, 20:00:56 pm » |
|
Takker for svar . Den er vanskelig selv ved full gass , noen fler som har noen råd ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jørgen johansen
Nybegynner
Innlegg: 31
Bosted:
Du fisker ikke uten snus !
|
|
« Svar #3 på: juni 28, 2011, 22:44:03 pm » |
|
Opp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #4 på: juni 28, 2011, 22:56:08 pm » |
|
Nødhjelp er å tvinge chokespjeldet tilbake manuelt og starte uten å røre gasspedalen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #5 på: juni 29, 2011, 11:04:09 am » |
|
sjekk choke spjeldet og stiftåpningen i fordeleren. Selv pleier jeg å fjerne choken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4058
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #6 på: juni 29, 2011, 13:42:04 pm » |
|
Kan være en ide at se om ventilerne skal justeres hvis ikke de andre forslag fungerer.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Zster
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted:
|
|
« Svar #7 på: juli 04, 2011, 14:07:37 pm » |
|
Hvis du plukker strømmen fra choke og motoren går varm med choke på. Starter da fortsatt bra?
Hvis ja: Forgasser problem. Luftventilen, stoppet tomgang dyse, skitt i forgasseren generelt.
Hvis nei: Er tenningen riktig? Dårlig platina / kondensator / spole kan bli verre når de blir varmet opp
Hvilken motor er det? Motorkode?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4058
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #8 på: juli 04, 2011, 17:59:31 pm » |
|
Får oversætte lidt her Hvis nei: Er tenningen riktig? Dårlig platina (stift) / kondensator / spole (coil) kan bli verre når de blir varmet opp
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
|
« Svar #9 på: juli 04, 2011, 21:57:59 pm » |
|
Bensinpumpa kanskje? Det var problemet på min, med samme symptomer.
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Zster
Nybegynner
Innlegg: 38
Bosted:
|
|
« Svar #10 på: juli 05, 2011, 07:51:52 am » |
|
Får oversætte lidt her Hvis nei: Er tenningen riktig? Dårlig platina (stift) / kondensator / spole (coil) kan bli verre når de blir varmet opp
Det er ikke sådan at være sproglig handicappet aka. dansker
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
aho
Juniormedlem
Innlegg: 59
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #11 på: juli 05, 2011, 08:14:29 am » |
|
Hei, dette problemet hadde jeg også. Så fikk jeg en forklaring fra en "guru". Dette er en kjent svakhet. Grunnen var visstnok at spenningstapet fra batteriet via tenningsnøkkelen til coilen er så stort at gnisten blir for dårlig. Det trengs visst bedre gnist på varm motor enn kald. Jeg løste dette ved å montere et lite 6V relé i motor rommet. Ledningen fra tenningen som går til coilen koblet jeg på releets kontroll side- den andre siden til jord. Så tok jeg frisk 6V fra den tykke ledningen på dynamoen via releet til coilen. Etter dette ble alt så mye bedre....
|
|
|
|
ZAR
Supermedlem
Innlegg: 633
Bosted: Nær Bergen
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
|
|
« Svar #12 på: juli 05, 2011, 08:53:33 am » |
|
Har hatt samme problem med 58'en min og da var det stiften som gjorde det Slip kontaktflatene (evt bytt den om det trengs) og juster den på nytt! 0,4mm ved kald motor
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|