mai 06, 2024, 20:29:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14
331  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer i Ghia på: oktober 28, 2010, 11:39:18 am
maskinerer man helt ned til veggen i blokka? Mener jeg så bilder fra han dansken, og at det sto igjen 1 cm eller noe, men vil ikke det redusere kjølinga en smule.

Hvis man maskinerer blokken helt ned, må en passe på olje pluggen som sitter inne i vannkappen.
Det er nok lurt og gjenge den opp og sette i en plugg
332  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Erfaringer med Div oljefiltere på: september 21, 2010, 08:26:51 am
Jeg byttet fra Fram HP1 filter til Mahle filter til vannbokser, merket ikke noe forandring på trykket.
333  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: september 13, 2010, 19:14:39 pm
Har nå kjørt en del med bilen i sommer og motoren fungerer meget bra Glad
Har nå montert temp.måler for eksosen og lurer på hvor varm eksosen skal være på en sugemotor?
Har 750 grade med full gass. Er det mye?Hæ
Lamda på ca 13.
334  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mai 26, 2010, 12:13:53 pm
Så var endelig motoren sammen og montert i bilen.
Oppstarten gikk bra, ventiler tenning og forgassere er justert.
Motoren går magert på topp så jeg venter på nye luft dyser.
335  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mai 11, 2010, 08:14:31 am
Med de nye vippearmene fikk jeg problemer med at ventilfjærene bunnet.
 Har nå montet nye ytterfjærer fra JPM med den gamle innerfjæren.
Har nå et fjærtrykk på 70/139 kg. 
336  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 04, 2010, 12:45:21 pm
Den er kjøpt her:  http://www.lowbugget.com/main_page.html
Scat har også en slik filterholder.
337  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 04, 2010, 11:20:42 am
Jeg har fjernet det org. stempelet i blokken som styrer oljetrykket.
Har kjøpt en filterholder med en ventil som kan regulere oljetrykket.
Med denne filterholderen håper jeg og få et stabilt oljetrykk som jeg kan justere slik jeg vil ha det.
Er den noen som har erfaring med en slik filterholder?
338  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 02, 2010, 20:09:37 pm
Ser veldig bra ut dette...  Hvilken kam er det du bruker?
Når det gjelder støtstenger, så har jeg prøvd slike chrommoly støtstenger selv... Min erfaring med dem er : RASLING..  Mye bedre med alu-stenger, da slipper du denne raslinga. Med det fjærtrykket du skal ha så holder alustenger i massevis. Med de tunge chromoly stengene, så må du uansett ha høyere trykk på fjærene for å motvirke de tunge stål-stengene..  
Såkalte tapered alu. pushrods har samme styrke som chrommoly, men veier mye mindre + at du slipper den helv.. tikkinga når motor blir varm...
Sikkert mange på forumet som har disse cromoly-stengene "over alterbordet". For min del synes jeg disse hører best hjemme til en drag-motor el. lign.
Blir liksom som å bruke en Volvo F16 med svanehenger for å dra på Elkjøp for å kjøpe kjøleskap.., for å være sikker.. , det holder som regel med en Transporter  Blunker
Disse vippene du har kjøpt er jo det råeste du får kjøpt, men jeg mener å ha lest et sted at disse trenger en liten mod. hvis dem skal brukes på gatemotor, var et eller annet i forbindelse med smøring å gjøre...



Pauter vippene som jeg har kjøpt er en ny forbredret versjon, vippene har oljesmøring lik org.vippe.
Den gamle versjonen var det et hull ut fra stillskruen til støtstangen som sprutet olje rundt i toppdekslet og dermed smørte vippearmen.
På den nye versjonen kan du også velge mellom foring eller nålelager, ble anbefalte og bruke foringer på en gatemotor.
339  Forum / Problemløseren / Sv: Hvor mye plass til felger på 58 mod. på: mars 02, 2010, 15:46:46 pm
Her er bilen min med 7+16 framme og 8+16 bak, det er en 58 mod. med smalet forstilling
340  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 02, 2010, 13:06:43 pm
Nå er motoren i sammen Glad[attachment=4]
341  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 02, 2010, 10:59:27 am
Her: http://www.store.procompelectronics.com/index.php?target=categories&category_id=771
342  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 02, 2010, 10:42:52 am
Til tenningen har jeg kjøpt Procomp sin kopi av MSD
343  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: mars 02, 2010, 10:00:09 am
Nye JE stempler for lang slag.
344  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 27, 2010, 18:18:04 pm
Det kan nok stemme ganske bra det.
345  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 25, 2010, 15:10:49 pm
Jeg har et sett med tykkvegget Manton støtstenger liggene, men jeg synst de er veldig tunge 87g.
Disse som Aircooled selger veier jo bare 55,8g.
Det nå da være en fordel og ha minst mulig vekt på alle bevegelige deler i motoren?
Stivhet er viktigere enn vekten på støtstengene....turtallet på denne motoren blir noe begrenset uansett. Selv begynte jeg å bruke manton for 5 år siden, og ser ingen grunn til å bytte...
Hva mener du med begrenset turtall?




346  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 25, 2010, 13:41:22 pm
Jeg har kjøpt nye Pauter 1,48 vippe.
Når jeg kjøpte kamm og løftere fra AAen oppgav jeg vekten på ventilene og støtstengene.
Han mente jeg måtte ha minimum 70/120kg i fjærtrykk.
Jeg vet ikke noe om dynamikken/akselereasjonen på denne kammen.
Jeg fikk beskjed om og stille kammen 108-110 grade på innsug, jeg har stilt kammen på 108 grade.
Det er jo akuratt derfor jeg er ute etter og bruke så lette deler som mulig for og bruke så lite fjærtrykk som mulig Glad
347  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 23, 2010, 11:43:19 am
Jeg har et sett med tykkvegget Manton støtstenger liggene, men jeg synst de er veldig tunge 87g.
Disse som Aircooled selger veier jo bare 55,8g.
Det nå da være en fordel og ha minst mulig vekt på alle bevegelige deler i motoren?
348  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 23, 2010, 11:14:13 am
Jeg har også vært i kontakt med Johannes, her er svaret jeg fikk.
2024-T3 är väldigt mjuk alu, jag tillverkar mina egna i 7075 alu, dual taper, 12mm tjocka på mitten och 5mm hål.
Det er helt sikker noen super støtstenger han selger, men de var dyre. (3250sek.)
349  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 22, 2010, 18:41:40 pm
Jeg skal kjøpe nye støtstenger, har sett litt på disse fra aircooled .net.
http://www.aircooled.net/new-bin/viewproductdetail.php?keyword2=ECV0010&cartid=
Er det noen som har noe erfaring med disse?
350  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 22, 2010, 10:10:31 am
Jeg bruker en org. 228mm sachs trykkplate med en 4-puck lamell
351  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 05, 2010, 20:56:09 pm
Jeg har en plate opp slik som tanken til EBB.
Nede har jeg en hullplate som ligger vannrett ca.5cm fra bunnen.
Under der har jeg hullplater som st[r lodrett i et kryss.
352  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 04, 2010, 18:03:48 pm
Bruker ca 8 liter på annlegget, tanken er det plass til 9,5 liter på men den skal jo ikke være helt full.
353  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 04, 2010, 17:07:42 pm
Jeg har en kran ut av tanken(var ikke montert bildet) videre går det ned til oljepumpen.
 Denne slangen/røret bør være minst 12mm for her er det bare pumpen som suger olje fra tanken.
Ut fra motoren går det til et oljefilter som er plassert under venstre bakskjerm.
Så går oljen fram til kjøleren og fra kjøleren til tanken igjen.
Jeg har brukt alu.rør til/fra kjøleren for og kjøle ned oljen.
354  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 04, 2010, 14:04:21 pm
Her er noen bilder av tørrsumptanken som jeg har laget av en gammel luft tank til en lastebil.[attachment=1]
355  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 03, 2010, 14:11:19 pm
JM7 er bortimot industri standard på high-end VW topper, og du kommer ikke til å ha noe problem med dem.

Sykt tøff jobb du har gjort Geir! Håper du får igjen for jobben av motorgudene... Glad
BTW Er eksosens lengde justert mot insugslengden også, og mot hvilket turtall?

Eksosens lengde er ikke justert mot insugslengden.
Turtallet som ble brukt var 7000.
356  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 03, 2010, 10:59:31 am
Har snakket med Kapstad om setene, de er laget av JM7 og de er som EBB sier myke.
Han har brukt de JM7 seter fordi de leder varmen meget bra og de sitter fast i toppene.
Kapstad hadde montert over 1000 slike seter i VW topper uten noe problemer Gliser
357  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 20:01:32 pm
Innsugene har jeg sveiset og portet slik at de passet til toppene, her kan der se forskjellen på den org.pakningen og innsuget.[attachment=2]
Ser bra ut, kjører med noelunde samme oppsett, men da en 105cylinder sprakk gikk jeg ned til 103, litt "friskt" turbotrykk kansje Gliser
Men hva og hvordan gjør du det med pakninger i mellom innsug og topper???

Der har jeg lager pakninger av 1,5mm pakningsark.
358  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 18:58:31 pm
vet du hvilken stålkvalitet som er brukt i setene.??
 han som ordnet seter for meg pratet om "mjukt stål"

Jeg vet ikke hvilken stålkvalitet som er brukt på setene.
Men Kapstad har jo laget utrolig mange T4 topper for rallycross så jeg tror nok at setene er ok.

Betviler ikke kvaliteten , er bare intressert i mere info om stålkvaliteten på "rene mjuka" stål seter,
da jeg ikke fikk noen info om dette på mine topper  Glad
[/quo

Det ser ikke ut som det er stål seter, det ligner på bronze på fargen.
359  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 13:57:34 pm
vet du hvilken stålkvalitet som er brukt i setene.??
 han som ordnet seter for meg pratet om "mjukt stål"

Jeg vet ikke hvilken stålkvalitet som er brukt på setene.
Men Kapstad har jo laget utrolig mange T4 topper for rallycross så jeg tror nok at setene er ok.
360  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 12:34:27 pm
Innsugene har jeg sveiset og portet slik at de passet til toppene, her kan der se forskjellen på den org.pakningen og innsuget.[attachment=2]
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!