mai 07, 2024, 02:37:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
361  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 11:58:48 am
Her kan der se vekt forsjellen mellom stål og titan ventiler (48-40 ventiler)[attachment=1][attachment=3][attachment=4]
362  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 11:11:26 am
Grenrøret er et BAS kopi, jeg brukte er grenrørskalkulator og kom fram til 2" rør som er 770mm lange. Alle rørene ble veskefyldt og er eksakt like lange.
363  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 10:49:24 am
Flere bilder av toppene. [attachment=3]
364  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 10:45:58 am
Her er forbrenningskammeret ferdig.
365  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 10:41:07 am
@geir F
Kjekt å se på prosjektet ditt Geir.

Håper du har ultra lette titan ventiler og lavt fjærtrykk med valget ditt av setemateriale.
Hvorfor gikk du ikke for skikkelige harde Serdi kvalitets seter når du gjør så mye arbeide ut av dette ?
Setevinkler og cuts får jo holdbarhet omtrent som en Youghurt med slike som du har nå.....og du mister jo konturene som dine setevalg får raskere enn du kan si plupp. Trist

digg den oljepumpen din der Glad

Ellers håper jeg å teffe deg runtomkring på baner el lign med stadig flere T4 entusiaster Glad

Det med kvaliteten på setene har jeg ikke mye greie på, Jeg leverte toppene til Kapstad og regnet med at det var bra saker.
Jeg har jo ganske lite fjærtrykk 70/120 og med titanventiler og alu.støtstenger så jeg håper det gar bra.

 
366  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 09:54:09 am
De sto ca en time i ovnen før jeg begynte og sveise. Passet på at de ikke ble alt for varme, sveist litt av gangen.
367  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 09:43:35 am
Ser gromt ut, gjør du alt arbeidet med sveising av toppene selv ?

Sveising og porting av toppene har jeg gjort selv.
368  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 09:40:45 am
Er dette en race motor eller gate?

Det er en gate motor
369  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: februar 01, 2010, 09:38:31 am
motor porr!!

spm anng sveis i brukte/gamle topper:
kjører du de i f.eks ovn for å brenne ut olje/skitt etc??
evt rengjøringsmetode før sveis??

mere bilder info!

Toppene ble sandblåst og varmet i stekeovnen. (150 grader)
370  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 22:12:56 pm
Forbrenningskammeret har jeg sveist på motsat side av pluggen.[attachment=2]
371  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 22:04:38 pm
På innsugs har jeg sveiset masse for og få større porter. Flyttet pluggene slik som på 914 toppene.
372  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 21:55:46 pm
Her ser dere før og etter porting av eksoskanalene[attachment=2]
373  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 21:39:02 pm
Her har Kapstad montert nye seter for større ventiler.
374  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 21:30:25 pm
Starter med et sett med 2liter topper med firkant eksos.
375  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 19:53:54 pm
Etter å ha sett prosjektene på agderklubb-nettsidene så er dette dømt til bli vellykket;) Begge tomler i været, Geir!
Ja for håpe det går bedre i år enn i fjor, da det ble to motorhaveri
376  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 30, 2010, 19:33:23 pm
Har tidliger brukt tørrsump pumpen fra CB, den har bare 21mm drev på trykksiden og gir derfor litt lite oljetrykk på tomgang.
Kjøpte derfor en ny oljepumpe fra Thorsten Pieper, den ser utrolig bra ut Blunker
377  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 17:42:23 pm
Svinghjulet er org.2liter t4 som er lettet 1,2kg. Det er montert med fem styretapper og Bas bolter.
378  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 16:55:22 pm
Kammen kommer fra Kjell AAen. Den er på 305 grader.
379  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 16:48:38 pm
For og bruke disse løfterene må en frese litt i blokken
380  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 14:32:50 pm
Her ser dere forskjell på en org. løfter og en løfter fra Kjell AAen. Se på det breie smøre sporet.
381  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 14:28:40 pm
Rådene er 5,6 CB H-beam type1 råder.
382  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 14:25:01 pm
NYDELI Gliser
Flott flere satser T-4, de hylsene og forsterka boltene er det også noe Hr Aaen har skaffet deg??
Det er det ikke, boltene er 12mm 12,9 bolter som er 100mm lange.
Hylsene har jeg laget selv Blunker
383  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 14:18:22 pm
Veiven er fra DPR, den har 78mm slag med motvekter og rådetappene er 55mm type1.
384  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 14:13:08 pm
Blokken er tatt opp for 105mm borring, styringer med kraftigere bolter til rammelagerene.
385  Forum / Prosjektgarasjen / 2,7 liter T4. på: januar 29, 2010, 13:58:17 pm
Her er litt data på motoren:
-2liter t4 blokk.
-borring 105mm
-JE stempler
-DPR veiv med 78mm slag med motvekter
-5,6 CB H-beam råder
-kjell aaen kam typeR
-kjell aaen løftere med stor fot
-tørrsump pumpe fra Thorsten Pieper
-topper med 48-40 titan ventiler
- dellorto 48mm
-hjemmelaget grenrør
386  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: januar 29, 2010, 08:35:32 am
Dette blir kjempe bra Morten Glad
387  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back in beige... på: januar 25, 2010, 13:55:20 pm
Hvor mange liter går det på tanken? og hvilken oljepumpe skal du bruke.
388  Forum / Problemløseren / Sv: Porsche 944 Bakstillling? på: april 01, 2009, 19:13:35 pm
Hvilken hovedsylinder bruker dere når dere har skivebremser bak?
389  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ARP Bolter på: februar 25, 2009, 09:25:48 am
Du får kjøpt bolter her - http://www.lnengineering.com/ eller her-  http://www.aircooledtechnology.com/store/product.php?productid=16136&cat=0&page=2
390  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor store felger/dekk får plass bak på bobla. på: februar 09, 2009, 14:50:18 pm
Jeg har 8x16 fuchs med 225/40-16 bak med org. skjermer på min 58 modell boble Blunker
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!