mai 09, 2024, 15:32:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1952 Kapteinen  (Lest 102649 ganger)
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #120 på: mars 03, 2009, 11:06:09 am »

Splittpilene skal selvsagt males i L90 Sandbeige de også. Gummimattene er gamle og originale. Det er sjelden vare. Teppene er også originale og har fått donordeler i fra andre biler. Det er en litt rufsete splitt som får litt rufsete deler. Rubbing var moro, men det er vanskelig å få gjort noe særlig med skjøten. Er det noen som tror at jeg blir ferdig til visning i mai eller? (PS: teppene er bare prøvemontert).


Man blir aldri helt ferdig, men du er i god rute til mai, hvis du har alle delene. Glad

Jeg skal ha alle delene i forhold til visning. Det jeg imidlertid mangler av splittdeler er:

Panser
En hel komplett varmeboks (se lenger opp i tråden)
Et meget pent sidepanel bak, førerside (de andre er uberstrøkne)
16" Hazetboks Blunker
Papp til panserrom (kan kjøpes i Tyskland til sommeren)
Original tute
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #121 på: mars 03, 2009, 11:51:36 am »


Jeg skal ha alle delene i forhold til visning. Det jeg imidlertid mangler av splittdeler er:

Original tute


Gå hit:
http://www.bugbus.net/bazar/index.php

...klikk på deler til salgs før 1958....gå til hits nr 11-20...en av de 3-4 øverste annonsene er et NOS horn til deg...
Loggført

SCREWDRIVER #2
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #122 på: mars 03, 2009, 13:43:31 pm »

Hvorfor må bilen vises? Har den ikke vært registrert i Norge tidligere?

Så lenge jeg har hatt min -54 registrert (16 år) har den aldri vært på noen Trafikkstasjon!
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Splitboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Mysen



Vis profil WWW
« Svar #123 på: mars 03, 2009, 14:02:37 pm »

Hvorfor må bilen vises? Har den ikke vært registrert i Norge tidligere?

Så lenge jeg har hatt min -54 registrert (16 år) har den aldri vært på noen Trafikkstasjon!

Når en bil har vært avskiltet i så mange år, må den innom for visning uansett (men jeg kjenner jo til enkeltunntak). Nå er jeg ikke sikker på om Kapteinen har vært på norske skilter, det får Håkon svare på, men min '50 må også vises når jeg skal få skilter på den igjen...og den har gått mange år med norske skilter...
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #124 på: mars 03, 2009, 14:03:30 pm »

Hvorfor må bilen vises? Har den ikke vært registrert i Norge tidligere?

Så lenge jeg har hatt min -54 registrert (16 år) har den aldri vært på noen Trafikkstasjon!

Denne bilen hadde oppveksten og hele sitt voksne liv i nord-Sverige og er eid av samme mann hele tiden. Kaptein Franz J. Det er derfor det datt ut 8 skarpe kuler i fra bilen når den lå i "vogga". Kapteinen var kanskje alltid på skarpe oppdrag? Jeg synes imidlertid at det er fint å få godkjent bilen og en sjekk på at alt er i orden.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #125 på: mars 03, 2009, 15:43:19 pm »

 
Når en bil har vært avskiltet i så mange år, må den innom for visning uansett (men jeg kjenner jo til enkeltunntak). Nå er jeg ikke sikker på om Kapteinen har vært på norske skilter, det får Håkon svare på, men min '50 må også vises når jeg skal få skilter på den igjen...og den har gått mange år med norske skilter...
[/quote]

-54,n var avregistrert fra 1971 til 1993. Bare og registrere, ingen visning. Tydeligvis litt forskjellig praksis. Ellers helt enig med Oval57 om og få sjekket at alt er OK!!
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #126 på: mars 03, 2009, 16:31:15 pm »

Ikke så forskjellig praksis på registrering egentlig... Kapteinen er en importbil som aldri har hatt skilter i Norge og må seff vises. Utover det gjelder som regel: 1. Om bilen er avregistrert før 1971 og ergo ikke finnes i AutoSys - så gjelder veldig varierende praksis på om den må vises for teknisk kontroll, bare identitetskontroll eller som regel ikke vises i det hele tatt. 2. Har bilen vært innom AutoSys, så må den alltid vises om den ble avregistrert på mangellapp, og aldri vises om skiltene bare ble innlevert. Det er min erfaring ihvertfall.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #127 på: mars 03, 2009, 23:47:00 pm »

Hei!

Vedlagt følger kopi av registerkort fra vårt gamle understellsregister.


Under følger utskrift fra mikrofilm i vårt gamle understellsregister. Kjøretøy registrert fra 1973 - 1994 er arkivert på mikrofilm.

U.nr.: 2170xxx
Merke: Volkswagen
Årsmodell: 1959
Kjøretøygrp.: 101 personbil
Regnr.: LH 18198
Reg.distr.: Tønsberg
Siste reg. eier: Finn Jacobsen  Wilhelmsenv.10 3100 Tønsberg

Opplysninger om kjøretøy kan finnes ved Tønsberg trafikkstasjon, tlf. 815 48 000. Vent på svar, be om registrering ved Tønsberg trafikkstasjon.

Dersom tidligere registreringsdokument ikke kan fremskaffes hos trafikkstasjonen, og du ønsker å registrere kjøretøyet, kan det opprettes nye dokumenter. Dette forutsetter at det fremskaffes dokumentasjon på eierforhold to salgsmeldingsledd tilbake. Kan ikke salgsmeldinger fremskaffes kan trafikkstasjonen, på grunnlag av skriftlig dokumentasjon/begrunnelse om forholdet fra eier/tidligere eier, fatte et enkeltvedtak.

Kjøretøyet må godkjennes ved din lokale trafikkstasjon, så ta kontakt på tlf. 06650 for timebestilling.


Lykke til!


Steinkjer 16 02.2009

Med hilsen
Statens vegvesen
Kontaktsenteret
Telefon: 06650

e-post: kontaktsenteret@vegvesen.no
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #128 på: mars 04, 2009, 00:53:45 am »

Takk for dette Pål.

Igjen må man skille mellom 1: Motorvognregisteret / Understellsregisteret på Steinkjer ....... og 2: AutoSys/registreringsdatabasen som alle biltilsyn bruker.

1: er oversikten over alle chassisnummer som er importert til Norge - linket til hvilke reg nummer de har hatt. Dette registeret er papirbasert opp til 73, microfilm opp til 94 og deretter digitalt.

2: Er oversikten som linker reg nummer til eiere. Før 71/72 er dette papirbasert i kjelleren på det lokale biltilsyn, etter 71/72 er det nasjonalt i form av AutoSys.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #129 på: mars 05, 2009, 11:58:39 am »

Jeg fikk noen små timer nede i kjelleren i går. Først måtte jeg rydde bort siste delekjøp, og det tok litt tid. NOS-deler må også vaskes og gjøres i stand og legges i hylla:) Ettersom delene strømmer på må jeg ha enda bedre system, og oval og splitt-deler får et enda skarpere skille på delelageret.
Det elektriske på splitten er prosjektet nå og det ser ut til å gå fint. Jeg fikk pusset punkter og jordinger på "alle" brytere". Det skal bli moro når dette sitter der det skal og fungerer.

Noen som har to originale skruer til lyset over bakvinduene? Jeg har nok slike et sted, men veit ikke helt hvordan de skal se ut.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #130 på: mars 09, 2009, 15:52:59 pm »

Jeg er snart ferdig med å pusse alle punktene i instrumentpanelet. Det har selvsagt irret og rustet fælt. Det tar mer tid enn man kanskje skulle tro. Det blir spennende å se om man får lys på de rette stedene etterhvert? Taklyset hadde røket jording og blir loddet med ledning siden jeg ikke tar sjansen på å varme bakelitten. Alle de andre taklysene til splitt jeg har hadde samme problemet med røket jording.


* Jobber med instrumentpanelet.JPG (179.79 KB, 1024x768 - vist 345 ganger.)
« Siste redigering: mars 09, 2009, 15:56:31 pm av Oval57 » Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #131 på: mars 12, 2009, 11:11:31 am »

I går ble drivakselmansjettene byttet og plassert riktig, samt at simmring i bakaksel ble byttet på begge sider, samt O-ringer. Da skal det være klart for siste lufting av bremser.
Felg med spacer er prøvemontert, og etter de SMS jeg fikk inn i går kveld så tyder det på at det blir bra?

Alt jeg kan by på i dag er noen "teaser-bilder".


*  (156.15 KB, 768x1024 - vist 286 ganger.)

* teaser.JPG (16.26 KB, 448x336 - vist 311 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #132 på: mars 17, 2009, 10:24:31 am »

Felger og dekk er levert til en pålitelig kar som har sans for gammelt. Jeg anser oppdraget for å være i trygge hender. Han setter til og med på gammeldagse ventilhetter i stål. Samme firma hadde også riktige bolter til felgene. Jeg har også fått hjem forskjermene og de er snart klare for bilen:)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #133 på: mars 20, 2009, 10:25:01 am »

Felger og dekk har kommet sammen og har har blitt prøvemontert på bilen til stor glede i verkstedet.

Jeg har fått fyllt opp dashbordet litt også. Det er litt tilpasning siden låvetaket krølla dashbordet ganske bra også. Jeg tilpasset alt før lakkering, men man kan alltid tilpasse mer. Moro er det i alle fall å se at den gamle Kapteinen er i ferd med å få på mars-støvlene igjen. Det er mer bilder og sånn på bloggen.


* 52 Kapteinen dash.jpg (74.41 KB, 1024x418 - vist 285 ganger.)

* 52 Kapteinen dash front.jpg (89.05 KB, 1024x682 - vist 326 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #134 på: mars 20, 2009, 15:22:50 pm »

Årsavgiften for 1964 er betalt! Dette er den originale holderen og papiret, og siste gangen bilen var på veien. 12 år og den var flat av låvetaket. En stor takk til låvetaket! Uten den kollapsen ville ikke bilen ha vært det den er i dag?

Her er litt av forskjermen. Original lakk som stelles pent med. "Battlescares" skal det være. Det er også godt arbeidsmiljø i verkstedet i kjelleren med Harald`s logo på lagringseskene.


* forskjerm.JPG (16.83 KB, 336x448 - vist 251 ganger.)

*  (84.78 KB, 1024x768 - vist 252 ganger.)

*  (71.88 KB, 517x464 - vist 316 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #135 på: mars 27, 2009, 21:09:06 pm »

Jeg beklager å kjede dere med denne kjedelige prosjekttråden helt blåttet for luftsenking, smalning og taksenking og annet.
Men jeg gir meg ikke Blunker Bakskjermene er nå nær 95% ferdig. Da mener jeg ikke ferdig fordi de ikke kan brukes, men ferdig i den forstand at de kan settes på bilen:) Framskjermene trenger en kveld til for å bli klare.
Da skal taktrekk og sidetrekk limes og sys. Jeg skal ha opp det gamle og har byttet til meg hjelp til å sette inn taktrekk.

Rammen for årsavgiften er skrudd på plass på sin originale plassering. Den ene skruen er feil og er kun en vikar i fra Manpower. Når rette typen dukker opp får den andre sparken umiddelbart.

Panseret er pusset ned og polert, men det er nok mer jobb igjen på det.

Jeg har også fått det originale forhandlermerket som satt på bilen. Det satt opprinnelig to slike merker på. Jeg skal få lagd til et på andre siden også.


* Pussy the panzer.JPG (18.31 KB, 448x298 - vist 252 ganger.)

*  (25.16 KB, 448x298 - vist 360 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #136 på: mars 27, 2009, 21:33:41 pm »

Jeg beklager å kjede dere med denne kjedelige prosjekttråden helt blåttet for luftsenking, smalning og taksenking og annet.
Men jeg gir meg ikke Blunker Bakskjermene er nå nær 95% ferdig. Da mener jeg ikke ferdig fordi de ikke kan brukes, men ferdig i den forstand at de kan settes på bilen:) Framskjermene trenger en kveld til for å bli klare.
Da skal taktrekk og sidetrekk limes og sys. Jeg skal ha opp det gamle og har byttet til meg hjelp til å sette inn taktrekk.

Rammen for årsavgiften er skrudd på plass på sin originale plassering. Den ene skruen er feil og er kun en vikar i fra Manpower. Når rette typen dukker opp får den andre sparken umiddelbart.

Panseret er pusset ned og polert, men det er nok mer jobb igjen på det.

Jeg har også fått det originale forhandlermerket som satt på bilen. Det satt opprinnelig to slike merker på. Jeg skal få lagd til et på andre siden også.
denne tråden er ikke kjedelig for meg vertfall , spennende prosjekt,gleder meg til å se den live  Glad , stå på
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #137 på: mars 28, 2009, 00:51:35 am »

En av mine favorittprosjekt på forumet, selv om jeg liker senking og smalning og alt det der Blunker Det er lite som slår en patinert splitt med masser av sjarm!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
flatfour
Supermedlem
*****
Innlegg: 739
Bosted: Oslo / Bærum



Vis profil WWW
« Svar #138 på: mars 28, 2009, 01:01:46 am »

Helt klart, dette er moro og følge.
Keep up the original work!!
Loggført

April '55 Oval               Jeg selger:  Vintage lampe, Orange arbeidslampe, Gassmasker

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #139 på: mars 31, 2009, 11:17:48 am »

Takk for tilbakemeldinger. Det ble jobbet litt i går men det gikk sakte. Ledninger og koblinger er nå halvveis ferdig. Jeg fikk gleden av å vri om nøkkelen og trykke på knappen og høre starteren gå! Jeg fikk også gleden av å se at det lyser på instrumentbordet når viserene får strøm. Hovedlysa virket også. I det hele tatt ser det ut til at det blir lys. Jeg har bare hatt koblingsskjema til 1950-modell tilgjengelig og det er litt anderledes. I tillegg er det byttet noen ledninger og alt er nytt.

Bremsene er luftet og jeg har fått "pedal". Mer pedal får jeg ta når bilen kommer ut i vårsola. Det er litt mer å gå på.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #140 på: april 03, 2009, 10:06:28 am »

Nå er det like før alle 4 skjermene er helt klare! Det har vært litt lapping på skjermkanten og borring av nye hull og oppmåling. Utfordringen med disse skjermene er å ikke ripe opp lakken. Lakken er ripet opp grunnet dårlig lagring og handtering for lengre tid siden. Jeg har derfor et handkle under og det fikk drill(piken) tak i og surret seg godt inn. Det er bedre enn når stålbørsten på drillen tuller seg inn i genseren når man har den på....
Jeg har pusset, hatt på owatrol og lappet skjermene i sammen etter beste evne. Nå skal de holde i mange år til. Det er smørt på noe skikkelig asfaltguffe inni skjermene og den er ikke mulig å få bort uten å ødelegge på utsiden. Jeg tipper at en halv kvelds arbeid og skjermene er klare for bilen. De gamle steinsprutdekslene skal også på igjen.
Jeg jobber også med filt til taktrekket og isolering i selve taket. Jeg har byttet til meg hjelp med innsetting av det gamle taket og det gamle trekket. Det må limes og stiftes litt. Men det er en del av moroa? Nå har jeg igjen stigtrinn nede i verkstedet, samt småting. Nå fremover er det bilen jeg må jobbe med i sin helhet.


* rusten skjerm1.JPG (103.57 KB, 1024x474 - vist 248 ganger.)

* uhell med drillen.JPG (165.29 KB, 1024x768 - vist 274 ganger.)

* filt til taktrekk.jpg (77.69 KB, 1024x573 - vist 225 ganger.)

* Oval57 klips til stigtrinn.JPG (174.1 KB, 1024x768 - vist 254 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #141 på: april 03, 2009, 12:29:38 pm »

Da regner jeg med at det blir - gud forby - POPNAGLER til stigbrettene Blunker
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #142 på: april 03, 2009, 12:37:28 pm »

Da regner jeg med at det blir - gud forby - POPNAGLER til stigbrettene Blunker

Det kan bli NAGLER, men ikke nymotens pop-nagler. Knechtens Zwitter-stigbrett er naglet etter gamlemåten. Jeg får høre med noen "pågamlemåtennaglere" i påska. Jeg kjører heller uten gummi enn å pop-nagle.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #143 på: april 03, 2009, 12:55:13 pm »

Show me heaven!
Splitte mine poppnagler, nå må jeg borre ut mine for å erstatte med med gammel type Rekker tunge


Da regner jeg med at det blir - gud forby - POPNAGLER til stigbrettene Blunker

Det kan bli NAGLER, men ikke nymotens pop-nagler. Knechtens Zwitter-stigbrett er naglet etter gamlemåten. Jeg får høre med noen "pågamlemåtennaglere" i påska. Jeg kjører heller uten gummi enn å pop-nagle.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #144 på: april 03, 2009, 13:00:36 pm »

Du må nok det Kaj Rekker tunge

Skal det virkelig brukes FEIL klips til stigbrettlistene på Kapteinen Hæ
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #145 på: april 03, 2009, 13:48:40 pm »

Du må nok det Kaj Rekker tunge

Skal det virkelig brukes FEIL klips til stigbrettlistene på Kapteinen Hæ

Jeg trenger helt klart eksperthjelp. Og veit jo hvor jeg kan finne en eller flere "eksperter". Kapteinen blir uten noe som helst på stigtrinna når det skal være så vanskelig Hæ

Mitt poeng er kun at det ikke ser bra ut med moderne pop-nagler. Det er min rett å mene. Slutt fra min side. Stigtrinnslistene kan utmerket godt festes med de jeg har bilde av over, men også med NOS vridbare om det skulle være ok? Jeg kan lage en av hver side?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #146 på: april 03, 2009, 14:14:10 pm »

Du må nok det Kaj Rekker tunge

Skal det virkelig brukes FEIL klips til stigbrettlistene på Kapteinen Hæ

Jeg trenger helt klart eksperthjelp. Og veit jo hvor jeg kan finne en eller flere "eksperter". Kapteinen blir uten noe som helst på stigtrinna når det skal være så vanskelig Hæ

Mitt poeng er kun at det ikke ser bra ut med moderne pop-nagler. Det er min rett å mene. Slutt fra min side. Stigtrinnslistene kan utmerket godt festes med de jeg har bilde av over, men også med NOS vridbare om det skulle være ok? Jeg kan lage en av hver side?

Pirk pirk. Bruk de klipsene du har.
Bedre å montere noe som er for gammalt enn for nytt Blunker
Husk bare at splitt har 8 klips per stigbrett - ikke 6 Rekker tunge

Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #147 på: april 14, 2009, 00:42:15 am »

hmmm, holder på å diskutere klips/nagler ennå ja..... Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #148 på: april 15, 2009, 10:18:15 am »

hmmm, holder på å diskutere klips/nagler ennå ja..... Glad

 Osteaktig jeg har fått nyss om naglene de brukte på han stakkaren i påska for noen år siden. De skulle duge?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #149 på: april 15, 2009, 10:22:39 am »

Ring han i Beat for beat...  ikke slekt med Trond...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 12
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!