mai 16, 2024, 05:16:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: AS21 eller AS41 blokk  (Lest 1174 ganger)
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« på: oktober 05, 2009, 21:25:19 pm »

Noen som vet forskjeller på standard AS 21 blokk og en AS 41 blokk?
Jeg skal overhale en original motor, og ser at det er en AS21 legerings-blokk.  Blokkene er jo kjent for å sprekke, og jeg vet ikke om min er det enda, kan jo hende:)  Ser da at det selges AS41 blokker som skal ha en mere stabil legering, noen som har erfaringer?

Hot-Shop selger AS21 typen, noen som vet hva Unneberg selger?
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 05, 2009, 21:56:22 pm »

Hvor mange fabrikat tror du det finnes av magnesium type 1 blokker? Siden du tror Hotshop og Unneberg selger forskjellige?

Er kun as41 som er i handelen i dag. Mulig noen har orginale as21 blokker fra 70 tallet. Men har mine tvil. Eller har jo Auto linea brukbare blokker i støpe alu.

AS21 sprekker ikke noe mer enn en as41 blokk. Den skal faktisk være litt sterkere ved kald blokk.
Loggført

rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #2 på: oktober 08, 2009, 20:01:54 pm »

AS 21 er den beste blokka som VW har laget.
Loggført
mdyrseth
Medlem
***
Innlegg: 147
Bosted: trondheim


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 09, 2009, 10:59:54 am »

AS 21 er den beste blokka som VW har laget.

enig!

sjekk etter sprekker, har ikke blokka sprekt på 40 år, vil den mest sansynlig ikke sprekke! Dette prinsippet er det mange proffe motorbyggere som har brukt bla i formel 1. (bmw's berømte 1500ccm med 1500 hk var laget av motorblokker som hadde gått minst 120000 km (i en bestemt type billig bil, husker ikke hvilken))

edit:
har undersøkt faka var vist bare 1300 hk, men lotus hadde en 1,5 v8 som vistnokk hadde ytet 1500 hk i en kvalitivisering. Disse bilene haddeetlade trykk på over 4 bar og turtall opp mot 20000.

vet det er of topic, men fortsatt sykt!
« Siste redigering: oktober 11, 2009, 01:37:13 am av mdyrseth » Loggført
Pompel`s Pitstop
Medlem
***
Innlegg: 121
Bosted: Bardufoss



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 13, 2009, 22:21:50 pm »

1600 har jo mere hester og mere "bank" for blokka ja, men til nå ser den sprekkfri ut, heldigvis:)

Men jeg skal rense den skikkelig, bruke blåselampetrikset, evt gå over til fluoriserende Dye Penetrant, men tror ikke det blir nødvendig:)

Det som er viktig er jo å avklare om det er merker etter støpeformen eller en virkelig sprekk.... mye ligner ofte på sprekker:)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!