mai 07, 2024, 20:19:41 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: er alle fornøyd med..  (Lest 11032 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #30 på: oktober 26, 2010, 22:43:11 pm »

Er VW-miljøet i Norge i rekrutteringskrise da? Er rekrutteringen egentlig mindre i dag enn for fem-ti år siden? Det er ikke et retorisk spørsmål, jeg var ikke i miljøet for fem-ti år siden, så jeg vet ikke.

Treffene jeg har vært på de siste årene synes da å ha meget gode besøkstall (rekordbesøk på f.eks. Bug Camp og SCC?), jeg spotter massevis av luftkjølte i løpet av sommeren og møter stadig nye ansikter. Det er kanskje ikke 14-åringer, men folk i 20-30 års alderen.
Loggført

1969 Militær-buss
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #31 på: oktober 26, 2010, 22:45:59 pm »

Fornøyd!!!  Gliser
Viste svært lite (eh.. ingenting) om bobler når jeg kjøpte min første (snart ett år siden) en 1300 69 mod. Må innrømme jeg liker de eldre modellene best, og øverst på ønskelista står det BUSS. ....men siden jeg kjøpte bobla som en bruksbil så tenker jeg at jeg gjorde et perfekt valg, litt mer robust og komfort  Gliser
Den dagen gubben lager større garasje, og jeg har lært mer om åssen jeg tar vare på en boble, så vil jeg kjøpe meg en eldre en som kan være "sommerbil"  Osteaktig Og den dagen jeg får ENDA større garasje og hund vil jeg ha en buss, da skal jeg lære meg og sveise også, sikkert lurt.
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 26, 2010, 22:47:47 pm »

Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!

HØKT!

Fleire veteran vw på vegane vil(etter all logisk sannsyn) føra til ein slags rundballe effekt.....ein har tøff vw.. ein an observerar da og kjøper tøff vw.. fleire ser da og kjøper tøffe vw.. snart ser du alltid ein tøff vw.. alle vil ha tøff vw

Og kombinert med propaganda rundtom so trur eg mangen kan få sansen for vw miljøet og bilar
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Speedy67
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #33 på: oktober 26, 2010, 23:14:45 pm »

Hjeper litt jeg å da,skal få dekorert,sprayet en henger som har kjørt mye bobledeler opp og ned i norgesland:)
Skal bli tøff,med en stor wv logo på og forumsekspressen under.Kan da ikke være en dum ide d.
Flinke lokale taggere her i byen som gjør jobben:)
Foreløpig feil trekkbil,men den kommer etterhvert:)


Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #34 på: oktober 27, 2010, 11:16:00 am »

Beste reklamen er biler i gata, gidde å snakke med folk og vise fram til yngre generasjon. Jeg har Ghia (masse bobler før) og det er ikke vanskelig å komme i kontakt på parkeringsplasser bensinstasjoner osv hvis man har en "kul" boble eller annet gammelt. Jentene er jo helt gærne etter gammal luftkjølt. Bedre sjekketriks det enn styla japse / Bimer eller liknende. (Jeg er ferdigsjekka)
Loggført

nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #35 på: oktober 27, 2010, 13:25:32 pm »

Helt enig med det å være synlig... bruk bussen/bobla! Det er det den er laget for Glad
Loggført
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #36 på: oktober 27, 2010, 14:28:59 pm »

Er kjempefornøyd med bobla vår, og håper jeg blir like fornøyd med bilen som kom til Oslo i dag, men som vi enda ikke har sett live.
Hobby campingvogna er solgt, og Westfalia kjøpt inn Blunker
Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke vil ha flere biler. For det vil jeg ha. Leter etter vinterboble, men er ikke desperat, og har derfor tid (og lyst) til å vente på at bilen jeg ønsker meg dukker opp. Trenger ikke ta den første og (nest)beste. Kan godt vente til neste vinter og jeg Blunker

Jeg/vi kjører bobla hele sommeren, ikke bare her i bygda, men også på langturer. Helt supert!
Neste sommer har vi store planer både med bobla, Lillebror og westyen, så på turer skal vi i alle fall Gliser

Vedrørende rektutering har vi i alle fall startet med å få ungene så gira på luftkjølt vw at det er det eneste de skal ha når de blir gamle nok. Og når de skal begynne og øvelseskjøre skal visst nok det også foregå i ei boble.

Ellers er det lite vw interesse å spore i vennekretsen, og de syns vi er en smule tullete som bruker så mye penger på gamle vw.
Gamle vw ser vi skjeldent her på veiene, og det er trist. Det dukker opp en og annen i løpet av en sommer, og en skjelden gang en tysk registrert buss. Tror jeg kan telle på en hand de bilene jeg har sett i sommer her vi bor. Stuslig...

 
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
TURBO
Gjest
« Svar #37 på: oktober 27, 2010, 14:30:36 pm »

Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!

HØKT!

Fleire veteran vw på vegane vil(etter all logisk sannsyn) føra til ein slags rundballe effekt.....ein har tøff vw.. ein an observerar da og kjøper tøff vw.. fleire ser da og kjøper tøffe vw.. snart ser du alltid ein tøff vw.. alle vil ha tøff vw

Og kombinert med propaganda rundtom so trur eg mangen kan få sansen for vw miljøet og bilar

Hva betyr HØKT?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #38 på: oktober 27, 2010, 14:37:51 pm »

Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!

HØKT!

Fleire veteran vw på vegane vil(etter all logisk sannsyn) føra til ein slags rundballe effekt.....ein har tøff vw.. ein an observerar da og kjøper tøff vw.. fleire ser da og kjøper tøffe vw.. snart ser du alltid ein tøff vw.. alle vil ha tøff vw

Og kombinert med propaganda rundtom so trur eg mangen kan få sansen for vw miljøet og bilar

Hva betyr HØKT?


"Jeg ler høyt" ...

på trøndersk..."Æ flire høkt"...

forkortet med "HØKT!"


.....HØKT!
Loggført

SCREWDRIVER #2
TURBO
Gjest
« Svar #39 på: oktober 27, 2010, 14:46:54 pm »

Lært no nytt idag å da Osteaktig
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 27, 2010, 14:52:32 pm »

"Jeg ler høyt" ...

på trøndersk..."Æ flire høkt"...

forkortet med "HØKT!"


.....HØKT!


Ikkje berrre på trøndersk Blunker

men tebake te topic..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 27, 2010, 14:57:40 pm »

jeg driver å rekrutterer onkelunga mine nå..å de er allerede på god vei, for jeg får beskjed om att når de blir gamle nok så ska de ha seg boble begge 2...
Å dette til farens store forergrelse som er AM-car mann...hehe  Gliser Gliser
Loggført
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 814
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #42 på: oktober 27, 2010, 16:08:21 pm »

jeg driver å rekrutterer onkelunga mine nå..å de er allerede på god vei, for jeg får beskjed om att når de blir gamle nok så ska de ha seg boble begge 2...
Å dette til farens store forergrelse som er AM-car mann...hehe  Gliser Gliser
Da har du gjort en strålende jobb!!  Gliser

Til topic: Ja, jeg er fornøyd med begge mine biler. En 181 og en 1302s. Begge tusler og går, men 181en blir nok ikke brukt så mye som den burde, bor tross alt i Bergen... Trist
Skulle alltid vært kjekt med en buss også, men må nok stå over pga plassen. Klubben her i byen har en early Bay som klubb-buss, og det er nok en slik som er drømmen.
Når det gjelder rekrutteringen, så er planen at begge døtrene mine skal få hver sin av de ovennevnte når de blir 18, begge har allerede bestemt hvilken de skal ha. Så om noen år må jeg ut og lete etter ny bil til far... Gliser
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
hovdingen
Seniormedlem
****
Innlegg: 411
Bosted: MELBU



Vis profil
« Svar #43 på: oktober 29, 2010, 10:39:54 am »

Men det er ikke dermed sagt at jeg ikke vil ha flere biler. For det vil jeg ha. Leter etter vinterboble, men er ikke desperat, og har derfor tid (og lyst) til å vente på at bilen jeg ønsker meg dukker opp. Trenger ikke ta den første og (nest)beste. Kan godt vente til neste vinter og jeg Blunker
Jeg kjører 1303S BIG 1974 mod. som vinterbil. Varmetråder i bakruta, svært god effekt på defroster. Perfekt vinterbil!
Loggført

Ola Steimoeggen
Villaveien 11
8445 MELBU
(o\_/o)
1961 T1
1965 T1
1974 1303S
Lillebror 1971 m/fortelt
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #44 på: oktober 29, 2010, 13:18:13 pm »

det plager ikke meg, om prisene går ned, tyder bare på at , enten, er folk lei det kunstig høye prisnivået på opprusta objekter, eller så er folk fornøyd med de bilene de har, jeg er stort sett fornøyd med det jeg har, men kunne tenkt meg etpartre utgaver til, men, jeg prioriterer hus , familie og mat før et svindyrt repobjekt, som ikke er verdt prisen... Glad
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #45 på: oktober 29, 2010, 16:12:56 pm »

Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!
Ligger nok noe der  Osteaktig

Mange liker bilene, men "glemmer" dem siden de møter dem sjeldent..
Ser jo mange (spes. jenter) vinker til bobla (Regner med det er bobla, da jeg som oftest kjører med store solbriller), mens mange eldre stopper og snur seg. Så det er en populær bil  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #46 på: oktober 29, 2010, 17:19:22 pm »

Men vi må være synlige på gatene og veiene og ikke bare på "forumet". DER LIGGER den største UTFORDINGEN!
Ligger nok noe der  Osteaktig

Mange liker bilene, men "glemmer" dem siden de møter dem sjeldent..
Ser jo mange (spes. jenter) vinker til bobla (Regner med det er bobla, da jeg som oftest kjører med store solbriller), mens mange eldre stopper og snur seg. Så det er en populær bil  Blunker

Har også opplevd dette selv..
folk som skal over fotgjengerfelt stopper faktisk viss du kommer kjørende, å venter til du har kjørt forbi..alltid en kjekk følelse.. Blunker

har også en liten diskusjon gående med min svoger, som nevnt litt lenger oppe i tråden som stor AM-car fan...
jeg mener att folk snur seg mye fortere etter ei boble/buss eller etter en svær slede av en AM-car..
Er jo ikke for ingenting den blir folkevogn på godt norsk Glad

men i forhold til tråden.. Glad

ja, jeg er fornøyd med de to bilene jeg har..men har lyst på flere Glad
men er vel pengene & den til tider sunne fornuften som sier noe annet  Gliser
Loggført
jubaluba
Supermedlem
*****
Innlegg: 847
Bosted: Lørenfallet



Vis profil WWW
« Svar #47 på: oktober 30, 2010, 10:26:03 am »

Bruker 1302'en (frøken blå) hver dag fra midten av april til slutten av oktober, med scc plakat i vinduet.
Folk snur seg og peker og gliser. Men det er kanskje litt fordi jeg kjører med gamle treski på skistativet og kofferter på taket hele tida.
Møter stadig vekk på folk som skal fortelle om bilen de vokste opp i eller dro på ferie med før i tida. Eller en steingammal 1303, eller boble med delt frontrute som har stått
på låven i en mannsalder.
Men det er vanskelig og konvertere folk i den lokale Volvo klubben.

Vi pleier og dra til Lillestrøm på 4 juli, og cruise med amerikanerne. Der får den lille tyske fruen ganske my oppmerksomhet. Og det er jo alltid artig og cruise,
til tross for at vi ikke får være med på hele cruising ruta.
Men jeg skulle gjerne ha sett flere VW'er på 4 juli. Møtte bare 3 andre i år. VW har jo litt med USA og gjøre.
Loggført

1972 1302 Delebil som ble til spiker.
1971 1302s "frøken Blå".
1963 1200 "frøken Rød"
1973 Transporter "Hippie container" (medeier).
1992 Polo (løste seg opp i regnet).
1994 Golf "svart-stygga" (avlivet).

(o\ ! /o)   (o\_!_/o)   (o=|=o)   |o\*/o|   |o```o|  |o| ° |o|
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #48 på: oktober 31, 2010, 19:10:06 pm »

At det er finanskrise i VW-miljøet om dagen er ganske åpenbart når man ser at Torgeirs 2007-motor ikke er snappet opp for lenge siden. Djiiiizus.... Lite brukt Morten Aase-motor, masse hester og gromdeler i gatemotor fra en selger man kan stole på. DEN motoren til bare 30 lapper?? En ny 1600 koster jo nesten 25 lapper, skjønner ingenting jeg...

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,29434.0/topicseen.html
Loggført

1969 Militær-buss
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 31, 2010, 22:46:29 pm »

Har jo min 79 Bay og er  stor fornøyd. Greit, er finanskrise på bil/deler her i heimen også men man får ta det litt etterhvert.
Har skjønt at prisene har gått opp når jeg kjøpte bilen min for ett år siden til 18K uten motor og nå er skogsvrak verdt 40K men det betyr vel bare at folk vil ha litt for driten sin og folk er tydligvis villig til å kjøpe for den prisen,
Tror det motoren du snakker om Espen går når rette mann vil ha den.
Sitter nok mange og venter på gjerdet utover å ser hva andre skal i vinter og vil kvitte seg med før våren når ny motoren er satt inn og trenger kapital til siste innspurt før asfalten titter frem
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #50 på: november 07, 2010, 11:49:59 am »

[quote
Ser jo mange (spes. jenter) vinker til bobla (Regner med det er bobla, da jeg som oftest kjører med store solbriller), mens mange eldre stopper og snur seg. Så det er en populær bil  Blunker
[/quote]

Som jente er det stas at en del gutter vinker, stopper og roper til bobla mi også!!! Spør om å sitte på og krabber inn!  Gliser
Bare det at gjenomsnittsalderen er 3-8 år....
Positivt med tanke på rekrutering  Blunker
Loggført

Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!