mai 15, 2024, 15:30:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!  (Lest 175093 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #510 på: mai 10, 2009, 22:43:57 pm »

Treff kjem det fleir av ja, men det var liksom dette treffet eg skulle vera med på.. men men.. det er fortsatt 2 veker, og kun 1 eksamen til, så eg har ikkje gåve opp endå sjølv om han løken som kaller seg gud gjer alt f.. han kan for å hindra meg i å få denne på vegen tidsnok Sint Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #511 på: mai 11, 2009, 09:46:20 am »

husk på at et smakar besto bedre når du førstes får den på vegen da Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #512 på: mai 11, 2009, 13:48:44 pm »

Ja stå på du tistlo!
Så kommer jeg og Anders sikkert på en visitt snart!! Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #513 på: mai 11, 2009, 15:52:40 pm »

Eg begynner å smaka vegen allerede!!! Detta vert gydd!

 Gliser



Berre å komma Rikard og Co! Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #514 på: mai 11, 2009, 16:22:10 pm »

Ja dette hørtes jo bra ut,maler som en katt den motoren der Gliser Gliser Gliser
Loggført

Tlf 92062314
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #515 på: mai 11, 2009, 16:47:04 pm »

Eksospotta er berre laust påfeste, så det lak litt eksos ut toppene... men om eg smeller igjen panseret, og legger øyret inntil potta, så høyrer eg den djupe brummelyden eg liker så godt! Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #516 på: mai 11, 2009, 19:14:47 pm »

Tommel opp for den ja =)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #517 på: mai 11, 2009, 21:54:07 pm »

Har prøvd meg på litt motorjusteringer 'og no.. fått justert tenninga med strobelyset! null stress i joggedress!

Men forgassaren derimot... ikkje lett med stein og spett...

Nei biltema turtellaren ville ikkje samarbeida så då gjekk ikkje det så bra.. på tomgang stod turtellaren på 6000 rpm og det er litt i meste laget føler eg.. godt mulig eg har kobla feil så kan nokon sei meg om:

-Terminal 15 er + ?
-Terminal 1 er - ?

Er det rett eller feil?

Men det er ikkje lenge til den er klar no føler eg!! Lukta av eksos og lyden av ville boxer hester er VIRKELEG motiverande!!! Gledar meg uhørt høkt til eg kan flata fjøle oppigjønom dalane og skogsvegen etc. Jobber med eit pappskilt sånn att eg før kjørt litt rundt før EU Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #518 på: mai 11, 2009, 22:03:53 pm »

Svart er + eller 15 som du nevner .........Grønn er minus...
Loggført

Tlf 92062314
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #519 på: mai 11, 2009, 22:34:33 pm »

pappskilt???

er det ikke en bryter på turtelleren dær du velger hvor mange cylindere du har ?
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #520 på: mai 11, 2009, 22:51:15 pm »

15 er strøm som går igjennom tenningslåsen(+)

1 er mellom minus på fordeler og coil ja

4 er mellom fordeler og pluss på coilen

31 er vel jord... og 30 direkte strøm fra batteriet..


Eller er jeg heelt ute å kjøre nå Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #521 på: mai 11, 2009, 23:16:15 pm »

Då hadde eg kobla rett.. = biltema turtellaren som er over 10år gammal er dau. Trist
Korleis skal eg då få justert gassaren?? nokon som har ein billig turtellar liggande kanskje???

Pappskilt er midlertidig ja (prøvekjøyring utan å verta anmeldt av ein viss nabo)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #522 på: mai 12, 2009, 15:19:47 pm »

Då har eg oppdaga att eg har drete meg ut (det måtte jo komma..)

Eg har fyllt på for mykje olja... eg fyllte på 2,5 liter, men då eg såg på målepinnen så var jo den akkuratt ved nederste strek ca... så då fyllte eg på endå ein kopp til (375ml/3,75dl/0,375l) då vart det midt i mellom på merket...

MEN no idag gjekk det opp for meg att bilen ikkje sto i vater!! han heller jo ned framme Flau Tvilende

Så: Er det skadelig med nesten 4 desiliter for mykje olja? kva kan skje?

Forøvrig så har eg berre registrert 2 oljeflekkar på 2 dagar, og det er eit godt tegn synst eg Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #523 på: mai 12, 2009, 17:00:49 pm »

Har kommt fram til att det må gå bra med litt for mykje olje, men no har eg eit nytt issue...

Ledningen på coilen slitna.. altså den som går frå terminal 15(+) og bort til magnetventil og auto.choken.. Orginalt så er jo det to ledninger som er kobla i saman til 1 kabelsko som går på terminal 15, Men eg merka straks att den ledningen som kjem i plastslangen ilag med resten av ledningane framifrå har ein veldig stor dimensjon, Altfor stor til dei biltema kabelskoa eg har, og spessielt altfor stor når eg skal ha ein an ledning med i samme skoen..

Derfor lurer eg på:

Går det bra om eg bygger dette om til 2 kabelsko?? altså att den som kjem ilag med resten går bort på coilen som vanlig, mens den som går vidare bort til choke&co har egen kabelsko? vil ikkje dei reagera likt uansett? det er vel 3 kontakter for kabelsko på terminal 15, så det er jo plass.

Mulig dette var veeldig avansert forklart kan evt. laga ei skissa..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #524 på: mai 12, 2009, 17:13:20 pm »

Her er sjissa!

A er det orginale, to på ein.

B er det eg har tenkt til.

Men går det bra med B?


* Lagre Som.jpg (47.29 KB, 716x542 - vist 186 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #525 på: mai 12, 2009, 18:14:00 pm »

Her er sjissa!

A er det orginale, to på ein.

B er det eg har tenkt til.

Men går det bra med B?

Jada... Det går bra... Er jo fortsatt samme punktet på coil Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #526 på: mai 12, 2009, 18:17:26 pm »

Ja det var jaggu godt Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #527 på: mai 12, 2009, 21:11:19 pm »

Har balt på med forgasserjusteringa ikveld litt.. fekk fiksa ledningen, men bilen gjekk ikkje reint i det heile tatt! skaut og uffa seg.. men så skrudde eg på forvarmingsrøra og det hjalp mykje! (skulle egentlig berre henge opp potta for å teste om den starta)

Men ifølga papiret mitt så skal eg heilt ned på 850 rpm for å justera blandinga, men det er jaggu ikkje lett! det beste eg klarte var 935, under det slokner den. Noko seier meg att den må ha høgare turtal med dette "effekt"annlegget Hæ 850 er umulig ivertfall.. men så vart det tomt for bensin og... standard det.. får handla inn nye 10liter i morgo..

Ein an ting er att eg føler bremsedelene kjem imorgo, så då med litt flax er bilen på hjul imorgo?!!!=?

Bilder av turtellar oppsettet..


* P1012982.jpg (139.19 KB, 775x581 - vist 188 ganger.)

* P1012983.jpg (115.84 KB, 775x581 - vist 218 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #528 på: mai 12, 2009, 21:32:12 pm »

Sjå til at ikkje slurpstauro ikkje er tett, Tistlo! Eg trur du har nokk å helde på med no. Gjer meg ei teneste, ikkje kjøp flere bilar no!
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #529 på: mai 12, 2009, 21:35:08 pm »

hehe slurpestauro. kor skal eg leita etter den?

Men for all del; kven kveit kva eg kan finna på!?! Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #530 på: mai 12, 2009, 22:11:49 pm »

Du er sikker på at du har tenningsrekkefølgen riktig? Jeg har brent meg på dette opptil flere ganger selv...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #531 på: mai 12, 2009, 22:16:44 pm »

Det er eg absolutt ikkje sikker på faktisk. men ville den starta vist det var feil då??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #532 på: mai 12, 2009, 22:30:49 pm »

Jada den vil starte greit, men det vil smelle litt rundtforbi, alt etter hvordan tenningen er justert. Jeg har kjørt en motor hvor to av ledningene var byttet om, og det gikk faktisk fremover.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #533 på: mai 12, 2009, 22:34:58 pm »

Hmm dette Må eg sjekka opp i! Er vel berre å sjekka att pluggledningane går til rett plugg?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #534 på: mai 12, 2009, 22:57:51 pm »

høres ut til at du har litt feil rekkefølge på plukka...en 1300 er freshere en det vel Blunker

det du kan gjøre er å snurre reimhjulet til 0 graders punktet---streken rett opp mot blokk skjøtene, og vippe av ventildekselet til sylinder 1 og se om begge ventilene er lokket...det vil si det tenner i den sylinderen og da har du utgangs punktet for å legge opp riktig rekke følge på pluggledninga...
deretter vipper du av fordeler lokket og ser hvilken vei rotoren står. Den pluggledningen/utaket den peker på skal til sylinder 1. deretter følger du bare 1-4-3-2 som er tenningsrekkefølgen. pluggledning fra utak i fordelerlokket 1 (som rotoren peker på) til sylinder 1. derretter neste utak som skal til sylinder 4. osv....
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #535 på: mai 12, 2009, 23:07:21 pm »

Godt mulig detta ja!

Men lampen har gått ned, så eg får sjekka imorgo Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #536 på: mai 13, 2009, 06:42:27 am »

hei sann. står det ikke stemplet inn i dekselet foran hver hver plugg da, hvem som er hvem. på min 58 gjør det hvertfall det og tennings rekkefølgen står rett under motornr.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #537 på: mai 13, 2009, 08:05:56 am »

joda gjør det Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #538 på: mai 13, 2009, 10:51:20 am »

hei sann. står det ikke stemplet inn i dekselet foran hver hver plugg da, hvem som er hvem. på min 58 gjør det hvertfall det og tennings rekkefølgen står rett under motornr.

Det vw4ever mente (tror jeg) var å dobbeltsjekke hvor rotoren står når den skal tenne på sylinder nr 1.
Etter det er det bare å sette pluggledning nr 1 på der og så følge 1432 videre...
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #539 på: mai 13, 2009, 14:20:36 pm »

Har balt på med forgasserjusteringa ikveld litt.. fekk fiksa ledningen, men bilen gjekk ikkje reint i det heile tatt! skaut og uffa seg.. men så skrudde eg på forvarmingsrøra og det hjalp mykje! (skulle egentlig berre henge opp potta for å teste om den starta)

Men ifølga papiret mitt så skal eg heilt ned på 850 rpm for å justera blandinga, men det er jaggu ikkje lett! det beste eg klarte var 935, under det slokner den. Noko seier meg att den må ha høgare turtal med dette "effekt"annlegget Hæ 850 er umulig ivertfall.. men så vart det tomt for bensin og... standard det.. får handla inn nye 10liter i morgo..

Ein an ting er att eg føler bremsedelene kjem imorgo, så då med litt flax er bilen på hjul imorgo?!!!=?

Bilder av turtellar oppsettet..

det kan hende du har nevnt det allerede og jeg har ikke lest alt du har skrevet, men har du vurdert ventiljustering?




Loggført
Sider: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!