361
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Vw multivan LLE selges - trekkbil med campingmulighet
|
på: august 21, 2008, 09:38:34 am
|
Stemmer, dieselutgaver kan trekke mindre vekt. Men jeg er ikke helt med på den der "greier knapt nok å presse den opp i 100". Kjørte en pickup diesel selv, dvs uten turbo og "hele 50 hk", brukte jo fint 40 sekunder til 100, men den kjørte i 100 uansett om jeg hadde 1 tonn bakpå bilen eller bilen var tom. Skulle være lange bakker holdt jeg ikke fartsgrensen opp dem med moderat last i bilen. Det å dra en boble bak var heller ikke noe problem, bilen gikk ikke noe dårligere av den grunn. Men nb, sier aldri at den gikk bra
|
|
|
363
|
Forum / Drag-race / Sv: Ny pers i helgen under SCC,her er 9.44 draget
|
på: august 20, 2008, 13:24:54 pm
|
Ikke godt å si,er en hel evighet og myye hester ifra 9.44 til 8.99.Men vi skal ihvertfall prøve,er en del forbedringer vi tror vil hjelpe mye,som på toppfarten.
Færre burgere = lettere bil = lavere tid Neida, gratulerer med flere kjempetider i løpet av helgen. Veldig bra det ikke var kjørt når bilen ble dyttet av banen på lørdag pga problemer med kassen. Er ikke tvil om at Micke vet hvordan en ordentlig stage skal gjøres, han slo nesten Lundgren på 60 foten når han sprang frem for å stille seg i spora til Lundgren for å få deg til å burne i dem Men restultatet ble bra, 9.44 står til du kjører fortere selv til neste år. Kan med sikkerhet snu plata i garasjen som sier hvor skapet skal stå
|
|
|
366
|
Forum / Hva skjer? / Sv: HVOR VAR DU ...da...:
|
på: august 18, 2008, 11:04:40 am
|
Jeg var der helt fra Berger fikk oransje sko, til gjerdene rundt lineup var satt opp igjen. En fantastisk helg full av fine biler, bra tider, hyggelige folk og party på kvelden. All ære til dem som har stått på og gjort helgen mulig å oppleve. Men en ting er glemt i opplistingen til SplitMan og det er: Hvor var du når SplitMan pratet kontinuerlig i 2 døgn... Bra jobbet, mange som satte stor pris på og endelig få info om hva som skjedde, hva som kom til å skje, info om biler, førere osv. Håper snakketøyet fungerer like bra i 2009
|
|
|
367
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!!
|
på: august 17, 2008, 22:48:51 pm
|
Jeg skjønner at noen her driter penger, og det er helt greit. Men spar meg for å håne oss som lever på knekkebrød og vann.
Det er ikke det som er temaet, men "300 for hele pakken" og så vil noen kjøpe halve pakken, noe som kun var mulig å gjøre på søndag. Blir ikke det litt som å gå til Valle Hovin for å høre favorittbandet, for så etter 1 time gå ut og forlange å få igjen halvparten av pengene?
|
|
|
368
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!!
|
på: august 17, 2008, 22:36:34 pm
|
Å begynne med "huff, 300 kr for hele helgen, men jeg vil bare være der på lørdag og så må jeg betale for hele helgen", blir for meg å diskutere pris på 1 vare i butikken når skiltet sier "2 for prisen av 1". Dvs totalt meningsløst. Men greit nok, ikke jeg som gikk glipp av DET største høydepunktet i norsk VW historie
|
|
|
369
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor var du når Brå brakk staven?
|
på: august 17, 2008, 22:18:42 pm
|
Hva kan overgå SCC 2008? Det finner vi ikke ut før i 2009 Beste VW treffet noen gang dette, at en ved navn Brå brakk en stav, vil gå i glemmeboka lenge før minnene om SCC 2008
|
|
|
370
|
Forum / Problemløseren / Sv: stopper når varm
|
på: august 13, 2008, 22:27:20 pm
|
Ikke samme problemet som jeg har vært borti noen ganger allerede i sommer, bakkelitten under bensinpumpa som utvider seg når et blir varmt og bensinpumpa som slutter å virke som følge av det? Kjapt gjort å sjekke, kjør til bilen stopper, ta av bensinslangen inn til forgasseren og se om det kommer bensin ut. Gjør det ikke det, men bilen starter når den har blitt kald, så vet du hvor feilen er å finne
|
|
|
374
|
Forum / Problemløseren / Sv: motor går dårlig
|
på: august 10, 2008, 23:23:57 pm
|
Vel, sylinder 1 osv har en fast plass og 1 er ikke på førersiden. Men når det er sagt, så kan jo selvsagt fordeleren snus, men tenningsrekkefølgen skal uansett være som GamleNydal skriver
|
|
|
376
|
Forum / Drag-race / Sv: Drag Challenge Gardermoen nå til helgen..
|
på: august 03, 2008, 00:24:29 am
|
Synd vi ikke fikk det med på filmen når Stian fikk "skyld for sanering" som følge av at han mistet radiatorlokket på 9.61 draget Men det kan jo hende at en boble med porschemotor er vannavkjølt Men det kommer nok ut noe film vil jeg tro, 3 kamera i aksjon underveis.
|
|
|
377
|
Forum / Drag-race / Sv: Lite reisebrev ifra Hel Race på Værnes..
|
på: juli 24, 2008, 23:35:34 pm
|
huff, den der er lett å smashe på, men den typen smash får vi holde i garasjen over en kopp kaffe Nå fungerer nå 71 modellen slik den skal, så da blir det å skru på 1915 motoren for å se hva som ryker først, den eller noe på bobla Men tipper du nå tenker, "akkurat som helten min klarer å gi full gass"
|
|
|
378
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DEKKTRYKK
|
på: juli 24, 2008, 09:39:22 am
|
Har tenkt på det i en 4 års tid, men enn så lenge får det holde at halve garasjen er med i VWACM
|
|
|
379
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: DEKKTRYKK
|
på: juli 23, 2008, 10:53:47 am
|
kjører med den dimmen på mine piggfrie vinterdekk og legger meg på 1.9 bar fremme og 2.1 bak. Har fungert bra i 2 år det nå
|
|
|
380
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Norsk dugnadsånd!
|
på: juli 23, 2008, 10:51:53 am
|
Jeg har det fra sikre kilder at jeg nok er litt skummel selv om jeg ikke er i størrelse XL. Riktignok er kildene å finne i aldersgruppen 1 til 5 år, men tar jeg med øksa på skulderen, blir nok det småskummelt for folk opp til minst 9 år og alle andre som har biler eller telt i nærheten av ett tre Så har du bruk for en på fredag er jeg med, regner med at bilen ryker på lørdag så da blir det fest frem til søndag, litt avhengig av hvor mange øl Trond tar med
|
|
|
381
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hva er maks cruisingspeed på bobla di???
|
på: juli 22, 2008, 12:52:20 pm
|
Ja, utveksling i girkassa er vel den største begrensningen, ikke motor. Uansett så har vel ikke en boble så mye å gjøre over 150 km/h...
Joda, den har mye å gjøre godt over 150 km/t Med 2221 motoren i 71 bobla med orginal 1300 girkasse var det ikke noe problem å daffe rundt på hastigheter mer en hva spedometeret går til. Hørselvern hadde en på seg uansett skulle en kjøre andre plasser en i byen Med 2221 motoren lå jeg på langkjøring med en 110-120 på nåla, med 1300 motoren går det i en 85-90, en reduksjon på en 1000-1500 rpm. Begge deler uansett om det går oppover eller er flatt.
|
|
|
382
|
Forum / Problemløseren / Sv: Her kommer en utfordring!
|
på: juli 22, 2008, 12:40:28 pm
|
Jeg har brukt begge produktene og gjorde som det stod på pakken. Tøm i tanken og rist godt og lenge for å få spredning i hele tanken. Så jepp, med mindre du er meget sterkt og har strammet absolutt alt på bilen din, vil jeg anbefale å ta ut tanken
|
|
|
383
|
Forum / Drag-race / Sv: Lite reisebrev ifra Hel Race på Værnes..
|
på: juli 22, 2008, 11:09:52 am
|
Hmm, mye girkasseproblemer osv på deg i år. Lurer på om vekten er økt litt mer en utstyret takler når jeg leser ting som "klart for en bedre biff middag.. ", "kjempegod pizza og godt drikke" osv Men virker som en gøy tur, håper å se at alt fungerer på Gardermoen første helgen i august
|
|
|
384
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 2000ccm+ Motor
|
på: juli 20, 2008, 20:06:25 pm
|
Det billigste er å kjøpe en brukt motor som av og til kommer ut for salg. Men det kan også være ett sjangsespill å kjøpe en brukt motor, hvor slitt er blokka, sprekker i topper osv. T4 motorer går ikke rett inn i en T1, kjølingen må bygges om, annet svinghjul har du en 2 liters motor osv. Men for en 2 liters motor på 70 hk, enten ombygget kjøling eller porsche kjøling og ett svinghjul som passer til en T1 kasse, så kommer du langt for 10-15'. Jeg handlet alt brukt og satt med 2 T4 motorere, en på 2 liter og en på 1.8 med riktig type svinghjul, dersom en sliper litt, de "beste" orginale T4 toppene og P-kjøling for 8000 kr. Men da har en en brukt motor som en ikke vet tilstand på og deler til en T4 motor koster til dels MYE mer en til en T1 og da kan en vel liksågodt bygge en T1 motor? Joda, kommer nok noen som sier at T4 er mer holdbart en T1 snart, kan bygge enda større motor osv
|
|
|
385
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål.....
|
på: juli 20, 2008, 12:36:10 pm
|
Jeg grovjusterte gasseren, kjørte en tur til motoren var god å varm og justerte tomgangen ned til jeg mente den hørtes riktig ut. Sjekket senere ved tenningspistol når jeg skulle sjekke tenningen at tomgangen lå ca 50 rpm for høyt, men lar det nå bare være da bilen går fint nå. når jeg skal justere dyser og slikt på forgasseren...da står det at bypass screw skal være 850 til 900 omdreininger på turtallet...men 1302 har jo ikke en innebygd turteller???
|
|
|
386
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: En gammel drøm...
|
på: juli 18, 2008, 09:08:14 am
|
Skal antageligvis prøve "stripa" med den også på SCC for å se hvor fort den kan flytte seg Moro!! Får se om du ikke blir like bitt av fartsmonsteret som Stian og det blir ny motor bygget til vinten, bare uten hårføner denne gangen Chili er inne på noe, men bilen ble tøff med de felgene og senkingen
|
|
|
387
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 68-Modell Boble ?
|
på: juli 17, 2008, 08:59:53 am
|
Uten å sitte her med en oversikt over hva som kom når, så mener jeg at en AB motor kom til 71 modellen. Dvs ikke noe som var å få orginalt til en 68 modell. Men dette er det mange som kan bedre en meg på sparket
|
|
|
390
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bør eksterne linker tråden fjernes
|
på: juli 10, 2008, 14:00:23 pm
|
Jeg kjøper ikke bil på annonser, derfor bryr jeg meg ikke egentlig... Du vet ikke tilfeldigvis om en fin boble til salgs eller? Topic: For min del håper jeg nå at eksterne linker tråden fortsetter å leve og at surfer fortsetter å linke da jeg ikke gidder å lete selv
|
|
|
|