Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1920 på: mars 03, 2013, 11:30:00 am » |
|
Good luck 4 ever!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1921 på: mars 03, 2013, 12:56:51 pm » |
|
hvis alt skal demonteres og kontrolleres kan jeg tilby gratis balanseringssjekk med utskrift av verdiene , av veivpartiet ditt i Schenck maskinen. for å utelukke dette.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1922 på: mars 03, 2013, 12:59:06 pm » |
|
hvis alt skal demonteres og kontrolleres kan jeg tilby gratis balanseringssjekk med utskrift av verdiene , av veivpartiet ditt i Schenck maskinen. for å utelukke dette. Takker for tilbudet Knasten!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
|
« Svar #1923 på: mars 03, 2013, 13:52:01 pm » |
|
Jeg har litt vondt for å tro at såpass mye hester blir strupet igjen pga et eksosanlegg som er litt større og lengre enn det som matematisk hadde vært korrekt for denne motoren, men det hadde jo vært veldig fint dersom det "bare" var det. Mine to cent utifra det jeg leser er lett ventilflyt, eller et spennings / tennplugg-problem da motoren skulle kunne puste tilstrekkende gjennom gasserne, men uten å ha fingrene midt oppi det så blir alt fra oss utenforstående bare synsing fra sidelinja. Ønsker lykke til og håper dere finner utav hva som utgjør proppen. Mvh Arild
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1924 på: mars 03, 2013, 14:22:01 pm » |
|
Det vil overraske veldig at et hvilkensomhelst annet eksos skulle finne mye hester. De som har detaljene på denne motoren får regne ut en avstemt eksos for den. Er ikke 170 hk ca 200 hk hos JEE? Dvs denne ligger rett over 190 hk... Er det da realistisk å tro at det mangler femti hester?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #1925 på: mars 03, 2013, 14:34:49 pm » |
|
Holder en knapp på at denne kammen er feilslipt eller feilmerket.
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1926 på: mars 03, 2013, 16:24:59 pm » |
|
Det vil overraske veldig at et hvilkensomhelst annet eksos skulle finne mye hester. De som har detaljene på denne motoren får regne ut en avstemt eksos for den. Er ikke 170 hk ca 200 hk hos JEE? Dvs denne ligger rett over 190 hk... Er det da realistisk å tro at det mangler femti hester?
1915 motoren til Erlend bremset vel 167 hk, og Svein Sander sin 2276 bremset 160+ hk. Så det skulle vel bare mangle at det bor flere hk i denne motoren med MS230 topper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1927 på: mars 03, 2013, 16:43:39 pm » |
|
162 på min. Hvilken kam har du? Hva skal løft på kammen være, og hva er utveksling på vippene?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1928 på: mars 03, 2013, 16:50:01 pm » |
|
162 på min. Hvilken kam har du? Hva skal løft på kammen være, og hva er utveksling på vippene?
Denne kammen
01.jpg (57.22 KB. 800x600 - vist 274 ganger.) JPM Rocker Arms 1,5
|
|
« Siste redigering: mars 03, 2013, 16:58:50 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1929 på: mars 03, 2013, 16:57:45 pm » |
|
Vipper?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1930 på: mars 03, 2013, 16:58:14 pm » |
|
Vipper?
Sorry JPM Vippere 1,5
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1931 på: mars 03, 2013, 17:02:25 pm » |
|
Da skulle du hatt 16,05mm løft på ventilen, ikke mellom 14,98 og 15,07.
Hva flower MS230 på 15mm løft?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1932 på: mars 03, 2013, 17:05:51 pm » |
|
Portshape and size are very efficient ie. the intake port flows 240 cfm @16 mm (0,629") 25" H2O straight from the casting without porting. The exhaust port flows at the same lift and depression 180 cfm. The SF,CE style intake manifold fits straight on. Tests are made on a SF 600 flowbench. http://www.jpmotorsport.se/s/ms230.htm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1933 på: mars 03, 2013, 17:07:59 pm » |
|
Og på 15mm da?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1934 på: mars 03, 2013, 17:10:36 pm » |
|
Da skulle du hatt 16,05mm løft på ventilen, ikke mellom 14,98 og 15,07.
Hva flower MS230 på 15mm løft?
Hva løftet blir avhenger av hvor nøye man setter opp vippene. Jeg har fått 1:155 ut av scat 1:14 vipper.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #1935 på: mars 03, 2013, 17:13:40 pm » |
|
Det vil overraske veldig at et hvilkensomhelst annet eksos skulle finne mye hester. De som har detaljene på denne motoren får regne ut en avstemt eksos for den. Er ikke 170 hk ca 200 hk hos JEE? Dvs denne ligger rett over 190 hk... Er det da realistisk å tro at det mangler femti hester?
1915 motoren til Erlend bremset vel 167 hk, og Svein Sander sin 2276 bremset 160+ hk. Så det skulle vel bare mangle at det bor flere hk i denne motoren med MS230 topper. Jeg er ikke uenig i det, men jeg spør meg hvor mye mer.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1936 på: mars 03, 2013, 17:21:28 pm » |
|
Da skulle du hatt 16,05mm løft på ventilen, ikke mellom 14,98 og 15,07.
Hva flower MS230 på 15mm løft?
Hva løftet blir avhenger av hvor nøye man setter opp vippene. Jeg har fått 1:155 ut av scat 1:14 vipper. Hvis det er gjort riktig skal han ha 16mm løft.. Nå vet jeg ikke hvor Johannes henter ut mest flow, men den siste mm har sikkert litt å si..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1937 på: mars 03, 2013, 17:28:33 pm » |
|
Er flow over en ventil lineær eller eksponentiell med mer løft?
Eller stagnerer det mot toppen?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1938 på: mars 03, 2013, 17:51:15 pm » |
|
Er flow over en ventil lineær eller eksponentiell med mer løft?
Eller stagnerer det mot toppen?
Vet ikke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #1939 på: mars 03, 2013, 17:56:49 pm » |
|
Holder en knapp på at denne kammen er feilslipt eller feilmerket.
Jeg trodde han lagde kamkort for hver kam?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1940 på: mars 03, 2013, 18:04:04 pm » |
|
Holder en knapp på at denne kammen er feilslipt eller feilmerket.
Jeg trodde han lagde kamkort for hver kam? Der gjør han også. Men det er fulgt mulig at en kam blir stanset med feil produktnummer, pakket feil, feilslipt osv. Kammene blir tross alt produsert i USA.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1941 på: mars 03, 2013, 18:08:37 pm » |
|
Blir de ikke slipt i Sverige?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1942 på: mars 03, 2013, 18:12:36 pm » |
|
Blir de ikke slipt i Sverige?
Uten at jeg vet det så tror jeg de blir produsert hos en av de store i US A.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1943 på: mars 03, 2013, 18:18:29 pm » |
|
Min ble spesialbestilt og sendt på tre dager. Og jeg vet den har vært innom johannes.
Uansett..
Skal Erik måle kammen?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1944 på: mars 03, 2013, 18:20:15 pm » |
|
Min ble spesialbestilt og sendt på tre dager. Og jeg vet den har vært innom johannes.
Uansett..
Skal Erik måle kammen?
Mulig jeg tar feil. Har gjøre det før. Opptil flere ganger Erik gjør det som må gjøres. Venter spent på updates fra han.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1945 på: mars 03, 2013, 21:56:00 pm » |
|
Goodie Venter spent!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1946 på: mars 03, 2013, 22:21:48 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1947 på: mars 03, 2013, 22:26:18 pm » |
|
Har'n holdt på i helgen eller er det på'an igjen imorgen?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1948 på: mars 03, 2013, 22:35:44 pm » |
|
Har'n holdt på i helgen eller er det på'an igjen imorgen?
Vet ikke. Ønsker ikke å mase unødvendig på han. Men han poster når han har noe å melde.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1949 på: mars 03, 2013, 22:43:51 pm » |
|
Lenge til Herbi runnet Anders har nok litt dårligere tid en deg
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
|