Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1800 på: september 08, 2016, 11:48:38 am » |
|
Aha.. Kom på nå at jeg har sånn oring på GB pumpa som jeg brukte. Skal sjekke den nye 26mm og.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
scardeep
Supermedlem
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen
|
|
« Svar #1801 på: september 09, 2016, 10:07:51 am » |
|
Bra du står på! Imponerende! p.s.: bytt tittel på tråden! Du er over med "vi gir opp"! nå bygger du opp! Lykke til!
|
|
|
Loggført
|
"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1802 på: september 09, 2016, 10:09:26 am » |
|
Bra du står på! Imponerende! p.s.: bytt tittel på tråden! Du er over med "vi gir opp"! nå bygger du opp! Lykke til! Takk for tips! Utføres omgående :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1803 på: september 09, 2016, 10:41:53 am » |
|
Haha.. Skulle prøve å forklare til min kjære kone i går, hva som hadde gått galt i motoren. Og da! Forsto jeg det selv.. Rett og slett bruker feil mener jeg. "Hendelsesforløp": Startet bilen med den nye maks justerte stage 4 clutchen inntrykt. (gammel vane) Måtte ha mye turtall for å holde bilen i gang. (Ikke mappet ferdig pga strøm og clutchproblemer) Fikk litt panikk når jeg rygget ut på frieksos og flere naboer kom i vinduet, en sto ute og filmet. Klarte å sette bilen i 3.gir og prøvde bakkestart. Clutchen er sterk, og ga nok turtall til at bilen flyttet seg fremover, men stoppet når jeg slapp clutch helt ut. Prøvde flere ganger, men med jernteppe var jeg overbevist om at første gir var rett opp til høyre.. Når jeg endelig fant 1. gir, ble det to svarte striper opp bakken, da jeg har ca 20mm vandring på gasspedal fra stengt til WOT. Når jeg slapp gassen, hørte jeg raslingen. Så når jeg ser på delene i motoren nå, har pinnen i blokka ved svinghjulslageret flyttet seg ca 4mm, og hullet til pinnen i lageret er revet opp ca 4mm. Dette gjør at lageret har rotert 8mm og så godt som stengt oljetilførsel til rammelageret, samt til råde 1 og 3. Lageret i råde 1 har blitt banket ut, delene har havnet i dypsumpen, blitt sugd opp i pickup og fylt oljepumpa. Det gjorde at resten av motor fikk for lite olje og resten av lagrene viser tegn til det. Så nå har jeg bestilt ny veiv og svinghjul, reparerer blokka(reparerer ødelagt hull og setter i en ekstra stift), gjør rent og setter sammen igjen. Det blir nye sylinderbolter, svinghjulsbolt, veivsett(fordelerdrev), Reimskive for V-reim på veiv og generator, oljepumpe (26mm), ny plassering oljetrykkgiver, oljekjøler med bypass termostat og elektrisk termostat for vifte. Videre CSP sine JPM style støtstangrør for 12mm, og nye pakninger rundt om. Ja, trenger forresten enda et sett med sånne Pauter råder. Har også kjøpt inn 3" lydpotte med rett gjennomgang og vil montere denne før neste bremsing. Har tro på at det er enklere å høre eventuell ulyder da, i tillegg er jo dette bilen som kona og jeg tar til kinoen i godt vær Men det begynner å tære en smule på lommeboka da.. Av og til tenker jeg på at jeg kjøpte bilen for kr. 8000,- og lovte meg selv at jeg skulle bruke den som den var , kun koste på kr 5.000,- på interiør. Men for å sitere en kjent moderator: Du glemmer fort pengene du HAR brukt.
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1805 på: september 09, 2016, 10:56:06 am » |
|
Selv om det er gunstig å starte motorer uten inntrykt clutch så tåler de såpass å bli startet med clutchen inntrykket. Tror ikke det hadde noen direkte årsak.
Men det som hadde vært litt interessant hadde vært å kikket på loggen i sprutet ditt hva slags turtall du hadde når du dro opp bakken :-D Vi vet jo hvor langt vi kom på registeret mht. mapping
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1806 på: september 09, 2016, 11:48:04 am » |
|
Selv om det er gunstig å starte motorer uten inntrykt clutch så tåler de såpass å bli startet med clutchen inntrykket. Tror ikke det hadde noen direkte årsak.
Men det som hadde vært litt interessant hadde vært å kikket på loggen i sprutet ditt hva slags turtall du hadde når du dro opp bakken :-D Vi vet jo hvor langt vi kom på registeret mht. mapping
Ja, men tenker og på at høyt turtall og trampe inn og ut clutch i 3 gir med bakkestart kan ha gitt svinghjulslageret et sjokk..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1807 på: januar 06, 2017, 10:55:51 am » |
|
Jadda! Oppi alt dritten har jeg jo ikke nevnt at SCC 2016 var kanongøy! Jeg begynte å jage samferdselsministeren ut av bilen til Trond for å rekke lineup`en, men Trond fikk stoppet meg. Senere delta han ut prisen for beste klubb til oss
|
|
« Siste redigering: januar 06, 2017, 11:01:27 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1808 på: januar 06, 2017, 10:57:15 am » |
|
Samtlige (av de som hadde med seg bil) satte nye PB på stripa. Her er noen bilder:
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1809 på: januar 06, 2017, 11:11:18 am » |
|
Skinne har hatt den nye veiven min sammen med alle roterende deler inne til balansering og gjennomgang. Han oppdaget at DPR hadde slipt den ene veivlageret ved reimhjulet til undermål, så jeg måtte kjøpe to komplette lagersett. Gjengene i hver ende av veiva var heller ikke bra. DPR har ikke svart tross purringer de siste 12 ukene, så jeg vil nok velge en annen leverandør neste gang. Venter nå på siste lagersettet. I mellomtiden har jeg fått gjort litt: Måtte bytte kamgear, det nye settet hadde heller ikke nok justeringsmuligheter. Måtte slipe i skivene og utvide metallet i motsatt ende.
IMG_8538.jpg (62.33 KB. 800x600 - vist 378 ganger.) Må fylle ut i underkant av 1mm
IMG_8539.jpg (50.45 KB. 800x600 - vist 412 ganger.) Da ble det slik
IMG_8541.jpg (43.22 KB. 800x600 - vist 390 ganger.) Fikk tips om hva jeg skulle gjort med gamle veiva.
IMG_8504.jpg (25.97 KB. 480x360 - vist 342 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1810 på: januar 06, 2017, 11:15:37 am » |
|
Begynt å forberede blokka igjen for montering. La merke til at hull for lager traff dårligere enn jeg kunne huske, tror ikke jeg var oppmerksom nok på dette sist. Tilpasset oljekanaler så de treffer hull på lagrene. Mulig det vil hjelpe på smøringa..
IMG_8584.jpg (68.75 KB. 800x600 - vist 391 ganger.) Måtte slipe mer enn dette på noen, brukte flere typer filer for å "matchporte" oljekanalene med lager.
IMG_8597.jpg (51.18 KB. 800x600 - vist 375 ganger.) Ble i hvertfall mye bedre.
IMG_8589.jpg (38.77 KB. 800x600 - vist 415 ganger.)
IMG_8593.jpg (55.63 KB. 800x600 - vist 395 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1811 på: januar 06, 2017, 11:20:12 am » |
|
Monterte nye casesavers og bruker nye CB 10mm sylinderbolter, da alt det gamle er dratt til med sinnsykt moment.
IMG_8582.jpg (69.19 KB. 800x600 - vist 447 ganger.)
|
|
« Siste redigering: januar 06, 2017, 11:48:05 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Hans
Supermedlem
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1812 på: januar 09, 2017, 22:39:03 pm » |
|
Kjekt å se det er fart i tråden igjen. Håper det blir suksess denne gangen
|
|
|
Loggført
|
o 1958/64 T1 Ragtop o 1957 T1 o 1989 T3
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1813 på: januar 11, 2017, 16:58:45 pm » |
|
Kjekt å se det er fart i tråden igjen. Håper det blir suksess denne gangen Takk, ja vi får se.. Har fått noen utfordringer med noen deler men kan ikke gjøre annet enn å sette det sammen så godt jeg kan Har nå få satt opp veiva, fikk en utfordring med at avrundingen på journalene på veiva ikke helt matchet lagrene til rådene. Tok opp Brusletto verktøyet fra snekkerbeltet og smidde litt av kantene på lageret og polerte med ei trefjøl, målte opp til 0,040mm klaring og strammet opp med 50tf-lb. (Ca 68nm) Good shit!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1814 på: april 06, 2017, 08:33:33 am » |
|
En liten stund siden oppdatering. Ser det nå er 7 år siden jeg startet dette prosjektet. Her er bilder før og etter: (Har satt inn motoren igjen, bildet nederst tatt i går kveld)
|
|
« Siste redigering: april 06, 2017, 08:45:32 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1815 på: april 06, 2017, 08:37:36 am » |
|
Ble veldig fornøyd med vingen, Snekkermester Hansen har laga sjæl med sag, hammer og tommestokk. Coop Byggmix selger Dragrace Vinge hengsler for VW. Lagde hengsle i fremkant, så kan løsne to dezus fester og vippe den frem. Regulerbar i tre(3) trinn i bakkant. Selve vingen har 1 grad stigning på flata.
|
|
« Siste redigering: april 06, 2017, 08:41:13 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1816 på: april 06, 2017, 08:40:12 am » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1817 på: april 06, 2017, 08:56:25 am » |
|
Kult! Finnes det en mal å gå etter på vinkel mot unerlaget? 1grad er ikke spesielt mye om fronten hever seg i utover stripa
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1818 på: april 06, 2017, 09:06:12 am » |
|
Kult! Finnes det en mal å gå etter på vinkel mot unerlaget? 1grad er ikke spesielt mye om fronten hever seg i utover stripa Trond har sånn vinge som ikke en snekker har lagd, han har 0 grader. Men han har også en etasje til med vinge, denne er det mer vinkel på, ca 20 grader. Jeg brukte det som rettesnor, og har bakre delen regulerbar om jeg trenger mer trykk. Egentlig skal ikke bare baken trykkes ned, men det er og viktig å hindre at den løfter seg når det begynner å passere mye luft over karrosseriet. Nå er "tak"linja mi mye annerledes enn din og Trond sin, så jeg har snakket med Richie Webb og sendte ham bilder før jeg startet.
|
|
« Siste redigering: april 06, 2017, 09:10:16 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1819 på: april 06, 2017, 09:18:39 am » |
|
Da løser det seg sikkert nok
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1820 på: april 06, 2017, 09:23:04 am » |
|
Da løser det seg sikkert nok Håper det. Jeg skal jo heller ikke kjøre så fort som Trond, og i hvertfall ikke 7 sekundere som Richie Kom også på at jeg har en plan om å få mindre luft under bilen. Funderer litt på løsningen til Tangen i front.
|
|
« Siste redigering: april 06, 2017, 09:26:06 am av Formula Vee »
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1821 på: april 06, 2017, 09:47:49 am » |
|
Da løser det seg sikkert nok Håper det. Jeg skal jo heller ikke kjøre så fort som Trond, og i hvertfall ikke 7 sekundere som Richie Kom også på at jeg har en plan om å få mindre luft under bilen. Funderer litt på løsningen til Tangen i front. Den er rimelig intrikat.. Std. karosseri er ikke noe stort problem i 210-220kmt ihvertfall, men minimering av luft under bilen er nok ikke dumt. Hva med en enklere leppe? Skinne hadde jo en fin en før.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1822 på: april 06, 2017, 09:50:11 am » |
|
Da løser det seg sikkert nok Håper det. Jeg skal jo heller ikke kjøre så fort som Trond, og i hvertfall ikke 7 sekundere som Richie Kom også på at jeg har en plan om å få mindre luft under bilen. Funderer litt på løsningen til Tangen i front. Den er rimelig intrikat.. Std. karosseri er ikke noe stort problem i 210-220kmt ihvertfall, men minimering av luft under bilen er nok ikke dumt. Hva med en enklere leppe? Skinne hadde jo en fin en før. Joda, funderte og å kjøpe en sånn porsche styling på finn og skjære den ned så jeg har et utgangspunkt å bygge på.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
TrettenNullTo
Supermedlem
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden
|
|
« Svar #1823 på: april 06, 2017, 20:48:11 pm » |
|
De ventildekslene må være noe av de feteste ventildekslene på denne jord. Blir ikke lei av å stirre på dem.
|
|
|
Loggført
|
Follo VW Klubb
SCC 14,257
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1824 på: mai 02, 2017, 09:51:07 am » |
|
De ventildekslene må være noe av de feteste ventildekslene på denne jord. Blir ikke lei av å stirre på dem.
Takk :-)
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1825 på: mai 02, 2017, 09:52:42 am » |
|
Ja, da har jeg fått gjort litt mer, blant annet startet motoren etter å ha fått nye dyser (ID 1700X kjøpt hos MH Motorsport) Kjøpt og montert nytt 80A AGM batteri, FIA hovedstrømbryter, Jobbet med litt elektrisk og merket alle brytere. Lagd varmeskjold for å beskytte silikon og oljerør mot strålevarme. Holder nå på å forberede fullt bur godkjent for inntil 8.50 samt monterer skum sentralslukkeanlegg. Videre fjernutløsere for brann og el. Prøver å få Dynotid nå på søndag, da en moderator her inne gnager om det hver gang jeg ser ham.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1826 på: mai 02, 2017, 09:56:38 am » |
|
Og litt mere bilder..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1827 på: mai 02, 2017, 09:59:44 am » |
|
..og et par til..
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1828 på: mai 02, 2017, 13:25:37 pm » |
|
Prøver å få Dynotid nå på søndag, da en moderator her inne gnager om det hver gang jeg ser ham. NETTOPP! få det gjort, ingenting å vente på, ellers flyr ukene...
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #1829 på: mai 02, 2017, 13:27:48 pm » |
|
Fikk svar nå, dyno kan passe på kveldstid neste uke. De neste helgene var vi opptatte med en del andre ting.. Da får jeg tid til å sjekke noe andre greier også, forberede meg bedre.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|