Reparasjon / feilsøking på ladesystemet

<< < (2/23) > >>

Tistlo:
Tusen takk Svein!!!

Akkuratt dette eg trengte!! Nå skal 61en feilsøkast :-)

Du kan dette med elektronikk ;)

Race-buggy:
Detta er jo en fin How-To Tråd

Bjørnar:
Sticky!

1303SS:
Sitat fra: Endre D på september 28, 2008, 17:49:35 pm

Super tråd, og meget relevant for min del. Jeg har et problem med min vekselstrømsdynamo m/innebygd regulator.. Kansje noen har tips? Problemet er at dynamoen ikke gir jord til ladelyset i dashen når tenninga er på, og at den ikke lader når bilen går.. Hvis jeg tar av den lille ledningen på dynamoen (som går rett til lyset i dashen) og holder denne til annet jordingspunkt på motoren når tenninga er på - så lyser det. Jeg skjønner egentlig ikke at dynamoen ikke jorder når den ikke snurrer.. Forslag?  :-\


prøv å jorde dynamoen med en egen kabel det kan vær maling mellom delene som isolerer.sjekk kabelskoen også kan være irra inni.

Tistlo:
Trenger litt hjelp:

Når tenninga er på lyser ikkje ladelampen... har brukt prøvelampe som på fyrste bildet under "Ladelampen" Då lyser det.

Den andre testen får eg ikkje prøvd fordi eg ikkje kan starta motoren endå.. men det er jo ingen sikringar på denne ledningen(som går til terminal 61 på regulatoren) og på regulatoren så er kontakten heilt fin (ny regulator) Så derfor lurte eg på om det går an å sei kor feilen ligger? Eller må eg teste ut "test 2" fyrst?

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side