mai 04, 2024, 01:04:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Full restaurering av bunnplate, lakkering?  (Lest 1061 ganger)
Korfitts
Medlem
***
Innlegg: 238
Bosted: Re, Vestfold


Åsså koser vi vors..


Vis profil
« på: mars 16, 2010, 20:08:24 pm »

Fikk meg en Oval på lørdag.. Jippi Glad Men innen søndag var over, var bilen i biter og bunnplata ribbet..
Nå er bunnplata levert til sandblåsing og grunning. Hva burde jeg gjøre med bunnplata videre.. Bilen skal ikke bli noe show bil, men det er ønskelig at det holder lenge og at det blir pent og "ryddig".

Evt. hvis det er noen triks jeg burdte vite om ved montering igjen, så er jeg veldig glad for innspill Blunker

Ingen innspill er dumme, jeg er ganske grønn så ting som kan virke åpenlyst for noen, kan kanskje være gull info for meg!!
Vin nr. er 1261039, var innpå thesamba, og ble litt usikker på år og mnd! Noen som vet?

Takker for all info Glad
« Siste redigering: mars 16, 2010, 22:06:22 pm av Korfitts » Loggført

56 Oval - Olivia- Solgt
76 Polo - Solgt
72 T1 - Solgt
75 T1 - Solgt
58 cab T1 - Pågående prosjekt
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: mars 16, 2010, 23:00:13 pm »

Oval er hyggeleg!

Etter sandblåsing og grunning trur eg du bør sveisa dei hola som dukkar opp Blunker Reknar ikkje med att bunnplata di er rustfri om det er orginal golvplater.. Men etter sveising so ville eg ha fått heile greia grunna over igjen(dersom det var mykje sveising) med 2k epoxy grunning. Var det lite sveising so treng du sjølvsagt ikkje grunna heile driten på nytt. Etter grunning er da 2k svart(evt andre fargar) lakk som gjeld. Og gjerne lastebil lakk, då den har rykte på seg for å vera meir slitesterk, og billigare.. Etter detta sitt du igjen med ei bunnplata som er so blank att du kan bruka ho til å spegla deg. Perfekt pyntegjenstand på stoveveggen forøvrig Glad

Monteringa er vel stort sett det samme som demonteringa berre baklengs. Du treng sikkert masse nye gommidingsar og sånt rundtomkring, og nye vaierar til gass og clutch er ikkje dumt. Og det er VELDIG smart å festa pedalen og stramma/justera clutchvaieren på girkasso, FØR du monterar bunnplato på bilen igjen, fordi det er eit herk å komma til justeringa under girkassa når den er på bilen igjen..

Ellers er det jo berre til å tenke på rustbeskyttelse. Hugs derfor på å få rammetunellen og rammehovudet skikkeleg spylt ned med tynnstoff, helst voks basert, som vil gje ein veldig god rustbeskyttelse i alle krinkar og krokar.

Ang VIN/chassis nr. ditt so trur eg du har lest av feil. Du skal ha eit 6 siffra tal, og det er plassert bak på rammetunellen framfor inspeksjonsluka til girkoblingen. Stampa inn i metallet.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Korfitts
Medlem
***
Innlegg: 238
Bosted: Re, Vestfold


Åsså koser vi vors..


Vis profil
« Svar #2 på: mars 16, 2010, 23:23:38 pm »

Takk for svar! Bunnplata er i unormal god stand, jekkfester begge sider og et lite hull i hjørne på batterikasse er alt som må ordnes Blunker Så her har jeg nok vært veldig heldig, og siden naboen er et lastebil verksted som fullrestaurerer og bygger lastebiler, så blot det nok et strø eller 2 med lakk fra de!

Du nevner tynnstoff, lit usikker på hva du mener, men er olje bra? Eller så er alt av gummipakninger til bremserør og div. bestilt. Bremserør, bremsesylinder og slik er nytt.. Så dette blir morro Glad

Kommer du på mer, så bare spytt ut!
Skal forretsen få dette vin nr riktig!
Loggført

56 Oval - Olivia- Solgt
76 Polo - Solgt
72 T1 - Solgt
75 T1 - Solgt
58 cab T1 - Pågående prosjekt
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 16, 2010, 23:37:12 pm »

Tipper det er mer slik 1-261039, så se etter 261039 i lista Glad

 
Takk for svar! Bunnplata er i unormal god stand, jekkfester begge sider og et lite hull i hjørne på batterikasse er alt som må ordnes Blunker Så her har jeg nok vært veldig heldig, og siden naboen er et lastebil verksted som fullrestaurerer og bygger lastebiler, så blot det nok et strø eller 2 med lakk fra de!

Du nevner tynnstoff, lit usikker på hva du mener, men er olje bra? Eller så er alt av gummipakninger til bremserør og div. bestilt. Bremserør, bremsesylinder og slik er nytt.. Så dette blir morro Glad

Kommer du på mer, så bare spytt ut!
Skal forretsen få dette vin nr riktig!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #4 på: mars 16, 2010, 23:56:38 pm »

1261039 er fra august 1956, så da blir det vel å regne som en 57'modell
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: mars 17, 2010, 00:14:47 am »

Takk for svar! Bunnplata er i unormal god stand, jekkfester begge sider og et lite hull i hjørne på batterikasse er alt som må ordnes Blunker Så her har jeg nok vært veldig heldig, og siden naboen er et lastebil verksted som fullrestaurerer og bygger lastebiler, så blot det nok et strø eller 2 med lakk fra de!

Du nevner tynnstoff, lit usikker på hva du mener, men er olje bra? Eller så er alt av gummipakninger til bremserør og div. bestilt. Bremserør, bremsesylinder og slik er nytt.. Så dette blir morro Glad

Kommer du på mer, så bare spytt ut!
Skal forretsen få dette vin nr riktig!

Tynnstoff, er ein tjukk graut som du sprøyter inni hulrom, som trenger inn overalt og beskytter mot rust og elendigheit. Det er mange typer på lager, alt frå Biltema, til Tectyl/terroson og meir til. Alt etter kor mykje peng du har og kor mykje kvalitet du vil ha. Søk litt på forumet her so finn du meir tips og erfaringar omm tynnstoff/hulromsmiddel

Beklagar det med ch. nret ditt, du hadde rett tal likavel Flau
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Korfitts
Medlem
***
Innlegg: 238
Bosted: Re, Vestfold


Åsså koser vi vors..


Vis profil
« Svar #6 på: mars 17, 2010, 21:27:28 pm »

Da er vin nr gåten løst Blunker Står 56 i vognkortet, men det er vel bare en enkel formalitet!

Da får jeg litt å jobbe med til helgen også ser jeg, takk for hjelpen Glad
Loggført

56 Oval - Olivia- Solgt
76 Polo - Solgt
72 T1 - Solgt
75 T1 - Solgt
58 cab T1 - Pågående prosjekt
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!