mai 10, 2024, 10:27:26 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 137361 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #480 på: november 25, 2009, 20:59:06 pm »

derfor jeg sier at det ikke skader om man gjør det på rett måte Blunker kan ikke kjøre på med mye cut hver gang Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #481 på: januar 14, 2010, 13:42:32 pm »

bobla brukes i mer reklame for airkewld. Glad merkelig plassering av en annen personss sitat under mitt bilde men navnet mitt står jo oppe til høyre. Glad

Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #482 på: januar 14, 2010, 14:11:05 pm »

Er den ene framskjermen repro eller av en nyere modell? Ser det veldig godt på det bildet der, men har ikke sett det før nå Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #483 på: januar 14, 2010, 17:09:26 pm »

stemmer nok det ja, har visst det lenge, men nå har visst folk begynt å legge merke til det. Rekker tunge

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20479.0.html

ser ut som om passasjersiden er uoriginal, da lyktehuset på førersiden buler mer ut fordi de sitter litt høyere opp.

men er jo klin umulig å få tak i en skjerm til som er lik den andre, uten å sammenligne direkte vil jeg tro..
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #484 på: januar 14, 2010, 18:49:44 pm »

Var det jeg så ja. Det er jo et par ting som gjør at man lett kan avsløre om det er orginal ovalskjerm eller ikke. Og forkjellene er faktisk ganske så store om man begynner å se etter/måle. Trur du har en repro på passasjersiden i og med at forskjellen er så synlig. På min 54 har jeg en uorginal framskjerm som jeg trur er fra en litt nyere vw. Fortsatt vw, så det er ikke så stor forskjell på hvor høyt lykta sitter Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #485 på: januar 14, 2010, 20:01:52 pm »

Var det jeg så ja. Det er jo et par ting som gjør at man lett kan avsløre om det er orginal ovalskjerm eller ikke. Og forkjellene er faktisk ganske så store om man begynner å se etter/måle. Trur du har en repro på passasjersiden i og med at forskjellen er så synlig. På min 54 har jeg en uorginal framskjerm som jeg trur er fra en litt nyere vw. Fortsatt vw, så det er ikke så stor forskjell på hvor høyt lykta sitter Glad

kan du ikke måle høyden opp til lyktebøtta og avstand inn mot panser på utsiden og framsiden av skjermen på den du mener er original?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #486 på: januar 14, 2010, 20:13:29 pm »

Har ikke mulighet til å måle noe desverre... bilen står i molde og jeg bor i lillestrøm. Men trur det ligger en god del på nettet Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #487 på: januar 14, 2010, 21:26:10 pm »

Men hvis man ser på avstanden fra horngrillen og ned til fangeren så ser det ut som at fangeren er skjevt montert. Hvis det er tilfelle så gjør ikke det saken bedre. Kan hende det er vinkelen på bildet som gjør at den ser sånn ut?
Uansett er det noe med skjermene også. Ser ikke helt like ut. Har du stålrør ned ut under lyktepotta som ledningene til lykta går i? På begge sider?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #488 på: januar 15, 2010, 08:58:34 am »

Men hvis man ser på avstanden fra horngrillen og ned til fangeren så ser det ut som at fangeren er skjevt montert. Hvis det er tilfelle så gjør ikke det saken bedre. Kan hende det er vinkelen på bildet som gjør at den ser sånn ut?
Uansett er det noe med skjermene også. Ser ikke helt like ut. Har du stålrør ned ut under lyktepotta som ledningene til lykta går i? På begge sider?

har ikke disse stålrørene nei, og ledningsgjennomføringen fra lyktekoppene er heller ikke i bånn, den er lenger opp på innsiden. så jeg har nok ikke originalskjermer.

ang avstand opp til horngrillen, det er horngrillene og lyktekoppene som sitter i forskjellig høyde, ikke fangeren som er skeiv...
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #489 på: januar 15, 2010, 09:11:39 am »

Gå tilbake til svar # 124 den 9 februar 2009;

 
  Sv: 54' 1200 Type 1 Texas Brown - Original, men går for retro looker. Glad
« Svar #124 på: Februar 09, 2009, 15:46:15 » Sitat Rediger Slett Splitt emne 

--------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra: kammiz på Februar 09, 2009, 15:15:31
Sitat fra: JHU på Februar 09, 2009, 15:04:32
I tillegg spiller forskjermene inn.. oval før 56 (eller er det 55?) har dypere hjulbuer og ser mer senket ut.


slik jeg forstår det har jeg ikke tidsriktige skjermer. kan noen bekrefte/avkrefte det?



JHU; Herved bekreftet
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #490 på: mai 10, 2010, 07:41:17 am »

høres ut som girkassa mi begynner å bli sliten:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,23953.0.html
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #491 på: juni 24, 2010, 07:05:14 am »

artikkel om meg og bilen i siste gatebil Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« Svar #492 på: juni 24, 2010, 07:16:24 am »

artikkel om meg og bilen i siste gatebil Blunker

Fin artikkel Gliser
Kommer du og bilen til Fredrikstad neste helg??
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #493 på: juni 24, 2010, 08:02:14 am »

artikkel om meg og bilen i siste gatebil Blunker

Fin artikkel Gliser
Kommer du og bilen til Fredrikstad neste helg??

takk Glad

skulle veldig gjerne, men jeg er aktiv i opel-miljøet og medarrangør på landstreffet i Valdres (hvor jeg kommer fra) så jeg må være med på dette.. utrolig kjipt at slikt kræsjer.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #494 på: juli 07, 2010, 09:28:44 am »

hadde faktisk trodd det skulle komme mer pepper etter artikkelen i gatebil Rekker tunge
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #495 på: juli 07, 2010, 12:56:48 pm »

Leser ikke Gatebil, er mer fokus på lettkledde tenåringsjenter og fyll enn bil føler jeg.
Link gjerne til en pdf eller lignende så skal jeg gi deg pepper om du mener du fortjener det Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #496 på: juli 07, 2010, 14:24:46 pm »

enig i oppfatningen av gatebil.. hehe. har ikke lov å legge ut noen pdf dessverre.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #497 på: juli 08, 2010, 12:48:22 pm »

Jeg må dessverre si meg enig i det om gatebil, og det er veldig synd for mye av bilstoffet, som det er lite av, er veldig bra og interessant.
Føles som å gå og kjøpe "nakenblader".... Ikke bra.
Bra å få med bobler der uansett, håper bare artikkelen ikke er like rævva som det kan høres ut på det du skriver...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #498 på: juli 14, 2010, 17:41:41 pm »

Jeg må dessverre si meg enig i det om gatebil, og det er veldig synd for mye av bilstoffet, som det er lite av, er veldig bra og interessant.
Føles som å gå og kjøpe "nakenblader".... Ikke bra.
Bra å få med bobler der uansett, håper bare artikkelen ikke er like rævva som det kan høres ut på det du skriver...

hva skriver jeg som får deg til å tro at den er rævva?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #499 på: juli 14, 2010, 19:36:10 pm »

hadde faktisk trodd det skulle komme mer pepper etter artikkelen i gatebil Rekker tunge

Dette kanskje..... Hva vet jeg...
Loggført

http://www.typ15.com/                      

ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #500 på: juli 15, 2010, 00:27:34 am »

kjenne att æ e styggsjalu no
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #501 på: juli 15, 2010, 09:39:27 am »

hadde faktisk trodd det skulle komme mer pepper etter artikkelen i gatebil Rekker tunge

Dette kanskje..... Hva vet jeg...

er ikke alle som liker at jeg skamsenka en strøken original vettu Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #502 på: juli 15, 2010, 21:39:01 pm »

hadde faktisk trodd det skulle komme mer pepper etter artikkelen i gatebil Rekker tunge

Virket bare som om du syntes artikkelen hadde en dårlig vinkling, eller noe slik..

Bra det bare var jeg som misforsto Blunker

Folk har alltid meninger om hva man gjør ja.

Enda alle ting på en bil er 100% reversible kan man ofte høre at "bilen er ødelagt"
Men det er jo diskutert før.

Fin bil er det uansett, ingen andre som hadde gjort det på akkurat samme måten sikkert.
Jeg gleder meg til å se artikkelen, siden jeg ikke har sett den enda..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #503 på: juli 15, 2010, 23:30:09 pm »

hadde faktisk trodd det skulle komme mer pepper etter artikkelen i gatebil Rekker tunge

Dette kanskje..... Hva vet jeg...

er ikke alle som liker at jeg skamsenka en strøken original vettu Blunker
ingen som griner om en bil er senka vel... er ikke vanskelig å tilbakestille det.. hvis man vil det, det er jo din bil, ikke alle andre sin bil.. Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #504 på: juli 16, 2010, 09:52:03 am »

nettopp Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #505 på: august 16, 2010, 20:30:25 pm »

da er bilen klar for helga Osteaktig har skifta olje på girkasse (der var det kanskje 3-4dl igjen.. uuups), skifta på motoren, luftfilteret, justerte ventilene (nå går den mye penere, det var mye mer enn 0,1mm på de fleste), og så justerte jeg bøyen som skal være på clutchvaieren, men ristinga ble ikke borte når jeg tar igang med belastning...
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #506 på: august 16, 2010, 20:41:14 pm »

typisk motorfester...
om du ikke kjenner noe på pedalen da når du slipper opp... Blunker
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #507 på: august 16, 2010, 22:29:13 pm »

typisk motorfester...
om du ikke kjenner noe på pedalen da når du slipper opp... Blunker


hva mener du med kjenner noe på pedalen? vibrering, som hvis det er clutchen som er dårlig? kjenner ikke noe slikt nei.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #508 på: august 17, 2010, 06:51:02 am »

jeg mener om du kjenner noe kast (pedale vandrer litt ut og inn)¨

Men som regel om motor ikke rister så er det oppheng til motor.
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #509 på: august 17, 2010, 07:15:35 am »

jeg mener om du kjenner noe kast (pedale vandrer litt ut og inn)¨

Men som regel om motor ikke rister så er det oppheng til motor.

nei kjenner ikke noe på pedalen. må være motor/girkasse oppheng som er dårlig da vel.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!