november 10, 2024, 21:37:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Berger`s raser bil, "Rabalder"  (Lest 254802 ganger)
kb
Medlem
***
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #780 på: juli 19, 2016, 13:56:37 pm »

Me gasar til det rasar! Gliser
Godt det gikk tilsynelatende bra med motor, og grattis med ny pers! Viser jo at det er snakk om en del trykk, og det liker vi  Osteaktig
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #781 på: juli 19, 2016, 16:42:31 pm »

Me gasar til det rasar! Gliser
Godt det gikk tilsynelatende bra med motor, og grattis med ny pers! Viser jo at det er snakk om en del trykk, og det liker vi  Osteaktig

Jo takk Blunker
Er ikke voldsomme greier, 1,8 bar. Men blir jo litt krefter på en flate. Når støpen er litt porøs, kan det gå sånn..
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #782 på: juli 19, 2016, 22:06:50 pm »

Fant et par sånne små alubiter inne i sylinderene med inspesjonskamera.
Ellers ser det ok ut inni der. Fasinerende hvor rent det holder seg med E85!  Kult

Neste er en leakdowntest


* Snap_001.jpg (61.84 KB, 800x600 - vist 447 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #783 på: juli 19, 2016, 22:17:58 pm »

Hvordan går du frem for å ta ut de bitene ?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #784 på: juli 19, 2016, 22:23:29 pm »

Tynn slange med vakum  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #785 på: juli 20, 2016, 08:02:16 am »

Mer spent på ventilsete anleggsflaten, men er det tett på leakdown så får det være godt nok?
Loggført

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #786 på: juli 20, 2016, 10:23:04 am »

Tynn slange med vakum  Glad

Via plugghullet da eller?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #787 på: juli 20, 2016, 10:23:34 am »

Mer spent på ventilsete anleggsflaten, men er det tett på leakdown så får det være godt nok?

Får lik verdi på alle sylindre ved leak-down test så da er det godt nok for videre race. Blir å ta opp til vinteren for å gå over uansett Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #788 på: juli 20, 2016, 10:24:25 am »

Tynn slange med vakum  Glad

Via plugghullet da eller?

Jepp, og kamera inn i åpen innsugsventil samtidig Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #789 på: juli 20, 2016, 10:46:10 am »

Hva med runde bokser i neste runde?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #790 på: juli 20, 2016, 12:00:21 pm »

Hva med runde bokser i neste runde?

Når man blander luft og fuel kan det være en fordel å lage ett så ineffektivt trykksystem som mulig med mye turbulens, firkantete bokser og T kryss.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #791 på: juli 20, 2016, 12:09:24 pm »

Tenkte mer på styrken av boksene.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #792 på: juli 20, 2016, 22:31:22 pm »

Runde bokser er sterkere så klart, men det er riktig at en ønsker turbulens. Man vil unngå at fuelen tar enkle veier langs veggene. Men T-stykke ville ikke Skinne ha noe av  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #793 på: juli 23, 2016, 07:23:35 am »

I gang med forsterkninger  Glad
Boksene er nå til sveising


* image.jpg (46.16 KB, 800x600 - vist 424 ganger.)

* image.jpg (50.42 KB, 800x600 - vist 417 ganger.)

* image.jpg (82.36 KB, 800x600 - vist 414 ganger.)

* image.jpg (58.69 KB, 800x600 - vist 437 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #794 på: juli 25, 2016, 19:59:30 pm »

Smooth!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #795 på: juli 25, 2016, 20:05:21 pm »

Bokser ferdige, bare bunndelene igjen nå  Glad


* image.jpg (59.29 KB, 800x600 - vist 497 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #796 på: juli 31, 2016, 12:06:14 pm »

Nærmer seg klart nå. To tid med bunndelene, mye jobb! Tok 40min pr hull i plata som er av masivt 15mm stål!


* image.jpg (81.09 KB, 800x600 - vist 442 ganger.)

* image.jpg (77.92 KB, 800x600 - vist 438 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #797 på: juli 31, 2016, 12:08:36 pm »

Et par bilder til  Glad


* image.jpg (80.11 KB, 800x600 - vist 437 ganger.)

* image.jpg (75.12 KB, 800x600 - vist 447 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #798 på: juli 31, 2016, 15:09:37 pm »

Bra arbeid Berger  Glad
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #799 på: juli 31, 2016, 20:51:14 pm »

Bra arbeid Berger  Glad

Takk for det, skal bli solid i alle fall  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #800 på: juli 31, 2016, 21:03:58 pm »

me like
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #801 på: august 01, 2016, 08:36:33 am »

Med "kvalitetsverktøy" fra Jula får man jobben gjort med NSB-hastighet!  Osteaktig Osteaktig

Men det ble nå fire fine hull til slutt i alle fall...

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #802 på: august 02, 2016, 14:16:45 pm »

Nå er det bare å få disse på plass i bilen igjen og fyre opp Glad


* image.jpg (54.96 KB, 450x600 - vist 433 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #803 på: august 02, 2016, 15:18:30 pm »

Kjører du med papir/fiber pakninger på innsuga dine? De holder jo knapt tett på en NA bil. Jeg erstattet dem med flens silikon for en stund tilbake og har ikke hatt lekkasje siden.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #804 på: august 02, 2016, 16:27:32 pm »

Kjører du med papir/fiber pakninger på innsuga dine? De holder jo knapt tett på en NA bil. Jeg erstattet dem med flens silikon for en stund tilbake og har ikke hatt lekkasje siden.

-BB-
Nei, bruker en flenstetting jeg også. De som ligger på benken der er en type hardplast som jeg har tettemiddel på begge sider av.
I trykkboksene bruker jeg 3mm neoprengummi som er testet at tåler E85  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #805 på: august 02, 2016, 21:33:10 pm »

Klar for oppstart igjen i morgen. Bare litt tetteguffe som må tørke først  Glad


* image.jpg (46.32 KB, 450x600 - vist 422 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #806 på: august 03, 2016, 08:29:18 am »

Bra arbeid!
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #807 på: august 03, 2016, 10:19:41 am »

Bra arbeid!

Takk, håper det holder Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #808 på: august 05, 2016, 12:38:24 pm »

Som mine FB venner kanskje har fått med seg, gikk ikke oppstarten særlig bra. Blårøyken sto og etter varmkjøring var det MYE motorolje i både innsug og eksos.
Så da var det bare å kaste inn håndkledet for BRC på Tierp denne helgen..  Gråter

Fryktet at det kunne være en alubit som hadde kilt seg og ødelagt stempelringer, men ny leakdown test viser fortsatt samme verdier på alle sylindre, krysser derfor fingre for at alt er ok der fortsatt.
Derimot viste det seg at turboen lakk olje som en sil.
Kai Roger Bakken utenfor Drammen tok oppdraget med å se over den, og det viste seg at karbontettningene var helt ødelagt. Heldigvis er resten helt fint (selv om han (også..) påpekte at det var mye krefter å hente på å oppgradere til en moderne turbo..) og nye tettninger er bestilt. Forhåpentligvis blir den i orden i løpet av uka og i god tid før SCC  Glad

Må nok se om det ikke kan investeres i ny blåse til vinteren, må bare få fyllt opp pengebingen igjen først..  Osteaktig


* 13906703_10207307390378188_7128578799564422365_n.jpg (31.19 KB, 296x394 - vist 419 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #809 på: august 09, 2016, 12:56:40 pm »

Har hatt samme problem på den lille turbomotoren min. Karbontetninger liker ikke å suge suppe i lengden. Var lagrene ok da?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!