kb
Medlem
Innlegg: 233
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #780 på: juli 19, 2016, 13:56:37 pm » |
|
Me gasar til det rasar! Godt det gikk tilsynelatende bra med motor, og grattis med ny pers! Viser jo at det er snakk om en del trykk, og det liker vi
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #781 på: juli 19, 2016, 16:42:31 pm » |
|
Me gasar til det rasar! Godt det gikk tilsynelatende bra med motor, og grattis med ny pers! Viser jo at det er snakk om en del trykk, og det liker vi Jo takk Er ikke voldsomme greier, 1,8 bar. Men blir jo litt krefter på en flate. Når støpen er litt porøs, kan det gå sånn..
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #782 på: juli 19, 2016, 22:06:50 pm » |
|
Fant et par sånne små alubiter inne i sylinderene med inspesjonskamera. Ellers ser det ok ut inni der. Fasinerende hvor rent det holder seg med E85! Neste er en leakdowntest
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
pWolf
Supermedlem
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
|
« Svar #783 på: juli 19, 2016, 22:17:58 pm » |
|
Hvordan går du frem for å ta ut de bitene ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #784 på: juli 19, 2016, 22:23:29 pm » |
|
Tynn slange med vakum
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #785 på: juli 20, 2016, 08:02:16 am » |
|
Mer spent på ventilsete anleggsflaten, men er det tett på leakdown så får det være godt nok?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
pWolf
Supermedlem
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar
|
|
« Svar #786 på: juli 20, 2016, 10:23:04 am » |
|
Tynn slange med vakum Via plugghullet da eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #787 på: juli 20, 2016, 10:23:34 am » |
|
Mer spent på ventilsete anleggsflaten, men er det tett på leakdown så får det være godt nok?
Får lik verdi på alle sylindre ved leak-down test så da er det godt nok for videre race. Blir å ta opp til vinteren for å gå over uansett
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #788 på: juli 20, 2016, 10:24:25 am » |
|
Tynn slange med vakum Via plugghullet da eller? Jepp, og kamera inn i åpen innsugsventil samtidig
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #789 på: juli 20, 2016, 10:46:10 am » |
|
Hva med runde bokser i neste runde?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #790 på: juli 20, 2016, 12:00:21 pm » |
|
Hva med runde bokser i neste runde?
Når man blander luft og fuel kan det være en fordel å lage ett så ineffektivt trykksystem som mulig med mye turbulens, firkantete bokser og T kryss. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #791 på: juli 20, 2016, 12:09:24 pm » |
|
Tenkte mer på styrken av boksene.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #792 på: juli 20, 2016, 22:31:22 pm » |
|
Runde bokser er sterkere så klart, men det er riktig at en ønsker turbulens. Man vil unngå at fuelen tar enkle veier langs veggene. Men T-stykke ville ikke Skinne ha noe av
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #793 på: juli 23, 2016, 07:23:35 am » |
|
I gang med forsterkninger Boksene er nå til sveising
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #794 på: juli 25, 2016, 19:59:30 pm » |
|
Smooth!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #795 på: juli 25, 2016, 20:05:21 pm » |
|
Bokser ferdige, bare bunndelene igjen nå
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #796 på: juli 31, 2016, 12:06:14 pm » |
|
Nærmer seg klart nå. To tid med bunndelene, mye jobb! Tok 40min pr hull i plata som er av masivt 15mm stål!
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #797 på: juli 31, 2016, 12:08:36 pm » |
|
Et par bilder til
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #799 på: juli 31, 2016, 20:51:14 pm » |
|
Bra arbeid Berger Takk for det, skal bli solid i alle fall
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #800 på: juli 31, 2016, 21:03:58 pm » |
|
me like
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #801 på: august 01, 2016, 08:36:33 am » |
|
Med "kvalitetsverktøy" fra Jula får man jobben gjort med NSB-hastighet! Men det ble nå fire fine hull til slutt i alle fall...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #802 på: august 02, 2016, 14:16:45 pm » |
|
Nå er det bare å få disse på plass i bilen igjen og fyre opp
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #803 på: august 02, 2016, 15:18:30 pm » |
|
Kjører du med papir/fiber pakninger på innsuga dine? De holder jo knapt tett på en NA bil. Jeg erstattet dem med flens silikon for en stund tilbake og har ikke hatt lekkasje siden.
-BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #804 på: august 02, 2016, 16:27:32 pm » |
|
Kjører du med papir/fiber pakninger på innsuga dine? De holder jo knapt tett på en NA bil. Jeg erstattet dem med flens silikon for en stund tilbake og har ikke hatt lekkasje siden.
-BB-
Nei, bruker en flenstetting jeg også. De som ligger på benken der er en type hardplast som jeg har tettemiddel på begge sider av. I trykkboksene bruker jeg 3mm neoprengummi som er testet at tåler E85
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #805 på: august 02, 2016, 21:33:10 pm » |
|
Klar for oppstart igjen i morgen. Bare litt tetteguffe som må tørke først
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #806 på: august 03, 2016, 08:29:18 am » |
|
Bra arbeid!
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #807 på: august 03, 2016, 10:19:41 am » |
|
Bra arbeid!
Takk, håper det holder
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #808 på: august 05, 2016, 12:38:24 pm » |
|
Som mine FB venner kanskje har fått med seg, gikk ikke oppstarten særlig bra. Blårøyken sto og etter varmkjøring var det MYE motorolje i både innsug og eksos. Så da var det bare å kaste inn håndkledet for BRC på Tierp denne helgen.. Fryktet at det kunne være en alubit som hadde kilt seg og ødelagt stempelringer, men ny leakdown test viser fortsatt samme verdier på alle sylindre, krysser derfor fingre for at alt er ok der fortsatt. Derimot viste det seg at turboen lakk olje som en sil. Kai Roger Bakken utenfor Drammen tok oppdraget med å se over den, og det viste seg at karbontettningene var helt ødelagt. Heldigvis er resten helt fint (selv om han (også..) påpekte at det var mye krefter å hente på å oppgradere til en moderne turbo..) og nye tettninger er bestilt. Forhåpentligvis blir den i orden i løpet av uka og i god tid før SCC Må nok se om det ikke kan investeres i ny blåse til vinteren, må bare få fyllt opp pengebingen igjen først..
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #809 på: august 09, 2016, 12:56:40 pm » |
|
Har hatt samme problem på den lille turbomotoren min. Karbontetninger liker ikke å suge suppe i lengden. Var lagrene ok da?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
|