mai 17, 2024, 18:09:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp!  (Lest 1236 ganger)
Phlip
Medlem
***
Innlegg: 246
Bosted: Oslo/Tofte



Vis profil
« på: august 05, 2010, 15:00:50 pm »

Noen som har en clutch-vaier til 1303 i nærheten av slependen? Jeg står bom fast i parkeringshuset på IKEA Gråter Kan nåes på tlf 905 46 368.
Loggført

Mvh. Philip

1500 1967
1300 1969 (under restaurering)
TLC BJ40 1980

Tidligere:
1303S 1973
1200 1965
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: august 05, 2010, 15:03:13 pm »

Start den i 1ste, og kjør hjem uten wire. Du må ikke cluche for å gire. Blunker
Loggført
Phlip
Medlem
***
Innlegg: 246
Bosted: Oslo/Tofte



Vis profil
« Svar #2 på: august 05, 2010, 15:41:16 pm »

Start den i 1ste, og kjør hjem uten wire. Du må ikke cluche for å gire. Blunker

Det ante jeg ikke. Sliter ikke det fælt på girkassen? Bestilte en ny vaier fra mekonomen. Så da ordner det seg Glad
Loggført

Mvh. Philip

1500 1967
1300 1969 (under restaurering)
TLC BJ40 1980

Tidligere:
1303S 1973
1200 1965
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3 på: august 05, 2010, 16:10:48 pm »

Start den i 1ste, og kjør hjem uten wire. Du må ikke cluche for å gire. Blunker

Det ante jeg ikke. Sliter ikke det fælt på girkassen? Bestilte en ny vaier fra mekonomen. Så da ordner det seg Glad

Ikke så ille om du gearer på rett tidspunkt, trikset er når du skal geare ned, og ta den ut av gear, ruse motor og holde mot ønsket gear. da smetter den inn på rett turtall. Med trening kan du kjøre langt og med mye gearing sånn. Snakker av erfaring.. Blunker
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: august 05, 2010, 18:01:30 pm »

Har hørt historier fra gamle dager om folk som kjørte med røket clutchwire, ja. Bare forsøk å unngå bakkestart Glad
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #5 på: august 05, 2010, 19:21:39 pm »

Har hørt historier fra gamle dager om folk som kjørte med røket clutchwire, ja. Bare forsøk å unngå bakkestart Glad

Bakkestart funker dårlig ja.. Blunker  Så det krever litt mer planlegging en vanlig.  Osteaktig
Loggført
bObLeFrIk
Supermedlem
*****
Innlegg: 917
Bosted: Skien



Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 05, 2010, 19:32:49 pm »

Er som å kjøre en gammel veteranbil med usynkronisert girkasse... Glad dobbel clutche og gi mellomgass for å gire ned..
Loggført

1303s 72 mod ombygd
Orginal 53 boble m/ragtop
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #7 på: august 05, 2010, 20:46:22 pm »

Må vel tredobbelclutche med knekt clutch-vaier   Tvilende
Loggført

tlf: 40843606
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #8 på: august 06, 2010, 07:14:58 am »

Må vel tredobbelclutche med knekt clutch-vaier   Tvilende

du kan jo cluche så mye du vil, det skjer ikke en dritt med ryki wire alikevel.. Rekker tunge Er kun å flytte gearspaken på rett tidspunkt, så glir den i gear som smør.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!