mai 21, 2024, 02:19:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan monteres en Eberspacher bensinvarmer? på: september 23, 2008, 20:11:06 pm
Her finnes det en del manualer osv: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/heater_ac.php

Før jeg hadde tatt steget med å installere den, hadde jeg testet den på benken først.
32  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ledninger til stereoanlegg. på: september 22, 2008, 23:14:40 pm
Mitt beste tips er å legge opp egen -/jord hele veien tilbatteriet, både for forsterker og spiller. Pass også på og jord selve forsterker chassiset,bruk helst skjermede høyttaler og signal kabler som du jorder skjermingen på ved spiller/forsterker.
33  Forum / Snikk-snakk / Sv: Modifisering - kan veteraner miste status? på: september 22, 2008, 12:37:43 pm
Modifiserte kjøretøy kan jo i utgangspunktet godkjennes dersom modifiseringen er tidsriktig og seriøst utført.
I mine øyne skulle for eksempel en Cal-looker som er gjort tidsriktig, med tidsriktige deler kunne bli godkjent.

Da må eier samle dokumentasjon og historiske referanser som kan underbygge de ting som er gjort. Det er likevel opp til LMK’s sentrale forsikringsutvalg og vurdere dette, så det er viktig at man legger frem saken på en god måte.

Jeg er selv besiktigelses mann, og ville nok anbefale en eier å forsikre kjøretøyet på en annen måte hvis jeg mener kjøretøyet ikke tilfredsstiller kravene til LMK og garantert ikke vil gå igjennom hos forsikringsutvalget.

34  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva dro du hjem ifra Ekeberg på: september 21, 2008, 19:15:33 pm
Fikk tak i div til ”Servicevogna”, deksel til radio hullet i dashbordet, innvendig dørhåndtak, låsbart håndtak til motorluke, et stk ventilasjonsvindu, en halv muggen instruksjonsbok, vondt i beina, og et par hyggelige samtaler med folk her fra forumet, og mange andre kompiser og kjentfolk.
35  Forum / Snikk-snakk / Sv: t1 fra nigeria på: september 21, 2008, 12:10:33 pm
Dette må jo være feilposting!
Massiv senking foran og bak + masse dritt på taket hører hjemme under resto-look.






 Gliser
36  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 14" felger til splittbuss med org grønn lakk på: september 18, 2008, 20:37:35 pm
300,-  Øyerulling
37  Forum / Snikk-snakk / Sv: Blyerstatning? på: september 15, 2008, 21:26:22 pm
I tillegg til blyerstatning, totakts olje, betablokker og glyserin, smører jeg også på et tynt lag med tigerbalsam før jeg starter om morgenen.

Jada...
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: lotteri ovalen på: september 15, 2008, 13:39:30 pm
Det beste er å skumrense.

Jeg ville prøvd Strahldur HJ11 flekkfjerner, det fåes som oftest i større dagligvare butikker eller fargehandler.

Det fungere som oftest helt rått på både på vinyl og tekstil.

Klem ut litt av tuben opp i en liten bolle, ha i lunkent vann, klem blandingen gjennom en svamp slik at det blir skum. Gni skummet med svampen på delene som skal vaskes, la virke. Bruk gjerne en våtstøvsuger til å suge ut fuktigheten etterpå.

Dette er et litt sånn vidunder middel, men det fungerer.

Se 80 talls ”husmor” video: http://www.vidcom.no/strahldur_hj11_n.html
39  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 14, 2008, 22:10:48 pm
Da er jeg ferdig med lakkeringen av dekoren på ”Servicevogna”.
Det ble alt for ”fint”, så jeg har begynt å matte dekoren ned og patinere den litt.
Naboene tror jeg har blitt gal som sliper ned og ødelegger det jeg har brukt så lang tid på å lakkere Osteaktig

Men lakken trenger noen dager til å herde på, så inntil videre har jeg patinert fotoet av jobben litt.
40  Forum / Snikk-snakk / Sv: Lakkeringsverksted i drammensområdet - noen som kan anbefales? på: september 13, 2008, 23:47:24 pm
Høres ut som litt budsjett prosjekt?
Du kan høre med Trogstad MC og Lakkservice, holder til inne på Flyplassen i Hokksund.
Han har lakkert mye for meg, og kundene mine.
Han har en lakkboks i Hokksund, men jobber mest på et lakkeringsverksted i Sande.
Han lakkerte sidene på Daimleren til en kompis i våres, spott on, helt nydelig arbeid.
41  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Gis bort mot avhenting.... på: september 11, 2008, 23:13:16 pm
Droppa linkpin hadde gjordt seg på dobbeltkabineren...

Du har PM
42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stinger Fakta? på: september 10, 2008, 23:26:30 pm
Stinger får bobla til å bråke som et bombefly, men er fin å skyte stikkflammer med.

Husker jeg sveiset min egen når jeg var 19…. Pokker det er jo neste 20 år siden.

Jeg og Adax her på forumet kjørte på motorveien i Røyken i mørke, da en gammel BMW la seg helt opp i rompa på bobla og kjekket seg.
Av med tenninga, pumpe pedalen og på med tenninga – KABOOM!
Kjempe stikkflamme og lysglimt rett i fronten på BMW’n.
BMW’n heiv seg på bremsene og ble borte i speilet på et blunk.

Ahh…. Back in the days… Gliser
43  Forum / Problemløseren / Sv: Overhaling av styresnekke ”early bay” på: september 09, 2008, 21:11:58 pm
Ingen som har prøvd seg på dette Hæ
44  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte av bærekuler. Hvordan gjør man det? på: september 09, 2008, 16:34:25 pm
Mutteren er bare en låsemutter, det som holder bærearmen er umbracoskruen mutteren satt på.
45  Forum / Problemløseren / Sv: sandblåsing og lakk på: september 09, 2008, 10:07:35 am
Til sandblåsing anbefaler jeg Sandblåserservice på Skollenborg/Efterløtt, de bruker fin gritt og bruker tid og gjør seg flid. Ti ganger bedre enn de anndre stedene jeg har prøvd.

Om de lakkerer vet jeg ikke.
46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 09, 2008, 10:01:29 am

vannslipe; fint pussepapir og vann på sprutflaske.


Jeg tror det er en god ide, da er det mulig å slipe det ned nesten gjennomsiktig litt her og der.
47  Forum / Problemløseren / Overhaling av styresnekke ”early bay” på: september 08, 2008, 22:01:00 pm
Er det noen som har prøvd å overhale/bytte lager på denne type styresnekke?

Det var omtrent 5 cm dødgang på rattet, og når jeg skulle ta av noen skims i bunnen av snekka, oppdaget jeg at alle allerede var tatt av.
Jeg løste det midletidlig med å lage et par skims som passet imellom lokket i bunnen og lageret, noe som tok ut ca 3 cm av dødgangen.

Jeg har ikke tatt ifra hverandre denne type styresnekke før, men ved å bytte ut alt av kulelager osv så burde den jo bli betraktelig tightere?
48  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte av bærekuler. Hvordan gjør man det? på: september 08, 2008, 21:41:27 pm
http://www.pavementsucks.com/tech/balljoint.php

49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 08, 2008, 21:16:04 pm
Da snirkler ”Servicevogn” prosjektet seg sakte videre.

Den ene siden er ferdig lakkert, når den er ferdig herdet, gjelder det bare å finne en metode for å elde den med ”verdighet”. Det nylakkerte er så langt alt for blank og fint.

Alt er gjort med håndskåren stensiler og tape, og det ser bedre ut på bildet en i virkeligheten, så langt Osteaktig
50  Forum / Snikk-snakk / Sv: Når kommer disse i webshoppen til jøran? på: september 07, 2008, 22:31:49 pm
Bekymringsverdig at du faktisk VET hvordan det mønsteret ser ut Osteaktig haha

Å du vet, når kun det beste er godt nok…

51  Forum / Snikk-snakk / Sv: Når kommer disse i webshoppen til jøran? på: september 07, 2008, 13:46:54 pm
Skikkelig støgge!

Men hva har sånt "louis vuitton" mønster på et rulett hjul å gjøre, trodde det var mer sånn sandblonde berter med brune skinnstøvler i Bogstadveien jeg?
52  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg haaater tjuvpakk! på: september 06, 2008, 21:18:49 pm

Slik er ordentlig surt. Vanskelig å fatte at noen miljøet skal drive med slikt.
Det der er bare trist.

Jeg har kameraovervåkning på bilen min, stopper ikke tjuven, men gir meg en sjanse til å få kloa i vedkommende ved senere anledning.
53  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 06, 2008, 20:34:15 pm
Fargen er mørkere i virkeligheten, den skal også mattes ned når den har herdet litt.
 Det er litt optisk bedra ute og går her ja.
Stripa følger faktisk den øvre, får se hvordan det blir når stripa går videre rundt.

Dette er en ”quick & dirty” jobb, det blir lakkert rett over rust og lakkskader, jeg har strukket meg til å vaske bort insekter og fjerne løse flak, men lenger strekker jeg meg ikke.

Når lakken er herdet skal den mattes, slites, og patineres.

Rød i fronten ble den først nå i kveld.
Kjørte Hurumlandet rundt, og samlet opp rusk og rask som ramlet av Vespa klubben som kjørte foran.

Den har fint stuk, må bare få dekka på innsiden av hjulbuene foran.
Kunne tenke meg høyre profil bak, har 195/60 nå, og smalere foran, har 185 foran nå.
54  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 06, 2008, 19:08:10 pm
Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

I tillegg til å ha brukt noen timer i går på å skimse opp styresnekka, klarte jeg ikke å holde fingra av fatet, jeg bare måtte gjøre en fargeprøve.

Så nå er det ingen vei tilbake.

(Nei det er ikke Photoshop)
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 06, 2008, 00:45:36 am
 Kult
56  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senking av splitbuss... på: september 05, 2008, 15:55:26 pm
Så vidt meg bekjent så er vel den eneste lovlige formen for senking av splittbuss, å fylle den med murstein eller sand.

Mvh,
Trond
57  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 05, 2008, 15:45:39 pm
Dette er riktignok en dansk bil, men viser ihvertfall hvordan "service-vogn" med bindestrek kan se ut. Personlig synes jeg Servicevogn rett frem ser best ut, men jeg vil tro at bindestrek også er greit, ikke minst siden service er et engelsk låneord som kanskje ikke var like vanlig da som i dag. Dette ble veldig nerdete innspill fra meg...

Som sagt du har helt rett.
Men det er ikke ustødig grammatikk som gjør at feilaktig særskriving ofte opptrer i gammel reklame osv.
I tillegg til det rent estetiske mht plass, plassering osv, ble det, og blir fortsatt ofte gjort fordi det skal være lettere for øyet å oppfatte sammensatte ord på kort tid, og lang avstand.

Nok om det, jeg er litt nerdete på dette selv, siden jeg er grafisk formgiver av yrke.

Merket i frontruta synes jeg ikke passet. Kanskje ikke det bak heller. Men ellers synes jeg det så dødsrått ut.
Enig med deg der Jøran mht skriften i på frontruta, jeg tror kanskje den bak blir bedre om jeg bruker en annen skrifttype, ala ”Service” i selve skiltet.

Får jeg tak i et kappell så kan det hende det ville gjort seg med et gammeldags skilt på taket, ala ”bred last”, med en liten saftblander på ene siden, kanskje i forbindelse med en takgrind.

Jeg kjenner til de fleste gamle norske Vespa verksteder, men ingen av de profilerte bilene sine spesielt mht Vespa da dette bare var et av flere merker de solgte.
Lokalt i drammen var det Motorsykkel Omsetning som gjaldt, og i Oslo var det Motorspeed.



Nå er det jo slik at det stort sett er andre sine Vespa’r jeg er nødt til å hente i øst og i vest, men disse to babyene mine hadde jo sett bra ut på planet. Må bare komme opp med en enkel måte og få de trygt opp og ned.


Vespa Ape’n under, tilhører en kompis, og var et firma kjøretøy hos Motorspeed, den var dessverre i veldig dårlig stand før den ble restaurert, så Motorpeed logoen på siden sto ikke til å redde.
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 05, 2008, 13:33:05 pm
Så veldig nice ut, men hvis dekoren skal se original ut, så må den ikke ha det siste tiårets mest utbredte skrivefeil Glad Servicevogn skrives i ett ord Blunker

Du har helt rett.
 
Det ble gjord sånn med vilje, fordi man som oftest gjorde det slik på 50 og 60 tallet på skilter og reklame ol. Skal liksom se gammeldags ut.

Her er alternativene:
Servicevogn
Service-vogn
Service Vogn

Mulig ”Service-vogn” ser bedre ut?
59  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 05, 2008, 13:16:23 pm
Få byttet ut de talentløse nye registreringsskiltene også nå, så blir den fin!

De var byttet ut før jeg kjøpte den, den går nå på fine tidsriktige F - skilter.
60  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn” på: september 05, 2008, 13:14:16 pm
Utrolig kult!! Vespaservice, ikke dumt.
Hører forøvrig løse rykter om at flere i Vespa-miljøet i hovedstaden har blitt bitt av VW-basillen. Transporteren er en praktisk rakker!! Osteaktig
Ja, jeg snakket med en kamerat i dag, og han hadde kjøpt den Westy'n som sto til salgs i Arendal, og hørte rykter om at en annen kamerat vurderte å kjøpe seg en blå splitt brødboks.

Mange i det miljøet som har gammel VW, jeg hadde det morro med en original kar på klubben på onsdag.
jeg viste fram bilder fra SCC av den en gang så nøysomlig restaurerte bobla hans.

Han holdt på å begynne og gråte Osteaktig
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!