Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3]
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Prosjekt: 68 dobbeltkabiner ”Service Vogn”
|
på: september 05, 2008, 00:38:06 am
|
Doka’n skal i tillegg til å stilne VW abstinensen, fungere som en ”Service Vogn” for deltids/hobby firmaet mitt.
Jeg har ikke hastverk med dette prosjektet, men planen er først å prioritere teknisk tilstand over utseende.
Det blir utbytting av slitedeler og litt rustsveising under.
Til vinteren blir det kanskje en smalere forstiling, og droppspindler?
Har sittet og drodlet litt i Photoshop, og det er mulig det blir litt sign writing og dekor i denne retningen her:
|
|
|
63
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Happy med å igjen ha en T2
|
på: september 04, 2008, 13:39:25 pm
|
HMMM, feit bil! Mistenkelig lik en jeg har spotta litt på Nøtterøy i sommer, er det denne?
Det stemmer nok det, har gått i "rutetrafikk" Oslo - Nøtterøy med forrige eier i sommer.
|
|
|
64
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jaktbrakke!
|
på: september 04, 2008, 00:05:46 am
|
Oh Yes. Det står tett i tett med gamle Toyota hikkaser som skal til Afrika på bilhavna her i Drammen.
|
|
|
65
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har noen erfaring med BS-Teknikk
|
på: september 03, 2008, 23:25:52 pm
|
Fosfatisk syre, selges som Metal prep, Metal ready, osv.
Har du tilgang til lokalt radiator reparasjons firma, har de som oftest ”vatte bad” med fosfatisk syre som de renser radiator i. Ofte kan man få dyppet smådeler der.
Dette er samme behandling som skjer med deler etter at de er presset på fabrikken for å fjerne olje og slippmiddel fra presse prosessen samtidig som det gir en har fosfatisk hud som dreper rust og gir bedre heft for lakk og grunning.
|
|
|
66
|
Forum / Type 2 / Sv: EU Kontroll
|
på: september 03, 2008, 23:08:57 pm
|
Hvordan fikk du EU-godkjent panel’n din? Den har jo sånn hjemme mekk senking
|
|
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har noen erfaring med BS-Teknikk
|
på: september 03, 2008, 22:57:43 pm
|
Jeg kjenner et par stykker som har levert inn Vespa rammer ditt, de har vell hatt litt problemer med bobling av lakk i karosseri skjøter osv etter en stund. Tror ikke de er for happy i etter tid.
Jeg bruker heller sand/glassblåsing, er det krinkel kroker bruker jeg metalprep og lignende til å knekke rusta.
Større ting som jeg ikke kan ta selv har jeg satt bort diverse steder, men Sandblåserservice på Skollenborg/Efterløtt er det stedet jeg absolutt kan anbefale, de bruker fin gritt og bruker tid og gjør seg flid.
Bra priser har de også.
|
|
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Happy med å igjen ha en T2
|
på: september 03, 2008, 22:06:29 pm
|
Da har jeg endelig etter noen års opphold blitt eier av en T2 igjen. Bilen jeg endte opp med var en viss 68 modell ”Ratty Doka” som har versert her på forumet. (Nå går den på F skilter) Har fått kjørt en del med den i dag og med unntak av den 5 cm dødgangen som er i forstillingen så er den faktisk ganske god å kjøre, og 1600 motoren faktisk overraskende kvikk. Det blir etter hvert en del utbedring av bærende deler under og litt rust sveising her og der. Det første jeg skal gjøre er å bytte alt av styreledd og komponenter, så kanskje det meste av dødgangen blir borte. I vinter håper jeg å få bygget opp en ny smalere forstiling, og da blir også alle bærekuler og lager byttet. Da blir det også kanskje en prosjekt tråd. Det har vært nevnt tideligere at bilen er utstyrt med originalt med ZF differensialbrems, det er godt mulig det, men enten så er ikke den der lenger, eller så fungerer den ikke, da bilen 2 ganger i dag har satt seg fast i grusen på gårsplassen Men uansett så er jeg happy med å igjen ha en T2, nå med plas til 2 hjulinger på planet. Mvh, Trond
|
|
|
69
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: lækker t2 splitt
|
på: september 03, 2008, 21:35:02 pm
|
Fikk fryktelig lyst til å kjøpe den jeg, men etter å ha snakket med en veldig hyggelig og ærlig selger, så fant jeg ut at et var en del tilstandsmessige detaljer som gjorde at jeg ikke var så interessert likevel.
|
|
|
70
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hammerite et anbefalt produkt?
|
på: september 02, 2008, 21:59:58 pm
|
Jeg hadde Por-15 på gulvet innvendig på en liten luftkjølt bil(hostFiathostAbarth) jeg hadde, det var ekstremt slitesterke greier. Jeg kan anbefale den dyre ”skiten”, og kommer garantert til å bruke det på neste prosjekt. Når jeg tenker etter hadde det vært artig og testet hvordan det holder stand på en senkeforstilling.
|
|
|
72
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Stud Welder
|
på: august 31, 2008, 10:49:12 am
|
Dette er et verktøy for å bruke der man ikke kommer til på baksiden, eller som på et større karosseri verksted, hvor man helst ikke bruker tid på å demontere hele interiøret for å komme til på baksiden.
Ønsker man å bruke så lite varme som mulig for ikke å krympe plata, kan man i stedet for å sveise, smelte på en bit karosseri tinn slik at en stump stikke ut, som man siden skrur på klemmefeste til en glide hammer på.
Da er det bare å smelte tinnet av igjen når man har fått nappet ut bulken.
|
|
|
74
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fredagstråd: Det største kuppet ditt?
|
på: august 29, 2008, 14:34:26 pm
|
Akkurat nå som jeg er på jakt etter en doka igjen så fremstår jo denne som et kupp. Fikk tips om at denne sto oppe i skogen på Darbu, og etter å ha tilslutt ha funnet eieren på Hønefoss, fikk jeg kjøpt den for den nette sum av kr 800,- Dette var den gamle bilen til Darbu kolonial. Det hører også med til historien at jeg noen år senere solgte den for 6000,- (tror jeg) fordi jeg ikke hadde plass til den. Dette var i rund 90-92 om jeg ikke husker feil. (Sukk)
|
|
|
75
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: august 28, 2008, 21:13:59 pm
|
spotta en blå single pickup split rundt midten av tallet med en gammel mann ved rundkjøringa i Ved krokstadelva:).. han hadde med seg et vedlass oppå planet.. så hel og grei ut.... ) Det var sikkert en av bilene til Stryken. Så du det nylakkerte grå oval karosseriet som sto på oversiden av innkjøringen til Price club? Er det noen her som eier den?
|
|
|
76
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: T2 "early bay" med lasteplan ønskes kjøpt *Redigert*
|
på: august 28, 2008, 20:12:56 pm
|
Bump! Jeg har noen interessante ”early bay’s” i sikte men... Jeg vurderer derfor at også splitt pickup eller dobbelkabiner, helst uten reduksjonsbokser og for mye bakkeklaring, under tvil også kan være interessant. OBS, jeg skal bruke bilen som ”representasjon bil” og ”junk hauler” for bi geskjeften min som reparere og selger deler til veteran scootere. Ikke noe utenlands salg, ”gjemme bort” eller annen ”hanky panky”.
|
|
|
79
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: T2 med lasteplan ønskes kjøpt
|
på: august 27, 2008, 12:43:24 pm
|
Splitt, splitt, splitt... Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg tror jeg er gått lei av splitt, har mer lyst på ”early bay”. Så er det noen som har en de ikke har plass til, så får den et godt hjem hos meg.
|
|
|
80
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: T2 med lasteplan ønskes kjøpt
|
på: august 27, 2008, 10:52:40 am
|
Prisen på den jeg har på hånden er helt grei, men etter å ha både prøvekjørt, og sett over bilen ble det klart at det er noen mangler som tilsier at den ikke går igjennom en eu-kontroll sånn helt uten videre. Nuff said, har du en bil og selge meg!
|
|
|
83
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: 1962 Dobbelkabiner T2 på FINN ?
|
på: august 21, 2008, 13:35:37 pm
|
Jeg så den tilfeldigvis 10 minutter etter at den ble lagt ut for salg, og ringte. Da var den allerede oppe i 20.000,- Jeg sa at en kompis kunne være hos han om 5 minutter med 22.000,- men fikk nei.
Denne selgeren var flikere en de fleste...
|
|
|
|