mai 17, 2024, 14:35:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forsikring av OMBYGD veteranbil  (Lest 11285 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: september 22, 2008, 22:47:12 pm »

Har en Notch som trenger forsikring
Noen som har tips til selskaper som gjør dette??
og erfaringer med disse?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: september 22, 2008, 23:02:21 pm »

Storebrand setter ikke krav til at bilen skal være orginal.
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: september 22, 2008, 23:20:40 pm »

Jeg har heller ikke fått spørsmål om orignalitet på noen av bilene mine på veteranforsikringen i Vesta.
Loggført

1969 Militær-buss
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: september 22, 2008, 23:39:29 pm »

Ingen spørsmål på bobla hos IF. OG den står som veteranbil der.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 22, 2008, 23:40:28 pm »

OK.. de sa ingenting om det når jeg betsilte....men fikk kjapt svar når jeg sendte bilder (som de krevde) att dette var de ikke intressert i.  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: september 23, 2008, 02:20:54 am »

Det er pussig, når jeg bestilte forsikring hos If spurte de om den var original eller ikke.
Hva de gjør om du svarer nei vet jeg ikke. Jeg sa bare "ja" og så var den saken grei.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: september 23, 2008, 06:14:43 am »

Gjenstridige er eneste forsikringselskapet jeg har vært borti som har krevd bilder av veteranbilen - og de ga meg avslag på forsikring på Bobla fordi den sto på jubileumsfelger... Så drit og dra, jeg skal aldri ha Gjenstridigeforsikring. If og Vesta er NULL problem, samme med Sparebank1. Regnummeret er alt de har bedt om.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: september 23, 2008, 06:28:50 am »

Aner jeg et snev av ironi her tro.. ? Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 23, 2008, 06:33:08 am »

Det spiller overhode ingen rolle hva forsikringsselgeren sier eller ikke sier når du tegner forsikringen.
Det er hva som står i forsikringspapirene som gjelder.
Hvis du har veteranforsikring og det står der at bilen ikke skal avvike vesentlig fra orginal, så må du regne med et problem ved bruk av forsikringen.
Disse selskapene er slue som fa.... og det at Gjenstridige er så steile er faktisk kun fordi de er ærlige i forhold til hva de krever i papirene...

Jeg har ikke veteranforsikring på noen av mine biler, og det er heller ingen av mine biler som kan kalles orginale... (ærlighet varer lengst  Øyerulling )

Har spurt mitt selskap om det er mulig å tegne en forsikring som dekker påkost av bilen, dvs forsikre den for en viss sum, men det var det ikke. De bruker skjønn ved takst, og da er det lurt å ha god bildedokumentasjon og kvitteringer fikk jeg beskjed om..
« Siste redigering: september 23, 2008, 07:15:34 am av BERGER » Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #9 på: september 23, 2008, 06:53:06 am »

Jeg har også kuttet ut veteranforsikring, er jo strengt tatt ikke så mye dyrere for vanlig forsikring. Og da har du ingen problem:)
Loggført

Mvh

Marius
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: september 23, 2008, 08:34:23 am »

Gjenstridige er eneste forsikringselskapet jeg har vært borti som har krevd bilder av veteranbilen - og de ga meg avslag på forsikring på Bobla fordi den sto på jubileumsfelger... Så drit og dra, jeg skal aldri ha Gjenstridigeforsikring. If og Vesta er NULL problem, samme med Sparebank1. Regnummeret er alt de har bedt om.

Har SPB1 nå , men de skulle plutselig ha bilder ++  , lurer på om de er blitt kjpt opp av gjensidige
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #11 på: september 23, 2008, 14:34:45 pm »

hør med tennant de har sikkert en forsikring som dekker ditt behov
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: september 23, 2008, 16:22:58 pm »

godt tips PÆR.!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #13 på: september 23, 2008, 18:07:20 pm »

Har spurt mitt selskap om det er mulig å tegne en forsikring som dekker påkost av bilen, dvs forsikre den for en viss sum, men det var det ikke. De bruker skjønn ved takst, og da er det lurt å ha god bildedokumentasjon og kvitteringer fikk jeg beskjed om..

Har brukt Enter forsikring, og jeg har oppgitt til dem at bilen er verd 150.000 - det er det ville koste å kjøpe eller bygge opp en (kremt) strøken 1303 cab 1976. De godtok det. Premien på kaskoforsikringen reflekterer dette: Ca 3.500 pr år.

Har ikke veteranforsikring siden den har kjørelengdegrense på 5000 km pr år. Etter mange telefoner fikk jeg opplyst at grensen var absolutt, dvs at bilen ikke var å regne som forsikret hvis jeg kjørte lenger. Siden jeg kjører ca 8.000 km med bilen i året tok jeg ikke sjansen på å bruke billig veteranforsikring.
« Siste redigering: september 23, 2008, 18:09:48 pm av JFP » Loggført
ole-mog
Supermedlem
*****
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )



Vis profil
« Svar #14 på: september 23, 2008, 18:50:16 pm »

Jeg bruker enter forikring, og trives egentlig ganske godt med det.
De har ikke bett om noen bilder, og det er de (av de jeg har ringt) som har lengst kjørelengde pr år når det gjelder veteranforsikring.
De spurte vel bare om ca verdi på bilen.
Loggført

--------------------------------
Røyken & Omegn Aircoolers.
--------------------------------

73`Bay
62`T1 1200 Delux Beryllgrønn
73`1303s
61`råtte
69`original

RZR-Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 80
Bosted: Bergen


Vis profil WWW

« Svar #15 på: september 25, 2008, 17:48:24 pm »

Jeg sliter litt her og. Har en -59 som kun brukes på sommeren og står i låst garasje. Jeg bor i sentrum så en vanlig bruksbil har jeg ikke. Dermed er jeg diskvalifisert fra å få veteranforsikring hos de fleste selskap virker det som.
Noen som vet om ett selskap som ikke krever at jeg fiser rundt i en vannkjølt til dagen for å gi meg veteranforsikring?
Kall meg gjerne gnitalus, men 7tusen i året for en bil jeg bare kjører noen måneder er ikke så veldig kjekt for en fattig sykepleier  Blunker
Loggført

The Terrifying Time Transporting Machine of Dr.Tregs!
TEW
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: september 25, 2008, 18:27:12 pm »

Jeg sliter litt her og. Har en -59 som kun brukes på sommeren og står i låst garasje. Jeg bor i sentrum så en vanlig bruksbil har jeg ikke. Dermed er jeg diskvalifisert fra å få veteranforsikring hos de fleste selskap virker det som.
Noen som vet om ett selskap som ikke krever at jeg fiser rundt i en vannkjølt til dagen for å gi meg veteranforsikring?
Kall meg gjerne gnitalus, men 7tusen i året for en bil jeg bare kjører noen måneder er ikke så veldig kjekt for en fattig sykepleier  Blunker

Kjøp deg en gammel moped og si at det er hovedkjøretøyet ditt.
Loggført
Eide
Medlem
***
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: september 25, 2008, 20:34:18 pm »

Jeg sliter litt her og. Har en -59 som kun brukes på sommeren og står i låst garasje. Jeg bor i sentrum så en vanlig bruksbil har jeg ikke. Dermed er jeg diskvalifisert fra å få veteranforsikring hos de fleste selskap virker det som.
Noen som vet om ett selskap som ikke krever at jeg fiser rundt i en vannkjølt til dagen for å gi meg veteranforsikring?
Kall meg gjerne gnitalus, men 7tusen i året for en bil jeg bare kjører noen måneder er ikke så veldig kjekt for en fattig sykepleier  Blunker
sku vel egentli vera nok å gni den siste setningen din inn imellom augene på dei.bare vent til ein treng forsikringa.då er det sikkert enklare Sint
Loggført
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #18 på: september 25, 2008, 21:06:39 pm »

Hadde notchen i VESTA når den stod dette navn ,  easy peasy med vesta  . Både som veteran , og kasko med 150k verdi .
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: september 25, 2008, 21:19:35 pm »

krevde de bilder '++??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #20 på: september 25, 2008, 21:44:49 pm »

Jeg var totalkunde hos IF med hus, flere biler og motorsykler + +. Skulle veteranforsikre Buggyen, som jo er en "litt" ombygd bil. Dette kom ikke på tale hos IF. Dersom bilen var ombygget / hadde avvik fra orginal stand, selv om det var en godkjent ombygging, så kunne jeg bare glemme dette. Snakka med mange saksbehandlere om det, og det var regelverket som "bare var sånn". Basta.

Ble så forbanna i hele saksgangen som varte flere uker, at når dem var totalt urokkelige på dette med meg som hadde vært kunde hos dem i over 10år og ikke ha måttet bruke forsikringen noen gang, at jeg flytta hele dritten over til ett fornuftig selskap - VESTA. Dem sa at så lenge bilen er godkjent ombygd og alle ombygginger som er foretatt står innstemplet i vognkortet ( som i mitt tilfelle - ombygd til Beach Buggy ), så var det ingen problemer. Det skulle bare mangle tilogmed Gliser

Har en god del å gjøre med forsikringsselskaper via jobben, og uten å tråkke noen på tærne som kansje er ansatt der, så er IF det selskapet som kniper mest igjen når noe skal erstattes. Det er tross alt når du har bruk for forsikringen din du virkelig får vite hva den er verdt.

Har gode erfaringer med Vesta og Gjesmidige når det kommer til "å gjøre opp for seg". Mine 10 øre ( ja, fant en gammel 10 øring her om dagen )

Sparte forresten ca. 2000,- i året på totalpakken ved å bytte selskap. Grei "bonus" det Blunker
« Siste redigering: september 25, 2008, 21:47:54 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #21 på: september 25, 2008, 22:43:03 pm »

krevde de bilder '++??

Nuttin required - .

Skiltnummer , og hva man ønsker ,  cheapo veteran forsikring , eller som vanlig bil , eller veteran med opptil 150k i verdi , slags kasko mulighet både på veteran og vanlig bil .
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #22 på: september 26, 2008, 07:01:53 am »

Jeg syntes det er pussig at enkelte selskap ikke krever bilder og beskrivelse av din veteran hvis du skal ha veteranforsikring. Vesta, IF og Gjensidige krever alle bilder og en temmelig nøyaktig beskrivelse av din bil før de godkjenner den som veteran. I tillegg setter dem strenge krav til bruk og lagring av bilen i forsikringsperioden. Så strenge at jeg til slutt valgte å bytte til vanlig forsikring.

Jeg vil tillegge at jeg byttet selskap da jeg opplevde særdeles dårlig service hos IF (som totalkunde) og at vi ved hvert eneste forfall samler tilbud og vurderer våre forsikringer. Det er lett å bytte forsikring og dessverre er det ofte den eneste måten å få ned prisen på - men nå ble jeg temmelig off topic her.

Konklusjon; vær sikker på at du faktisk ønsker veteran forsikring før du går den (lange) veien. Og bytt forsikring titt og ofte.

Mvh
BB

« Siste redigering: september 26, 2008, 07:49:02 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #23 på: september 26, 2008, 07:30:56 am »

Forsikringsselskapene tar gjerne en titt på historikk mht selskapsbytte før de beregner tilbud. Sånn sett er det ikke gunstig å bytte altfor ofte, uten at jeg vet hvor utbredt dette er. Jeg fikk beskjeden av min kompis og forsikringskontakt i If. (Som selvsagt er ute etter at jeg ikke skal bytte fra If, men likevel... Glad)
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
Tore
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #24 på: september 26, 2008, 07:41:34 am »

LMK har jo en forsikring for ombygde biler.


3E. OMBYGD / MODIFISERT
Medlemmer med mer enn et års medlemskap i en LMK-tilsluttet klubb kan søke om forsikring for ombygde/modifiserte kjøretøy.

Et modifisert/ombygd kjøretøy er definert som å ikke være i samsvar med LMK's krav til historisk korrekt utførelse. Kjøretøyet må være i samsvar med vognkortet. En kopi av vognkort (ikke midlertidig vognkort!) skal følge med søknaden. For å få vognkort kan du tegne en midlertidig forsikring hos LMK. I vilkårene til denne forsikringen fremheves at eier er selv ansvarlig for å oppdatere seg på – samt å følge gjeldende forskrifter.
Klubbene i LMK har tilsammen over 400 kompetente besiktigelsesmenn spredt over hele Norge. Et kjøretøy i gruppen ombygd/modifisert besiktiges av det eksisterende nettverk av besiktigelsesmenn etter de vanlige prinsipper som går på at kjøretøyet skal være godt vedlikeholdt og i god stand. Eier bør i forkant av besiktigelsen skaffe god dokumentasjon. Det er likevel viktig for søker å vite at besiktigelsesmannen ikke har noe ansvar for om kjøretøyet blir godkjent eller ikke.
Vurdering av forsikringssøknader foretas av et spesielt utvalg som er satt sammen av representanter for flere merkeklubber. Medlemmenes tilleggskompetanse er høy, og dekker flere kjøretøygrupper. Ved vurderingen av hver enkelt søknad må det utvises skjønn:

En modifisering eller ombygging må være av høy kvalitet og helhetlig gjennomført både teknisk og estetisk i den stil som er valgt.

Foto: Det kreves meget god fotodokumentasjon. Digitalt kamera kan benyttes, men utskriften må være gjort av fotolaboratorium eller av fargelaser på ekte fotopapir. Digitale bilder må signeres av besiktigelsesmann som dermed attesterer at bildene samsvarer med kjøretøyet. Dersom det er mulig bør det også vedlegges en CD med de samme – eller flere – fotografier. Normalt vil det være nok med 15 - 20 bilder ; Front, bak. sidene, bagasje, motor venstre/høyre, dashbord/instrumentpanel, interiør foran / bak, under kjøretøyet dokumenteres for-og bakstilling, fjæring, skjermer samt innsteg. MC også ovenfra pga setet. Ombygginger og modifiseringer dokumenteres særskilt med egne bilder. Jo bedre dokumentasjon det finnes for kjøretøyet, desto raskere og bedre kan både en søknad, samt en eventuell skadebehandling gjennomføres.

Kjøretøyet er ikke ment for vinterbruk.
Loggført



Slackers Garage @ Facebook - Visit here!
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #25 på: september 26, 2008, 07:56:25 am »

Forsikringsselskapene tar gjerne en titt på historikk mht selskapsbytte før de beregner tilbud. Sånn sett er det ikke gunstig å bytte altfor ofte, uten at jeg vet hvor utbredt dette er. Jeg fikk beskjeden av min kompis og forsikringskontakt i If. (Som selvsagt er ute etter at jeg ikke skal bytte fra If, men likevel... Glad)

Velger jeg å bytte forsikringsselskap burde dem konsentrere seg om HVORFOR jeg byttet. Hvis et selskap velger å gi meg et lite konkurransedyktig tilbud basert på at jeg er en "lite trofast" kunde så er det DEM som taper en kunde. Vi har byttet selskap 4 ganger de 5 siste årene og spart tusenlapper på dette.

Mvh
BB

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #26 på: september 26, 2008, 07:58:03 am »

Hadde vært fint om de som i denne tråden har fått veteranforsikring på ombygget bil kan være så greie å ta en kikk i forsikringspapirene for å se om det står noe om kriterier til bilen der. Glad
Da vet vi om vi kan slå i bordet hvis de nekter.

Synes det er flott at LMK har en forsikring for ombygget og modifisert også. Men fyttegrisen for et styr da!? Og etter å ha gått igjennom mølla, hvis en ønsker å gjøre en forandring på bilen, må man da igjennom mølla igjen?
Nei, takke meg til vanlig ansvarsforsikring og eget forsikringsfond..  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Eskild
Medlem
***
Innlegg: 229
Bosted: Nesodden


Slackers Hangaround :-)


Vis profil
« Svar #27 på: september 26, 2008, 08:06:18 am »

Velger jeg å bytte forsikringsselskap burde dem konsentrere seg om HVORFOR jeg byttet. Hvis et selskap velger å gi meg et lite konkurransedyktig tilbud basert på at jeg er en "lite trofast" kunde så er det DEM som taper en kunde. Vi har byttet selskap 4 ganger de 5 siste årene og spart tusenlapper på dette.

Vi er fullstendig på linje her! Glad
Ikke ment som annet enn litt "inside information" fra min side.
Loggført

RPB Piraya, '63 T1, '68 T1 Plastcab, '69 Baja Bug x 2, '69 Buggy x 2, '73 T2 Dobbelkabin, '89 Audi 200 TQ
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #28 på: september 26, 2008, 08:29:35 am »

Jeg syntes det er pussig at enkelte selskap ikke krever bilder og beskrivelse av din veteran hvis du skal ha veteranforsikring. Vesta, IF og Gjensidige krever alle bilder og en temmelig nøyaktig beskrivelse av din bil før de godkjenner den som veteran. I tillegg setter dem strenge krav til bruk og lagring av bilen i forsikringsperioden. Så strenge at jeg til slutt valgte å bytte til vanlig forsikring.

Jeg vil tillegge at jeg byttet selskap da jeg opplevde særdeles dårlig service hos IF (som totalkunde) og at vi ved hvert eneste forfall samler tilbud og vurderer våre forsikringer. Det er lett å bytte forsikring og dessverre er det ofte den eneste måten å få ned prisen på - men nå ble jeg temmelig off topic her.

Konklusjon; vær sikker på at du faktisk ønsker veteran forsikring før du går den (lange) veien. Og bytt forsikring titt og ofte.

Mvh
BB



Jeg forsikret boblen min hos vesta for 2 dager siden uten å måtte sende inn bilder. Jeg har heller ikke en daily driver registrert på meg, men ved å forsikre huset samme sted gikk det greit!
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #29 på: september 26, 2008, 09:27:18 am »

Jeg sliter litt her og. Har en -59 som kun brukes på sommeren og står i låst garasje. Jeg bor i sentrum så en vanlig bruksbil har jeg ikke. Dermed er jeg diskvalifisert fra å få veteranforsikring hos de fleste selskap virker det som.
Noen som vet om ett selskap som ikke krever at jeg fiser rundt i en vannkjølt til dagen for å gi meg veteranforsikring?
Kall meg gjerne gnitalus, men 7tusen i året for en bil jeg bare kjører noen måneder er ikke så veldig kjekt for en fattig sykepleier  Blunker

I sin tid hadde jeg veteranforsikring hos IF. Jeg har også bare én bil - Bobla - og de forsøkte i begynnelsen å si at jeg måtte ha et annet brukskjøretøy i tillegg for å få veteranforsikring på Bobla. Det jeg ganske enkelt gjorde da, var å si (uten å trenge navngi noen) at jeg visste om flere personer som hadde veteranforsikring hos IF uten å ha en annen bruksbil også. Da ga de seg.

Nå har jeg veteranforsikring pluss innboforsikring hos Sparebank1, og betaler litt over 200 kroner i måneden for det. 6000 km kjørelengde, noe som holder for meg.
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!