Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
|
123
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Profilene deres
|
på: februar 07, 2008, 22:38:10 pm
|
Men når det er sagt, les over: en annonse uten telefonnr. er i alle fall for meg en helt uinteressant annonse.
En annonse hvor det står RING er i alle fall for meg uinteressant... Mange deler jeg har kjøpt her inne bare ved å sende noen PM. Jeg hadde neppe handlet hvis jeg måtte ha ringt. Men vi er heldigvis forskjellige alle mann Støtter forøvrig opprop om å legge inn bosted når man selger.
|
|
|
125
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kor mangen hesta ???
|
på: februar 03, 2008, 20:57:51 pm
|
Vi har vel falt litt ut fra opprinnelig tema, men her er ihvertfall mer innspirasjon til bilen. 68 og nyere kan se skitlekkre ut Var på nippet til å la 1300'en få 2ltr felgene istedet for Varianten, og hver gang jeg ser denne bilen så kommer den tanken opp igjen.
|
|
|
126
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problem med "ny"motoren....
|
på: januar 27, 2008, 19:17:19 pm
|
Skulle til å si at det var dumt du ikke sa ifra at du skulle teste nymotoren, men når jeg ser det der så tror jeg at det var greit å være et godt stykke unna (antar det var en formidabel verbal storm i verkstedet)
|
|
|
127
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r
|
på: januar 25, 2008, 22:53:38 pm
|
Siden du skrev dette ble jeg litt interessert i hva det står i forsikringsavtalen min og etter å ha lett igjennom den en stund så har jeg ikke funnet noen sted der det står at bilen skal være orginal og heller ikke noe om at den må være registrert på opprinnelig registreringsnr.
"hva forsikringen dekker" forsikringen gjelder det veterankjøretøyet som er angitt i forsikringsbeviset. Veterankjøretøyet skal være et samleobjekt som bare anvendes til hobbykjøring og ikke er i daglig bruk. årlig kjørelengde skal ikke overskride 6000km.
Dette er eneste punktet der jeg ser begrensninger. mulig jeg har oversett noe og om noen har noe annet i sine avtaler så si ifra.
Det var jo kjekt da, for det er tross alt det som står i forsikringsavtalen du har som gjelder. Begrensningen på kjørelengde og bruk er jo helt grei. Jeg får ta en ringerunde for å høre litt skjønner jeg, tyder på at de faktisk er fleksible.
|
|
|
128
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r
|
på: januar 24, 2008, 21:14:23 pm
|
Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk. Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal. Som jeg har skrevet har jeg forikring i sparebank 1. Han jeg snakket med sa at så lenge jeg ikke skulle bruke bilen "daglig" var det helt greit. Om bilen var orginal eller ikke hadde ikke noe å si. endringer skal jo selvfølgelig skrives inn i vognkortet. Oi, overså at du alt hadde skrevet hvor du hadde forsikringen Jeg har jaktet på nytt forsikringsselskap en stund, og har noe i SH/Sparebank 1 så det kunne jo vært aktuellt å samle alt der. Men på nettet skriver de følgende om vetarnforsikring: "For å få status som veterankjøretøy må bil/MC være 30 år eller eldre, i original stand og være registrert på opprinnelig registreringsnummer/ årsmodell hos biltilsynet." "I orginal stand" vil vel for de fleste ikke innbefatte senking, større motor og fete felger... Det jeg lurer på da er hva som skjer hvis uhellet er ute? Vil du ha ditt på det tørre fordi mannen du snakket med sa at det var greit, eller vil de komme med "den lille skriften" Lenke til SH/Sparebank 1
|
|
|
129
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r
|
på: januar 23, 2008, 23:17:39 pm
|
Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk. Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.
|
|
|
132
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 16, 2008, 23:59:47 pm
|
kommer plutselig tilbake med mere bilder og info.... hvis det er interresse for dette.
Det er det så absolutt... dette er et spennende prosjekt å følge med på
|
|
|
134
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Men i alle dager, hva står det der!??!
|
på: januar 15, 2008, 19:23:05 pm
|
Jeg forventer ikke at folk på et diskusjonsforum skal skrive perfekt norsk. Det går jo gjerne fort i svingene av og til, og dessuten så er det ikke alle som har fått full dreis på rettskrivning... er innholdet bra så tar jeg ikke leifer så nøye. MEN... jeg synes godt at det er lov til å ihvertfall prøve å skrive "rent", og om mulig unngå ord som man ikke kan forvente at alle og enhver skjønner betydningen av.
|
|
|
136
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: forbruk
|
på: januar 08, 2008, 19:53:32 pm
|
Kjører en helt original 1300 Boble, 68-modell - dvs singelporta motor på 40 HK. 0,65-0,7 på mila er null problem på langtur på E6 eller langs Østerdalen, selv med plenty last ombord og langrennsski bakpå bilen.
71 modell med dobbeltporta 1300 ligger også rundt 0,7 på sommer og langkjøring... i disse dager med kulde og kortkjøring lukkes øynene for forbruk
|
|
|
143
|
Forum / Problemløseren / Er det retur av bensin på alle BN2 bensinvarmere?
|
på: desember 31, 2007, 15:21:19 pm
|
Har hatt bensinvarmeren til en liten service... og det begynner nå å bli en stund siden (les år). Tenkte å få den inn igjen til FunRun, men nå er jeg veldig usikker på hva den lille "tærten" på bildet under er (det sitter en liten skrue i den nå). På andre bensinvarmere så ser det ut til at det er bensinretur der, så er den bare tettet igjen på min varmer? Hadde bare hukommelsen vært god... Ikke har jeg noen slanger til bensintanken som er til overs heller. Sitter i en 71 modell 1300 hvis det skulle ha noe å si.
|
|
|
147
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 21, 2007, 19:10:17 pm
|
Nå er det mye mulig at jeg er litt på bærtur, men da får noen kloke hoder korrigere litt Utløserlageret er et lager som sørger for at clutchplatene dras fra hverandre når man tråkker inn clutchpedalen... når lageret er gåent så vil det være tungt å dra det rundt og motoren kveles. Når clutchpedalen ikke er tråkket inn så er det ikke press på lageret og ting går lett rundt Tror jeg...
|
|
|
148
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor?
|
på: desember 21, 2007, 11:56:49 am
|
Sitter sammen med clutchen, så du må ut med motoren for å bytte/se. Min opplevelse av det var at bilen stoppet hvis jeg tråkket inn clutchpedalen uten å gi gass... oppi all motorstøyen så kunne man også høre en ulyd når clutchen ble tråkket inn. Jeg skal ikke garantere deg at dette er feilen, men det er ihvertfall et mulig problem. Selve utløserlageret koster vel bare 150,- eller så... problemet hos meg var at det bare var mos, så clutchplata hadde fått litt hard medfart også.
|
|
|
|