mai 14, 2024, 23:43:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
121  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: februar 12, 2008, 15:33:45 pm
Sitat fra: Hans Christian (HC65)
Spottet i moss Glad

Se der ja, da måtte jeg altså havarere i Moss for å bli spottet Osteaktig
122  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvor kul kan en 1600 bli? på: februar 12, 2008, 13:43:14 pm
Spennende dette her  Sjokkert
123  Forum / Snikk-snakk / Sv: Profilene deres på: februar 07, 2008, 22:38:10 pm
Men når det er sagt, les over: en annonse uten telefonnr. er i alle fall for meg en helt uinteressant annonse.

En annonse hvor det står RING er i alle fall for meg uinteressant... Mange deler jeg har kjøpt her inne bare ved å sende noen PM. Jeg hadde neppe handlet hvis jeg måtte ha ringt. Men vi er heldigvis forskjellige alle mann Glad

Støtter forøvrig opprop om å legge inn bosted når man selger.
124  Forum / Hva skjer? / VW Internationals # 16, OBS!!! Lørdag 5 juli 2008 på: februar 05, 2008, 13:38:56 pm
Vi ønsker alle nye og gamle VW venner velkommen til Fredrikstad, i år er vi tilbake på Kongsten Fort Glad

Dato: 5 juli 2008
Sted: Kongsten Fort, Fredrikstad


For mer info se nettsiden for treffet.
125  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kor mangen hesta ??? på: februar 03, 2008, 20:57:51 pm
Vi har vel falt litt ut fra opprinnelig tema, men her er ihvertfall mer innspirasjon til bilen. 68 og nyere kan se skitlekkre ut Glad Var på nippet til å la 1300'en få 2ltr felgene istedet for Varianten, og hver gang jeg ser denne bilen så kommer den tanken opp igjen.
126  Forum / Problemløseren / Sv: Problem med "ny"motoren.... på: januar 27, 2008, 19:17:19 pm
Skulle til å si at det var dumt du ikke sa ifra at du skulle teste nymotoren, men når jeg ser det der så tror jeg at det var greit å være et godt stykke unna (antar det var en formidabel verbal storm i verkstedet) Sjokkert
127  Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r på: januar 25, 2008, 22:53:38 pm

Siden du skrev dette ble jeg litt interessert i hva det står i forsikringsavtalen min og etter å ha lett igjennom den en stund så har jeg ikke funnet noen sted der det står at bilen skal være orginal og heller ikke noe om at den må være registrert på opprinnelig registreringsnr.

"hva forsikringen dekker"
forsikringen gjelder det veterankjøretøyet som er angitt i forsikringsbeviset. Veterankjøretøyet skal være et samleobjekt som bare anvendes til hobbykjøring og ikke er i daglig bruk. årlig kjørelengde skal ikke overskride 6000km.

Dette er eneste punktet der jeg ser begrensninger. mulig jeg har oversett noe og om noen har noe annet i sine avtaler så si ifra.

Det var jo kjekt da, for det er tross alt det som står i forsikringsavtalen du har som gjelder. Begrensningen på kjørelengde og bruk er jo helt grei. Jeg får ta en ringerunde for å høre litt skjønner jeg, tyder på at de faktisk er fleksible.
128  Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r på: januar 24, 2008, 21:14:23 pm
Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.

Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.


Som jeg har skrevet har jeg forikring i sparebank 1. Han jeg snakket med sa at så lenge jeg ikke skulle bruke bilen "daglig" var det helt greit. Om bilen var orginal eller ikke hadde ikke noe å si. endringer skal jo selvfølgelig skrives inn i vognkortet.

Oi, overså at du alt hadde skrevet hvor du hadde forsikringen Glad Jeg har jaktet på nytt forsikringsselskap en stund, og har noe i SH/Sparebank 1 så det kunne jo vært aktuellt å samle alt der. Men på nettet skriver de følgende om vetarnforsikring:

"For å få status som veterankjøretøy må bil/MC være 30 år eller eldre, i original stand og være registrert på opprinnelig registreringsnummer/ årsmodell hos biltilsynet."

"I orginal stand" vil vel for de fleste ikke innbefatte senking, større motor og fete felger... Det jeg lurer på da er hva som skjer hvis uhellet er ute? Vil du ha ditt på det tørre fordi mannen du snakket med sa at det var greit, eller vil de komme med "den lille skriften" Hæ

Lenke til SH/Sparebank 1
129  Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r på: januar 23, 2008, 23:17:39 pm
Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
Er nok mange som har dette ja. men har hørt at det er LMK forsikring som er værst på dette området.. Jeg spurte da jeg tegnet forsikringen min om det var viktig å holde orginal, da sa dem at det ikke var viktig. Eneste begrensningene er 6000km og bilen skal ikke være i daglig bruk.

Etter hva jeg har sett så har faktisk LMK en variant nå som er relativt fleksibel. Hadde jo vært spennende å vite hvor du har forsikring da, for både If og Gjensidige har på papiret krav om at bilen skal være helt orginal.
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: hvor bør jeg førsikre mine vw`r på: januar 23, 2008, 22:39:03 pm
Veteranforsikringer har gjerne klausuler på at bilen skal være orginal... farge, felger, usenket osv osv. Sikkert lurt å sjekke ut Glad
131  Forum / Snikk-snakk / Sv: Minneord for Bjørn Tommy på: januar 20, 2008, 23:44:53 pm
Kondolerer  Tvilende
132  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: januar 16, 2008, 23:59:47 pm
Sitat fra: KnastenradUndKnotenblech
kommer plutselig tilbake med mere bilder og info.... hvis det er interresse for dette.

Det er det så absolutt... dette er et spennende prosjekt å følge med på Glad
133  Forum / Problemløseren / Sv: Standard plasser hvor vann kommer inn. på: januar 15, 2008, 21:28:11 pm
fyll den opp med vann å se hvor det renner ut Øyerulling

 Gliser Gliser Gliser
134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Men i alle dager, hva står det der!??! på: januar 15, 2008, 19:23:05 pm
Jeg forventer ikke at folk på et diskusjonsforum skal skrive perfekt norsk. Det går jo gjerne fort i svingene av og til, og dessuten så er det ikke alle som har fått full dreis på rettskrivning... er innholdet bra så tar jeg ikke leifer så nøye. MEN... jeg synes godt at det er lov til å ihvertfall prøve å skrive "rent", og om mulig unngå ord som man ikke kan forvente at alle og enhver skjønner betydningen av.
135  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: takstativ til bay og kort hengerfeste til T1 på: januar 09, 2008, 13:59:04 pm
pm Glad
136  Forum / Snikk-snakk / Sv: forbruk på: januar 08, 2008, 19:53:32 pm
Kjører en helt original 1300 Boble, 68-modell - dvs singelporta motor på 40 HK. 0,65-0,7 på mila er null problem på langtur på E6 eller langs Østerdalen, selv med plenty last ombord og langrennsski bakpå bilen.

71 modell med dobbeltporta 1300 ligger også rundt 0,7 på sommer og langkjøring... i disse dager med kulde og kortkjøring lukkes øynene for forbruk Glad
137  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4 på: januar 07, 2008, 09:09:07 am
Min 67' Variant... første bildet er slik den var når jeg kjøpte den for 1 år siden, de 2 neste av slik den er nå.
138  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse fra garasjen. på: januar 01, 2008, 21:39:11 pm
PM
139  Forum / Problemløseren / Sv: Er det retur av bensin på alle BN2 bensinvarmere? på: januar 01, 2008, 01:21:17 am
Jeg kan jo prøve å ta noen bilder når jeg kobler den til... eksosrøret mitt var også rustet bort, men jeg har lappet sammen et som satt på en varmer fra en variant så jeg håper det passer.
140  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Deilige type-3 / type-4 på: desember 31, 2007, 18:36:16 pm
apropo rødt interiør... hva med rød pært Glad
141  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Deilige type-3 / type-4 på: desember 31, 2007, 18:34:48 pm
Av og til så får jeg lyst på en notch istedet for varianten... kanskje begge deler  Rekker tunge
142  Forum / Problemløseren / Sv: Er det retur av bensin på alle BN2 bensinvarmere? på: desember 31, 2007, 18:28:00 pm
Ahhh... da ble jeg nok en gang litt klokere. Har funnet et sted som slangen kan gå også, så da skal jeg få koblet till og testet Glad
143  Forum / Problemløseren / Er det retur av bensin på alle BN2 bensinvarmere? på: desember 31, 2007, 15:21:19 pm
Har hatt bensinvarmeren til en liten service... og det begynner nå å bli en stund siden (les år). Tenkte å få den inn igjen til FunRun, men nå er jeg veldig usikker på hva den lille "tærten" på bildet under er (det sitter en liten skrue i den nå). På andre bensinvarmere så ser det ut til at det er bensinretur der, så er den bare tettet igjen på min varmer? Hadde bare hukommelsen vært god... Ikke har jeg noen slanger til bensintanken som er til overs heller. Sitter i en 71 modell 1300 hvis det skulle ha noe å si.
144  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Deilige type-3 / type-4 på: desember 31, 2007, 14:58:18 pm
Rødt interiør (med dash padding og ratt) er bare lekkert Osteaktig

Denne er ikke helt gær'n denne heller da...
145  Min klubb / Klubb snakk / Sv: Medlemmenes biler på: desember 28, 2007, 21:22:13 pm
Hallo.. er det ikke flere biler i klubben  Hæ  Blunker

Har ikke du noen flere da  Øyerulling
146  Forum / Snikk-snakk / Sv: ble det noe vw relatert til jul på dere på: desember 25, 2007, 17:34:10 pm
Fikk abonnement på UltraVW Osteaktig ...også arbeidsbukse da, er jo nesten VW relatert det også.
147  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 21, 2007, 19:10:17 pm
Nå er det mye mulig at jeg er litt på bærtur, men da får noen kloke hoder korrigere litt Glad

Utløserlageret er et lager som sørger for at clutchplatene dras fra hverandre når man tråkker inn clutchpedalen... når lageret er gåent så vil det være tungt å dra det rundt og motoren kveles. Når clutchpedalen ikke er tråkket inn så er det ikke press på lageret og ting går lett rundt Glad Tror jeg...
148  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 21, 2007, 11:56:49 am
Sitter sammen med clutchen, så du må ut med motoren for å bytte/se. Min opplevelse av det var at bilen stoppet hvis jeg tråkket inn clutchpedalen uten å gi gass... oppi all motorstøyen så kunne man også høre en ulyd når clutchen ble tråkket inn. Jeg skal ikke garantere deg at dette er feilen, men det er ihvertfall et mulig problem. Selve utløserlageret koster vel bare 150,- eller så... problemet hos meg var at det bare var mos, så clutchplata hadde fått litt hard medfart også.
149  Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når jeg trør inn clutch. Hvorfor? på: desember 20, 2007, 23:07:55 pm
Ut ifra det du skriver så høres det akkurat ut som da utløserlageret mitt var gåent. Da var ikke clutchbruk akkurat lett ved kryss/rundkjøringer, mye gassing og håndbrekk bruk.
150  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kul kan en "helt feil" bil egentlig bli? på: desember 19, 2007, 11:50:03 am
Hjelpes...  Sjokkert

Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg egentlig synes om den der... spesiell er ihvertfall et ord som kan beskrive litt  Øyerulling
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!