Edit: det var i alle fall litt teit å ikke legge ut noen bilder av bilen på toppen! Så de kommer her!
Hehe! Her veide bilen over 1 tonn. Klare for tur!
Kanskje jeg skal skaffe meg puma og få den i vater? (altså, så den er litt høyere bak (ulastet) og litt lavere foran)
Det her er godbilen som flytta meg rundt hele Vestlandet
En 68 mod som jeg kjøpte på Sauda i april i fjor. Den er ikke strøken, men så fin at jeg kan kose meg med den! Har allerede kost meg i 26 000 km siden jeg handla den
Derfor bærer den preg av å ha blitt vinterkjørt, og har blitt forfremma til sommerbil. Skal kose meg med den fram til vinteren og så skal den få en rustsveis av noen som er kyndige. Har veldig lyst å lære meg å sveise, men ikke på min førstebil. Får heller skrape inn et annet prosjekt en gang og øve meg på det
Starter med et miniprosjekt jeg nesten har fullført. Jeg var begynt å bli lei av sprakinga fra den (gode) gamle Pioneer-radioen som sto i, og ville derfor oppgradere stereoen uten at bilen så ut som en rånerbil.
Gamle spilleren, som spytter ut kassettene mine
Laget verdens dårligste mal, men vi får se om den duger
Vært hos byggmesteren og fått MDF-plate, fordi den var skadet rundt kantene: byggmester boble!
Glemte selvfølgelig å ta bilde av plata først, men sånn så i alle fall avkappet ut
Ikke så alt for verst passform
Ville ikke skru den fast, fordi prosjektet skal jo være reversibelt
Kutta hull til et par 6x9"
Valgte å gå for en 4-kanals forsterker til 6x9" og ett 4" element på originalplasseringa foran. Passasjeren får bare drite i å ha høyttaler fremme hos seg, fordi jeg bestemmer!
Basskassa fikk i første omgang en mono-forsterker med 240WRMS, sier seg jo selv at det er for lite, men..
Her skal det kompenseres for den utrolig dårlige snekkerjobben jeg har gjort!
Har tro på dette!
Forsterkerene skal stå vertikalt for å gi plass til basskassa mi
Trekket skal i alle fall sitte
Tok ut førersetet for å få litt bedre arbeidsplass, men så måtte jeg flytte bilen litt på tunet
Nå begynner jeg å glede meg som en lite unge!
Stramma ikke trekket så hardt rundt kantene så P-lista faktisk skulle få en effekt
Profesjonelt tips: Ikke bruk kontorstifter
Ojoj! Hvem skulle ha trodd dette?
Fant fort ut at bassforsterkeren ikke holdt mål, så jeg dro alt ut igjen og satte inn en Pioneer-forsterker med 600WRMS. Syns også det var ganske mye svai i den, så jeg monterte litt støtte under
Signalkabel for av/på funksjon festet i hylla
Ferdig montert med støtte og ny forsterker
Har ikke rukket å koble opp den lille høyttaleren foran, men jeg må skaffe et delefilter og noe kabel først
Det er også verdt å nevne at jeg ikke ville kaste ut den gamle spilleren, så jeg har koblet telefonen min direkte på forsterkerene. Det dumme er, i midlertid, at signalet fra telefonen er litt lavt. Signalet for av/på, har jeg kobla på baklyset, fordi da kan jeg høre på musikk uten å ha tenninga på