Er på jakt etter blinklyshendel til min 1959/60 modell boble. Har vært i kontakt med Bjørn hos Vikers men han hadde bare med 3 og 5 ledninger. Jeg vet at Paruzzi har en, men fraktkostnader var skremmende:) Er det noen her som sitter på en slik hendel eller har tips om en slik så hadde det vært flott. Jeg ønsker i utgangspunktet orginaldel men tar imot alle tips:) Varianten jeg er på jakt etter har 6 ledninger.
Er på jakt etter blinklyshendel til min 1959/60 modell boble. Har vært i kontakt med Bjørn hos Vikers men han hadde bare med 3 og 5 ledninger. Er det noen her som sitter på en slik hendel eller har tips om en slik så hadde det vært flott. Jeg ønsker i utgangspunktet orginaldel men tar imot alle tips:)
Tusen takk for gode råd Squareback. Jeg har begynt å nøste opp "ressurspersoner" her i nærmiljøet og har skjønt at det å bruke mest mulig av orginale deler er det som gjelder. Målet er ikke at bilen skal bli noen Showcar hvor alt er helt strøkent og ser ut som nytt men sette bilen i god stand og opprettholde den snart 60 år gamle historien bilen har i familien. Bilen er aldri blitt restaurert og er i utgangspunktet veldig bra foruten lakk og rust i den venstre kanal/varmekanalen. Så håpet er å få den ferdig i løpet av neste 2 årsperiode og kunne kose seg i verkstedet på mørke høst og vinterkvelder:)
Takk for hyggelige tilbakemeldinger:) Gleder meg til en vinter i garasjen og til å bli bedre kjent med bobla:) Og det er flott å ha et forum som dette hvor vi "ferskinger" kan finne så mye kunnskap og hjelp.
Vi er nye her på forumet og har akkurat overtatt en boble som har tilhørt min samboers farfar. Han kjøpte bilen i 1960 hos Harald A. Møller i Oslo og bilen har siden dengang rullet 51000 km, dokumentert med kjørebok:) Bilen har blitt "oppgradert" med nyere baklys men disse skal tilbakeføres til orginalt. Det har videre vært utført en hellakkering for noen år siden, som er dårlig utført så det blir ny lakk på bilen etterhvert. Mekanisk greier vi det meste selv men trenger noe hjelp til å bytte kanaler/varmekanaler på bilen. Så hvis noen har tips til noen som påtar seg sveisejobb så hadde vi satt stor pris på dette. Kommer nok helt sikkert tilbake med flere spørsmål etterhvert som restaureringen skrider frem.
Tusen takk for tilbudet, men de er nok ikke helt like. Kan brukes fra 68 modell men jeg ønsker å holde det så orginalt som mulig:) Men det ser ut som det løser seg, Vikers bildeler i Spydeberg hadde fra en -58 modell:)