2492
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Softis på torvet i Brevik
|
på: mai 24, 2011, 20:24:13 pm
|
Har ikke Lene vært på julebord sammen med den skummleste av de skummle? Trodde du var herdet etter dette.....
Jeg var jo livredd!! Det satte sine spor, derfor over gjenomsnittet skeptisk til boblefolk.... Mr. Jalapeno er vel så vidt meg bekjent den sykeste og slemmeste av de alle
|
|
|
2493
|
Forum / Snikk-snakk / Hjul og trender.
|
på: mai 24, 2011, 14:33:36 pm
|
Etter å ha lest noen nummer av Airmighty bladet (utrolig bra blad foresten) ser jeg at 17" utgaver av klassiske felger som feks. Rader, Fuchs og BRM sies å være det "siste nye" som "alle" skal/ må ha. Er det slik i norge også? Har forhandlerene i norge merket at salget av 17" hjul tar av? Har du montert 17" hjul på din luftkjølte vw i vinter?
|
|
|
2495
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Seter
|
på: mai 24, 2011, 06:37:41 am
|
Nå vet ikke jeg helt hva som var galt med de du hadde i bilen (de er jo tøffe som bare det!!), men jeg får snart inn to stk sorte Cobra classic i skin eller vinyl. Disse er av typen uten nakkeputer. Understellet må nok gjøres noe med da de har stått i en 03.
|
|
|
2500
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan montere nye klips på originalfelg
|
på: mai 20, 2011, 17:33:18 pm
|
Lekkert verktøy! En annen variant er å bruke M3x10 mm skruer med forsenkede hoder samt låsemutter. Putt en liten forsenker i drillen og ta litt av hullene på baksiden av felgen. Etter dette er det bare å skru klippsene på (mutteren på utsiden og pass på at du forsenker nok til at skruehodet IKKE står høyere enn godset i felgen). Veldig lettvindt senere når noen knekker, men ikke på langt nær så orginalt.
|
|
|
2501
|
Forum / Problemløseren / Ratt trekk....
|
på: mai 20, 2011, 10:19:09 am
|
Er det noen som vet om disse trekka finnes i blå? Farge omtrent som på stripa bak logoen på dette forumet. Slikt har jeg i burgunder. Gammelt og ubrukt. Hvis noen skulle sitte på et slikt i blått og heller vil ha rødt kan vi kansje bytte?
|
|
|
2503
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: typegodkjenning t1 (splitvindu buss)
|
på: mai 18, 2011, 13:29:14 pm
|
I disse russetider går det hopetall av varebiler som er omregistrert til personbiler på norske veier. Normalt blir det bare montert inn egnede stoler fra andre biler og skrudd fast etter gitte krav. Den gangen jeg gjorde dette boret vi Ø12 huller og boltet stolene direkte til gulvplatene i bilen med M12 skruer og dertil egnet STOOOOR skive på undersiden. BT så over bilen og vi fikk nye skilter og nytt vognkort uten problemer. Dette var på en Mitsubishi varebil fra sent 80 tall men prosedyren for å gjøre dette med bussen din bør ikke være veldig ulik.
|
|
|
2507
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med fjærpakke til puma
|
på: mai 16, 2011, 09:19:20 am
|
Plaseringen av fjærene gir seg selv. Det er en forsenking i fjæra der sett-skruen til høydejusteringen står. Når skruen og forsenkingen treffer er det ikke mere å lure på. Men er du sikker på at bærearmene går lett i lagerene? Og hva slags lager har du ute? Nåler eller disse "jalla" polyurethan foringene?
Fjæra vrir seg uansett vilken vei den står (selv om den bare passer en vei...) men i 99% av tilfellene der bilen ikke fjærer så sitter bærearmene trangt i lagerene. I det resterende prosentet er det vel bunning på bump-stop og trange leddbolter, men det gjelder jo ikke deg da du har kuler.
|
|
|
2513
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ett steg frem, eller ett tilbake?
|
på: mai 05, 2011, 13:38:52 pm
|
Synes ideen var god jeg. Hvis man ønsker seg feks en 1303 med hjul langt under og mega-senk er jo dette et fantastisk produkt.
Hjul langt under? Kan man ikke bare kjøpe Reliant Robin? Jo. Men noen liker å strekke grenser for å se hvor lik ei boble kan bli en Reliant
|
|
|
2518
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor mye rust orker dere å ha?
|
på: mai 03, 2011, 13:36:44 pm
|
Typisk for biler som er "restaurert" i denne epoken! Kom ikke å si at det bare er i amerikanerene som er gode med stål-plast. Forskjellen er muligens at mange her på berget nå i dag har tatt skrittet videre. Personlig mener jeg at litt rust her og der på en ellers fin bil ikke kvalifiserer til hugging. Men skal lommeboka avgjøre bør bilen selges eller bankes flat før pengene begyner å rulle;-)
Hvor mye skal du ha for bilen?
|
|
|
2519
|
Forum / Problemløseren / Sv: hvor finne bolter til cal-parts felger?
|
på: april 28, 2011, 09:09:36 am
|
Hvorfor ikke ta Mags og Beetlebug sine tipps og røre godt sammen? Etter hva jeg forstår så er hullene i felgene noe større enn Ø12mm. Hvis du får laget deg løse hylser som du setter i felgen og bruker boltene som Beetlebug nevner burde vel dette være grei skuring? Hylsa i felgen kan godt være løs da den blir stoppet av bremsen bak og mutteren foran når de er montert på bilen. Nå vet ikke jeg om du har 14 eller 12 mm bolter eller om du har gjenga hull eller pinnebolter på bilen. Har du huller kunne du vel kjøpt vanlige hjulbolter med kon eller kule som passer til gjengedimensjonen på bilen. Så dreier man bare om konen på boltene til et rett parti med styring? Samme løsning kan også gjøres med muttere når jeg tenker meg om. Bare et idemylder
|
|
|
2520
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: NEW BEETLE 2012 !!!
|
på: april 19, 2011, 22:56:26 pm
|
Her gjentar historien seg! De aller første boblene var flotte, så ble det bare styggere og styggere med årene. Flotte linjer ble droppet til fordel for å tilpasse den til nye krav og forventninger. Heldigvis stoppet det med 1303! Så kom New Beetle som så ok ut, over ti år senere er tiden inne for å lage en ny utgave. Hva gjør man? Jo man gjentar historien med å gjøre bilen litt mindre pen. NB: Kun et resonomang satt litt på spissen God påske!
|
|
|
|