mai 08, 2024, 22:57:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Montering av Facet bensinpumpe  (Lest 3196 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: januar 09, 2011, 22:29:50 pm »

Holder på å monterer en Facet bensinpumpe og i bruksanvisningen anbefales det å la denne få strøm fra "P" kontakten på oljetrykksgiveren. Jeg har en dobbel VDO trykkgiver og den ene kontakten der er merket WR og den andre G.

Hvor tar dere andre med el. pumpe ut strøm for å hindre at denne går hvis motor stopper ?

Pumpa har jeg tenkt å ha rett under tanken på brannveggen.
Loggført

1961 T1 - Custom
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 09, 2011, 23:00:05 pm »

Koffer ikkje bare finna ein 12V kilde ved sikringsboksen ? Eller dra en ledning fra batteriet med sikring på ? Sikrast må den uansett...
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 09, 2011, 23:16:32 pm »

Poenget er å stoppe bensinpumpa hvis motor stopper og tenningen står på, f.eks i en kollisjon/utforkjøring.

Så bare at dette var en anbefalt løsning. Det enkleste er selvfølgelig å ta strøm fra sikringsboks på en sikring som er styrt fra tenningen.

På Porsche911 jeg hadde så startet bensinpumpa ved å vri på tenningen så det er nok en helt kurant løsning, men kanskje litt sikrere med å koble den slik det anbefales i bruksanvisningen.

Hva gjør dere andre ?
Loggført

1961 T1 - Custom
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #3 på: januar 10, 2011, 09:48:44 am »

Altså, motoren må gå for att pumpa skal gå - hvordan får man starta da ?
Loggført

tlf: 40843606
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: januar 10, 2011, 10:18:57 am »

På samme måten som med med mekanisk bensinpumpe. Vrir om nøkkelen Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: januar 10, 2011, 10:25:21 am »

Må da være mye enklere å koble oljetrykkslampe til et relè. Når trykket blir for lavt så lyser den og trigger releèt som igjen stopper pumpen din.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #6 på: januar 10, 2011, 10:42:51 am »

Reis på din lokale bilrekvisita, og spør etter universalt bensinpumperele. Flere typer å velge i.
Alle serieproduserte biler med innsprøytning har rele, så du kan finne deg ett hos huggeren også.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #7 på: januar 10, 2011, 13:35:21 pm »

Må da være mye enklere å koble oljetrykkslampe til et relè. Når trykket blir for lavt så lyser den og trigger releèt som igjen stopper pumpen din.

Godt poeng.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #8 på: januar 10, 2011, 13:35:50 pm »

Reis på din lokale bilrekvisita, og spør etter universalt bensinpumperele. Flere typer å velge i.
Alle serieproduserte biler med innsprøytning har rele, så du kan finne deg ett hos huggeren også.

Enda et godt poeng.
Loggført

1961 T1 - Custom
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #9 på: januar 10, 2011, 19:06:25 pm »

Hva ville Tjelta gjort?
Loggført

Mvh

Marius
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #10 på: januar 10, 2011, 19:36:37 pm »

Gå for et bensinpumperele. På Audien jeg hadde var det en ledning fra minus på coil som gjorde at releet trigget. Når man satt på tenningen sveiv pumpa i et par sekunder for å få opp trykket, så startet den ikke igjen før coilen fikk sine impulser.

Uansett om du kobler den opp mot oljetrykksbryteren vil likevel motoren svive til flotørhusene er tomme  Øyerulling
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #11 på: januar 10, 2011, 22:31:45 pm »

Hva ville Tjelta gjort?

 Gliser ja si det....

Har nå også revet ut stort sett det som fantes av kabler i bilen. Her var det mange skjøter og kabelsko ja.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #12 på: januar 10, 2011, 22:33:51 pm »

Gå for et bensinpumperele. På Audien jeg hadde var det en ledning fra minus på coil som gjorde at releet trigget. Når man satt på tenningen sveiv pumpa i et par sekunder for å få opp trykket, så startet den ikke igjen før coilen fikk sine impulser.

Uansett om du kobler den opp mot oljetrykksbryteren vil likevel motoren svive til flotørhusene er tomme  Øyerulling

Det står på handlelista.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!