mai 08, 2024, 22:46:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Får en tak i M12 til M14 oversize "studs" i Norge.  (Lest 797 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: januar 25, 2011, 22:19:00 pm »

Har funnet ut at det letteste for å parre mine felger med tromlene bak er å skaffe studs med M12 gjenger inn i trommel som går over i M14 gjenger ut i felg.

Motsatt av disse som selges på Cip1

https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13%2D9517

Finnes noe slikt å få tak i i Norge ?
Loggført

1961 T1 - Custom
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: januar 25, 2011, 22:23:20 pm »

Ikke rare prisen derfra hvertfall :-)
PS! Jonassen kan borre opp og presse inn så ingen problem å få det gjort i en fei heller.
Han har borr i riktig diameter for det kjøpte han når han tok mine...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 25, 2011, 23:07:24 pm »

Med 5x205 boltsirkel ligger hullene veldig langt ut mot bremsebanen, skal jeg få studs presset inn må det ikke bare borres men de må maskinere ut av tromlene slik stud får en jevn anleggsflate.

Enklere om jeg kan få tak i noe som kan skrus inn :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #3 på: januar 26, 2011, 08:33:52 am »

vwparts sier at dette ikke er en trygg løsning så det er nok derfor det ikke selges slike over disk :-)

Loggført

1961 T1 - Custom
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #4 på: januar 26, 2011, 22:57:53 pm »

Mener du at vw parts påstår at skruer som går fra M12 i trommel til M14 ikke er en trygg løsning? Ser poenget, men håper de også mener at de motsatte boltene som finnes hos cip1 er like utrygge. Det svake punktet blir i overgangen melom de to gjengedimensjonene. Enten skruen som stikker ut av trommelen er M12 eller M14 så er målet i overgangen melom dimensjonene på skruen dønn lik.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #5 på: januar 26, 2011, 23:26:20 pm »

De mente det ja. NOT SAFE med store bokstaver til og med  Osteaktig

Uansett, jeg har bestillt studs for å presse inn fra baksiden, så får det heller koste litt ekstra i maskinering av tromlene.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!