mai 07, 2024, 05:56:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fra 6v - 12v  (Lest 879 ganger)
leithen
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Haugesund



Vis profil
« på: mars 28, 2013, 22:06:30 pm »

Har en 1966 1300 boble. Venter nå på en nyoverhalt motor som er bygget om fra 6v til 12v. Men bilen min er fremdeles 6v.
Har lest litt rundt om hva som må gjørest men er så mye forskjelligt over alt. Hva må egentlig gjøres / byttes, viss dere ser vekk ifra motor ?

Alle lyspærene (inkl i speedometeret og i taket)
Viskermotoren.
Batteriet.
Loggført

- Leithen
Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #1 på: mars 28, 2013, 22:41:11 pm »

Utenom det du alerede har nevnt selv.
Blink og lysrele, Laderele (vippa), dynamoen, coil og starteren,
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 28, 2013, 23:04:06 pm »

Starter trengs egentlig ikke byttes.  Finn elskjema for din bil og kryss ut ettersom du bytter ut. Da blir ingenting glemt ;-)
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

sjurfn
Nybegynner
*
Innlegg: 31
Bosted: ørsta


Vis profil

« Svar #3 på: mars 29, 2013, 11:05:35 am »

når det gjelder det laderele'et.. er det da snakk om regulatoren? event er dette noe vanskeli å koble opp sjøl uten erfaring om slikt?
Loggført
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 29, 2013, 12:14:53 pm »

Noen dynamoer har vel innebygget regulator/laderele, så hvis du venter på en motor som er ombygget så er det jo greit å vite hva som er på den nye motoren...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!