Her skjer det mye, motoren er inne, clutchen slurer og bilen skal sveises mye som foregår med sndre ord. Ellers synes jeg st 1600n er frisk og går bra. Fikk bare tatt to medioker videoer etter litt tele-support av tmbryhn starta den og gitt
Kan ikke så mye om dette men kjenner flere som har det samme problemet. Når du full flowet, skrudde du også i blokken eller bare pumpa? Da kan man få slike problemer.
Mine 2 cents, er ny og kan ikke så mye så hvos det er feil vær så snill ikke hate bare rett meg
Litt framgang, ene bakre innerskjerm er behandlet med por 15 og tre av fire skjermer er nå på med lys, glemte bilde av dette ellers er skivebremser oppe og går, alt av bremser er luftet. Puma er nå på bilen ) Lite stemningsbilde før lys var på mye støv[attachment=1]
Litt progresjon i garasjen siden sist fikk med dame på å offre 5 dager av ferien til å få bilen kjøre klar til sveising, så har smått begynt med bilen og ellers nesten "bygd" (modifisert) ferdig 1300n om til en 1600. Ellers er det å kappe ut alt av donor deler fra donor karosset og få motoren helt ferdig før den går inn i bilen igjen. Dessverre må noen timer per dag offres til kjærstens fordel men er greit nok det for selskap og god hjelp. Neste å gjøre er få henta forstillingen og få den på plass, og rett og slett få bilen kjørbar
Stempler går på, orignal stemplene utveide hverandre (2 og 4, 1 og 3) med forskjell på 0,3g, dette er org vektjusterte stempler. Ikke at det har noe å si når rådene og veiva er org balanserte og justerte da men [attachment=1]
Sylindrene på. Bare in mind dette er noen org stempler/sylindre så har ikke mye høyere forventninger enn 2 år, før de må byttes [attachment=2]
Long Block ey [attachment=3]
Nesten ferdig det som gjenstår er vippestell og geometrien der mtp økt komp, "overhale" en kad, og trimme litt viftehus for at den skal få plass. [attachment=4]
Hvorfor vil du gå med så lav komp? Kjenner en som kjører med 10,6 og har 44 idf samt org vac fordeler. Med så presis tenning er det null stress og høyne kompresjonen, mere low-end drag får du også
Ser bra ut! Fortsatt nok med tid til å sette alt sammen igjen, og starte kjøresesongen.
Var dettw med tid ja bilen står fortsatt i hundre deler den blir sveist i tidlig mai så målet er å få den klar i uken mellom 7 mai helga og 13 mai helga klør etter å kjøre nå
Etter ett meget hyggelig stopp hos tmbryhn på hans verksted er toppene ferdig maskinert og klare for det "nye" bygget Perfekt maskinarbeid og blitt så gode som nye, hvis ikke bedre. Gleder meg til å sette det sammen, og kjøre med den delvis nye motoren! Tusen takk for perfekt maskinering!
Før: [attachment=1]
Under maskinering [attachment=2]
Ferdig [attachment=3]
Måtte prøve med sylsett, 0.05mm fikk ikke plass mellom ett metall-linjal og "toppen" av sylindrene som går inn i blokken, helt rett [attachment=4]
Gleder meg meget til bilen blir klar, ellers venter jeg på forstilling og gasserstag som bør komme i løpet av neste uke en dag Blir bra dette her
Skjer litt småtteri om dagen, ny forstilling er snart på plass, med skivebremser. Ellers er motoren ute og overgår en mildtrimming og ombygging til 1600sp med to kads. Bilen er ellers slipt ned der por 15 skal på og klar til sveising. Neste er å få bygd ferdig motor, venter på gasserstag til kadronene fra csp. Ellers skal litt maskinering gjøres på 1600 toppene for litt høyere komp ) Så spørs det da om bilen er klar til vw til tusen Skal nok få den trillet ut uansett tilstand til da
Selger innsug til 1300sp og 30 pict 2 forgasser med trim filter, selger også original filter. Choke funker ikke. Kjøper betaler for evt frakt. Frogasser fungerer helt fint og satt på bil i sesongen 2016.