Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5
|
61
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Looking for work/jobs in NORWAY - Can anyone out there Help (please!)
|
på: april 13, 2011, 20:25:32 pm
|
Try this one, picked up from the norwegian Alfa Romeo club (I won't translate it for you as already said by someone else, you have to at least understand some norwegian): Stilling ledig hos Jacob's Auto-Supply AS « på: 07. April 2011, 14:38:55 » -------------------------------------------------------------------------------- Stilling ledig - vikariat med muligheter for fast ansettelse. En av våre medarbeidere skal ut i pappa perm, og vi trenger derfor en vikar i hans stilling (primært sjåfør). Vikariatet starter allerede ca 15/5-2011 og varer ut august måned. Det kan nevnes at vi er i prosessen med å lansere en ny nettbutikk for våre varer, og med denne nettbutikken kommer nye utfordringer til vårt firma, så forlengelse av vikariatet (overgang til fast stilling) kan være aktuelt. Hvem er vi? Jacob’s Auto-Supply AS er et firma som har vært i bransjen i over 20 år nå. Vi driver med kjøp og salg av bildeler og service til våre kunder er høyt prioritert i vårt firma. Jacob’s Auto-Supply handler både lokalt og har også import av varer fra flere leverandører i utlandet, dette gjør at vi har en meget variert hverdag. Vi selger til private, og til firmaer og har egen distribusjon til lokale verksteder og bilforhandlere i vårt nærområde. Vi holder til i sentrale lokaler i Brynsveien 2-4 på Oslos østkant. Arbeidstiden er i fra 08.00 – 16.00 mandag til fredag. Evt noen ekstratimer og lørdagsjobbing kan bli aktuelt på et senere tidspunkt. Søkeren: Søkeren må ha interesse for bil og gjerne kunnskap om bilens oppbygning. Søkeren MÅ ha førerkort klasse B (vanlig bil) og kunne snakke og skrive godt norsk. Søkeren må være ryddig og trives i et tidvis hektisk miljø, og være service innstillt ovenfor våre kunder. Søkeren bør sende oss en utfyllt CV med tidligere erfaringer og med utfylte referanser (disse vil bli sjekket). Søknaden sendes til vår daglige leder Jacob Kielland på e-post jacob@auto-supply.no eller via post til: Jacob’s Auto-Supply AS Brynsveien 2-4 0667 Oslo www.auto-supply.no
|
|
|
63
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: hengerfeste T1 68 og nyere
|
på: april 04, 2011, 21:07:12 pm
|
har ett bra hengerfeste til å festes i støtfangeren Jeg har samme type .... raskt og lett å feste .... og det er snarere slik at støtfangeren festes i hengerfestet - som markedsføringshjelp kan jeg legge til at her er det bare å feste sykkelstativ bakpå kula og henge en 70-talls DBS Kombi så er man tidsriktig
|
|
|
64
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bensinforbruk på 1300
|
på: april 04, 2011, 21:01:50 pm
|
Takk, takk .... Jeg legger også ut på Finlandstur i juni, via Oulu og nordøstover .... så på finske veger skal det bli spennende å se om jeg klarer å komme ned på deres forbruk, med justerte ventiler, ny stift og kondensator.
|
|
|
65
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: c-720313
|
på: april 04, 2011, 10:07:13 am
|
Trist historie - minner om da savnet etter min italiener fra 1982 ble for stor og jeg letet den opp. Jeg hadde med bilder, men ble møtt med skuldertrekk. Bilen var vrak bak et uthus og busker omkranset kjerra. Trist.
|
|
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Bensinforbruk på 1300
|
på: april 04, 2011, 08:43:34 am
|
Hva er "normalt" bensinforbruk på en 1300 (i mitt tilfelle original 1969 mod) med original stifttenning, ingen takgrind, original luftfilterboks, langkjøring med snitthastighet på 70 km/t, sommerveger og tidvise moderate stigninger.
(Ja, jeg vet at det beror på tusen ting, men et anslag...)
|
|
|
74
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage takstativ til T1...?
|
på: desember 22, 2010, 15:30:38 pm
|
Skal ikkje vera so vanskeleg å laga seg takgrind, du trenger ikkje noko arbeidstegning heller, bruk taket på bilen som mal(med mindre det er ein sjovwinner lakkering på den..) Du skal ha ei grind som følger buen bakover taket og over går eg ut ifrå? Type sånn: http://blog.algroy.no/wp-content/uploads/2009/08/sjal1.jpgSkal du ha ein meir lik orginal(altso firkanta) so er den nok lettare å laga enn ei bua grind, fordi det berre er ei firkanta ramma med bein ned på takrenna og noko klemmepatent Sant nok Tistlo mht å bruke tak som mal, men en målsatt tegning ville vært mer sjov en "klipp og lim". - forresten et stilig stativ på den mørke du la ved.
|
|
|
77
|
Forum / Snikk-snakk / Lage takstativ til T1...?
|
på: desember 22, 2010, 14:23:08 pm
|
Takstativ til T1 vokser ikke på trær, så derfor lurte jeg på .... i denne juletid ....:
- finnes det arbeidstegning på buet takstativ til T1 å oppdrive (for oss som klatter med sveiseapparat og har en hydraulisk presse på soverommet skulle det ikke være umulig å mekke til et stativ)
... eventuelt
- om noen med et buet takstativ hadde orket å ta 2 stk bilder av sitt stativ (sidebilde og frontbilde) og målsatt bildet (cm hist og pist).
|
|
|
79
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: Vinterkjøring...
|
på: desember 22, 2010, 14:12:26 pm
|
.... forhjula slipper taket i svingene samtidig som rompa spinner ut,
Høres ut som om du har vært på julebord og danset heftig i paljettkjolen for å erte opp noen okser.
|
|
|
85
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ryddesalg
|
på: desember 13, 2010, 15:05:35 pm
|
For å generalisere samt si meg enig med de som irriterer seg .....: Det er nok mange som behøver å friske opp sin barnelærdom: "svar når du blir spurt" (les: besvar alltid e-postmeldinger, sms'er o.l.)
|
|
|
89
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / VW 1300 1969 mod og valg av oljekvalitet?!? (Gis det "gale" råd?)
|
på: november 25, 2010, 21:08:06 pm
|
Hmmmm ....... nå må jeg spørre de kloke tekniske hoder ettersom jeg er ny på den luftavkjølte fronten. Etter å ha lest på forumet om oljekvaliteter og oljevalg, så er jeg i tvil om råd som f.eks. "kjøp 10w-40" er teknisk kloke råd. Følgende har jeg funnet ut: (1) Fra den originale instruksjonsboka til min 1969-modell leser jeg på side 47 at man skal kun bruke singel-grade (=monograde) oljer. Det nevnes SAE 30, som er sommerolje, SAE 20W som er en vinterolje og SAE 10W og 5W som er hhv vinterlave temperaturer på hhv -15 og -25. En 10W-40 er ingen singelgrade-olje, men en multigrade (et langt spenn i temperaturområder og tykkelsesgrad) (2) Fra boka til Peter Noad "....VW Beetle" utgitt av det britiske forlaget Windrow & Greene ltd i 1995 leser jeg følgende på side 31, 1. spalte: "The Beetle engine was designed to run on straight monograde oli; not multigrades and not synthetics. The oil cooler circuit is controlled by a pressure valve, not a thermostat, so it depends on the oil viscosity (and thus pressure) falling as temperature rises. If multigrade or synthetic oil is used, with a high viscosity index *, the engine will 'think' the oil is less hot than it is. The cooler will therefore come into operation later, and the engine will actually run hotter." * f.eks. 10W-40/5W-50 Hva med dere andre: Kjører dere singel-grade eller bøtter dere på med viskositetsspenn? Gasolin selger singel-grade http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24_75&products_id=830
|
|
|
90
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Skal kjøpe meg nytt sveiseappart
|
på: november 23, 2010, 10:04:52 am
|
... og så anbefaler jeg deg å kjøpe et kompendium fra Biltema som omhandler mig/mag-sveising i tynnplater. Koster lite - og er velskrevet. Der finnes mange gode råd - og mange øvinger.
|
|
|
|