mai 03, 2024, 21:47:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Smittsom f*enskap! :(  (Lest 1390 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« på: august 04, 2011, 19:05:03 pm »

leser at Putte er syk og har muligens Meininger Falskluft syndrom Rekker tunge

What do you know! Strammet innsugene mine da det ene var litt løst, (vet nå at de er tette)

hadde av gasserene for å gjengetette noen skruer, og vips, tomgangen er på 2k selv etter å ha skrudd tomgangsskruene helt tilbake.

Er pakningene mellom innsug og gassere til å kaste når gasserene har vært av? at de ikke komprimerer bra nok?

Bykjøring og tomgang på 2k er ikke så fett.. skyter i potta gjør det og Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: august 04, 2011, 23:13:12 pm »

du har i alle fall falsk luft. (ikke skru på noe som virker....)

klin pakningene dine inn med pakningsmasse på hver side og prøv igjen davel
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 04, 2011, 23:15:28 pm »

Hva slags tenning har du - hadde en 009 en gang der ene fjæra hadde hoppet av ...når motor starta fløy fortenninga opp og gjorde det umulig å få lav tomgang ..
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 04, 2011, 23:17:03 pm »

Papirapakninger eller alu(om det er det, det er Rekker tunge) ?
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 04, 2011, 23:57:26 pm »

svar til JK:

måtte Rekker tunge   

TomR:

Pertronix billett dist. (skal sjekke fjærene)

Rikard:

seff papir
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: august 05, 2011, 06:19:18 am »

Jeg måtte plane CSP innsugene mine etter de hadde løsna. Brukte samme måten som jeg "trimmet" mopeden i 1981: Sandpapir på glassplate.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: august 05, 2011, 07:14:30 am »

godt tips, kan gjøres ja.. Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #7 på: august 05, 2011, 08:45:49 am »

Hør på Speed.

Dette er et klassisk problem som de fleste med doble gassere har opplevd. Innsugene løsner og dermed får motoren inn luft. I noen tilfeller blir også deler av pakningen sugd inn. Bruk kvalitetsmuttere med gode låseskiver. Selv bruker muttere fra CSP sammen med noen fancy låseskiver fra Tess.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #8 på: august 05, 2011, 09:08:24 am »

Har csp-muttere. Innsugene sitter nå, og pakningene var hele. Tror det er mellom gasser og innsug. Hvilken guffe kan jeg bruke?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #9 på: august 05, 2011, 09:33:17 am »

Har csp-muttere. Innsugene sitter nå, og pakningene var hele. Tror det er mellom gasser og innsug. Hvilken guffe kan jeg bruke?

Har aldri opplevd en lekkasje mellom innsug og forgasser og jeg har alltid benyttet tykke papirpakninger eller enda tykkere spesialpakninger fra Jay Cee (8-9mm tykke) alltid uten noe guffe av noe slag. En enkel test er å dusje litt startgass der du tror du har lekkasje mens motoren går. Den vil umiddelbart reagere med å droppe i turtall hvis du har en lekkasje.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 05, 2011, 09:35:01 am »

Will do!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!