mai 04, 2024, 02:13:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T4 2 liter  (Lest 1079 ganger)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« på: august 14, 2011, 19:26:30 pm »

Noen som vet hvordan man justerer en 78 2 liter med injeksjon som går magert ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 14, 2011, 19:38:55 pm »

Da hadde jeg spurt Per Fosse jan! (Aka 1303SS)  Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
BP 73
Supermedlem
*****
Innlegg: 3062
Bosted: fagerstrand



Vis profil
« Svar #2 på: august 14, 2011, 22:05:00 pm »

du kan prøve og justere opp bensintrykket. det sitter vel en regulator mellom dyserørert på syl 3 og returen til bensintanken. du kan også høre med cato her på forumet eller andersen racing.
Loggført

69 vespa 50s
72 1302 ls jubileum nr20002103 med 1680
73 1303 s med 1835
71 notchback 2l type 4
78 singelkabiner pick up 2l type 4
70 mod 1300 kjørbar motortestbenk
11 passat 2,0 140hk tdi st.vogn 4-motion
04 Caddy 1,9 105hk tdi  hentebil
09 golf 1,9 tdi st.vogn sportline
ingen bilcrossbobler igjen, har lagt hjelmen på hylla. men alltid noen delebobler som kommer og går. mye deler til bobler 68 mod og nyere på lager.
tlf 99599148 ( ingen mail i garasjen)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #3 på: august 15, 2011, 18:14:52 pm »

Prøv å sette på en blokkering på bensinreturen da øker trykket og du vil få en feitere blanding.Visst du har luftmengdemåler kan du tulke inni der v.å justere litt der.Kansje årsaken til attden går magert er falsk luft mellom gasspjeld og luftmengdemåler sjekk dette før du begynner å manipulere andre ting.Feil på tempfølere kan jo og fårekomme.Sitter en i mengdemåleren og en i venstre topp.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
A R E
Gjest
« Svar #4 på: august 17, 2011, 22:52:20 pm »

Har holdt endel på med injection til Volvo, Bosch D-jetronic, den første elektroniske versjonen. Vet ikke om T4 injection er K eller L.
Har en fagbok om alle Bosch systemene med systembeskrivelse og feilsøking/retting. Meget nyttig bok sammen med orginaldokumentasjonen du finner i VW verkstedshåndboka.
Har også et kompendium på 200 sider skrevet av en amerikansk eier av en 914 med D-jetronic, utrolig bra utforskning og beskrivelse av systemet basert på egen erfaring og studier. Dette kan supplere endel for K og L systemene.
Til D-jet systemet trenger man kun multimeter, stroboskoplampe, fuelpressure meter og turteller for å feilsøke/justere systemet.
Du kan gjerne få låne Bosch boka for å lære deg ditt system. Bruk av riktig prosedyre ved feilsøking/justering er et must, ellers kommer du aldrig i mål.
Jeg kjøpte et fuelpressuremeter, kostet ca kr 500,-.
Ta gjerne kontakt;

Are
92653103
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!