Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #30 på: januar 15, 2013, 17:39:55 pm » |
|
Hvis vi tenker litt frem i tid og mot fargevalg finnes det flere forslag. Hovedfargen vil bli grønn. Det blir til og med samme farge som Alien Bug. Derimot er dette kun en basefarge. Det vil være metalflake som lager fargene. Heldekkende flake denne gangen. Anders alien var så grei å donere overskuddsmalingen fra hans bil og i tillegg skaffet nok klarlakk til å legge noen strøk. Ublandet 10 liter bør holde en stund. Ellers har jeg kjøpt meg en spraygun som skal motivere litt ekstra. Kvaliteten på denne er helt lik Biltema sine og fungerer greit nok. Her skal det bare pøses på i mange lag og kunsten vil være å unngå rennende flakekorn. Det kan ikke slipes fint igjen. Litt tørrsprøyting skal jeg prøve først for å unngå sig. Sig er jeg godt vant til da 67 modellen min er døpt Sigvart nå snakker vi ja... ho ho men det du sier her vegard er at dette er "samme" sprøyte som biltema selger og funker fint til flake korn, hva er str på flaka?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #31 på: januar 15, 2013, 22:38:14 pm » |
|
Jeg har tidligere brukt den billigste sprøyta til Biltema. 150 spenn med underliggende kopp. Så har jeg byttet til 2mm dyse. Husker ikke helt korningen her nå, men det er midt på treet. Ikke de groveste.
Denne pistolen har overliggende kopp så jeg må holde fart i blandinga så det ikke spruter klumper.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #32 på: januar 15, 2013, 22:45:54 pm » |
|
Det der så ikke lett ut å sprøyte nei. Husker jeg så en bil med skikkelig grov flake og sikkert 40 lag klarlakk og slipet mellom hvert lag for å få det strøkent. Den lakken fikk en skikkelig 3D effekt, Helt rått å se på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #33 på: januar 15, 2013, 23:11:59 pm » |
|
Jeg skal ikke kjøre 8 sekundere. Det tør jeg ikke. Ikke tør jeg kjøre 10 ere heller. Jeg skal først og fremst konkurrere mot meg selv og den gamle persen 12.47 med 167 km for så deretter å forhåpentligvis ende på en høy 11. Det er maks for mine nerver. Som tidligere nevnt har jeg allerede prøvd motoren i 67 modellen. Den virket såpass sprek at jeg vil gi den en sjanse. Bestetid på 13,4 med 169 km over mål viser at den gir høyere hastighet enn forrige motor. Motoren er en 2007cc og som tidligere nevnt er det brukt mye drittdeler: - 78mm Kinaveiv med chevy rådebane - 90,5mm AA sylindersett - Engle FK-89 - CIP1 no name løftere - CIP1 no name vippearmer med 1,4 utveksling - CB H profil råder (kun på grunn av veiv) - ARPM topper med selvfølgelig Dynosoar ventildeksler (42/37,5 ventiler) - 48 IDA forgassere Toppene er borret opp til 94mm syl så det var nødvendig med powersleeves. I tillegg er stemplene notchet slik at ventilene ikke butter. Toppene har jeg portet selv. En særdeles god jobb om jeg kan si det selv Motoren hadde ca 12 i kompresjon og gikk på E85. Dette var kun et forsøk og blandingen ble justert kun på feelingen. Det hørtes ut som at motoren gikk på 2 sylindere under 3000 snurr, men med full gass var det fin musikk i min gassersjel. Her skal det byttes en del greier og hva finner jeg ut først når den er åpnet. Alle no name delene skal i alle fall bort. Første punkt på planen er å gå ned til 35cc i forbrenningskammerne for å havne på ca 13 i kompresjon. Ut med E85 og inn med litt god gammeldags racefuel. Slik står motoren nå og har vært brukt i ca en time totalt. Løfterne er sikkert ferdig da jeg måtte justere inn en god mm slakk for hvert drag på vippestellet. Dere kan kanskje skimte en felg også
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #34 på: januar 15, 2013, 23:15:11 pm » |
|
Håhå Vakkert! Spenningen stiger!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
marbel
Seniormedlem
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad
|
|
« Svar #36 på: januar 16, 2013, 08:41:01 am » |
|
Dette er jo nødt til å bli kjempeskoj!!
|
|
|
Loggført
|
57mod Type1 HVK Rallye 63mod Karmann Ghia Coupe
|
|
|
Anders
Seniormedlem
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
|
« Svar #37 på: januar 16, 2013, 09:28:47 am » |
|
Tommel opp Vegard! Dette blir veldig morro. Vi sees i garasjen.
|
|
|
Loggført
|
Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #38 på: januar 16, 2013, 09:33:09 am » |
|
Spennende tråd! Her skal det følges med!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #39 på: januar 16, 2013, 11:01:16 am » |
|
Tommel opp Vegard! Dette blir veldig morro. Vi sees i garasjen. Garasjen i kveld? Jeg og Fritte skal..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Anders
Seniormedlem
Innlegg: 341
Bosted: Oslo
Hårda Tider
|
|
« Svar #40 på: januar 16, 2013, 14:23:12 pm » |
|
Tommel opp Vegard! Dette blir veldig morro. Vi sees i garasjen. Garasjen i kveld? Jeg og Fritte skal.. Nja, kan ikke i kveld. skal på spanskkurs av alle ting.
|
|
|
Loggført
|
Christmas only comes once a year... Unless you have a time machine!
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #41 på: januar 17, 2013, 22:16:54 pm » |
|
Litt om girkasse og det eneste som foreløpig er klart til bruk. Jeg kjøpte en brukt girkasse som opprinnelig var bygd av KCR. Denne er nettopp gått over av KCR igjen før den ble sendt til Norge. Forhåpentligvis har jeg fått det jeg har kjøpt og betalt for. Litt specs:
- 3.88 R/P - 1. gir 4.25 - 2. gir 2.46 - 3. gir 1.70 - 4. gir 1.32 - Superdiff - SAW aksler - Sveiset hus
Da prøver jeg dette først så får vi se om jeg blir nødt til å ha en spole og eventuelt noen gode aksler. Den trenger sikkert en overhaling etterhvert. Tipper den gjør bilen startrask i alle fall.
Nå får jeg heller ikke lastet inn flere bilder:
Lagringsområde for for vedlegg er fult. Prøv med en mindre fil og/eller ta konakt med administrator.
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2013, 22:44:29 pm av BABOON »
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #42 på: januar 17, 2013, 22:23:43 pm » |
|
Fine korte gir det der ja
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #43 på: januar 18, 2013, 09:15:19 am » |
|
Da prøver jeg igjen med noen bilder
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #44 på: januar 19, 2013, 00:20:34 am » |
|
Steike Lekker sak!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #45 på: januar 22, 2013, 14:28:07 pm » |
|
Jeg skal også for første gang ha et bur/bøyle. Jeg har arvet en bøyle fra Torgeir. Tror faktisk ikke han vet det engang Gamle bøyla fra den grønne finnen. Den er såpass umoderne at den passer fint inn i mitt gasserbygge. Det blir forandring av rørene bak, men ellers blir det slik.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #46 på: januar 23, 2013, 14:02:50 pm » |
|
Fint panser der i baggrunden
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #47 på: januar 23, 2013, 19:10:03 pm » |
|
litt offtopic men hvor er det blitt av the nut-knacker?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #48 på: januar 24, 2013, 07:17:01 am » |
|
Fint panser der i baggrunden Ja og takk for handelen. Det passer ganske bra også
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #49 på: januar 27, 2013, 10:48:58 am » |
|
Videre med litt klargjøring før lakk. Døra på passasjersiden er ikke spesielt bra. Det er noen issues med døråpning. Den tar i øverst når jeg lukker døra. Dette fant jeg ut løser seg best med noen shims ved hengslene. Jeg trodde jeg hadde en annen dør som var bedre, men det viste seg at den også hadde mangler. Det er ikke karosseriet som er feil.
Litt rust i bunn er sveiset. Jeg har slipt i grunningen for å vise alle bulkene. Det bulker seg overalt. Litt banking underveis og et godt lag med pudding. Jeg legger alltid på ganske mye. Det nytter ikke å ta bulk for bulk. Stort område for så å slipe ned til metall. Siste bilde viser underveis i slipingen. Masse jobb gjenstår.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #50 på: januar 29, 2013, 08:23:19 am » |
|
Samtidig som passasjerdøra får litt pleie startet jeg også på førerdøra. Mye sparkel som avslører tidligere skader. Jeg slipte litt først for å se hvor dypt det var.
Jeg er glad for at jeg slipte rent for det var også mange rustprikker i bunn. Dette kunne blitt et problem senere. Det er også flere rusthull i bunn som skal tas.
Det store problemet er bulkene. Jeg har prøvd å varme, banke og avkjøle på litt forskjellige punkter for å forme metallet igjen. Det blir bedre enn det var, men trenger litt mer pleie.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
|
« Svar #51 på: januar 29, 2013, 08:35:11 am » |
|
"krympe disc 5''+9''+DVD" Fra Unneberg er løsningen, varme med gass krever mye erfaring !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #52 på: januar 29, 2013, 10:23:22 am » |
|
"krympe disc 5''+9''+DVD" Fra Unneberg er løsningen, varme med gass krever mye erfaring !
Det merket jeg. Veldig vanskelig, men allikevel som en amatør ble det bedre enn det var. Jeg får lære litt undeveis.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kheiron
Supermedlem
Innlegg: 521
Bosted: Risør-Norge
|
|
« Svar #53 på: januar 30, 2013, 17:13:58 pm » |
|
Morro prosjekt å følge Siden du liker DDS, så ligger det en orginal gearskifter fra Deano på vwnettet, frostyracing som selger. Kanskje den passer til prosjektet ditt http://vwnettet.dk/topic/186419
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #55 på: januar 30, 2013, 18:33:04 pm » |
|
Takk for tipset. Slik shifter er allerede kjøpt inn
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #56 på: februar 05, 2013, 10:05:29 am » |
|
Jeg holder mest på med den kjedelige delen av prosjektet. Kun sliping og sveising.
Det er tidligere laget noen stoore luker for justering av gassere. Siden jeg ikke skal ha kjøling og i tillegg ha speilvendte innsug er dette unødvendig. Blandingsskruene på gasserne mine kommer inn mot motor i stedet for det vanlige utover.
Derfor er lukene på tettingens vei..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #57 på: februar 08, 2013, 08:19:14 am » |
|
Da er passasjersiden ferdig utvendig. Det gjenstår nå en quarter, en dør og 4 skjermer. Har også noen områder som skal sveises.
|
|
|
|
flatfour
|
|
« Svar #58 på: februar 08, 2013, 10:57:55 am » |
|
Da er passasjersiden ferdig utvendig.
Kult - Gleder meg til resten av passasjersiden blir ferdig, kanskje jeg kan være passasjer...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #59 på: februar 08, 2013, 11:19:43 am » |
|
Da er passasjersiden ferdig utvendig.
Kult - Gleder meg til resten av passasjersiden blir ferdig, kanskje jeg kan være passasjer... Jeg skal jo bare ha en stol. Kanskje du blir nødt til å låne den en tur
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|