Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19
|
68
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Vurderer salg av petri ratt
|
på: mai 01, 2010, 15:03:13 pm
|
må legge til at rattet aldri har vært i en bil! Ble plukket opp fra esken modifisert til boble, og hengt på veggen. Esken har jeg desverre ikke lenger! Ble kjøpt for 24 år siden da esker ikke var på mote! Kan også byttes i to gode bøtteseter som skal inn i 66 min.
|
|
|
70
|
Bruktbørsen / Deler selges / Vurderer salg av petri ratt
|
på: mai 01, 2010, 14:29:58 pm
|
Dette rattet er originalt til en dkw, men er bygd om slik at det passer til boble. Har ikke bestemt meg 100% for salg ennå! Dersom noen er interessert så snakkes vi på denne linken ikke på pm Som dere ser av bildet har det gått et lite skall av hornknappen, ellers er rattet meget bra!
|
|
|
73
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: mai 01, 2010, 11:21:20 am
|
Skal gjøre litt rent og demontere litt gamle innsug, gassere og bytte ut 6V dynamo først. Kommer litt bilder i ettermiddag tenker jeg. Du kunne jo skrevet litt rundt hva som må til for å kunne tilpasse 356 i en 12V bil? Sikker noen som lurer? Det har jo vært mange meninger rundt temaet. Såpass mye at jeg nesten skrinla prosjektet.
|
|
|
76
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sveising.
|
på: april 30, 2010, 21:52:29 pm
|
Kan vel ikke være pill råtten den bussen din? Kjør til TT(Norwegian Hammerworks) og be om pris?
|
|
|
78
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: april 30, 2010, 20:21:24 pm
|
Flott bil og motor :-) Den fortjener et oljefilter på vifftehuset også...
Jeg har kjøpt noen til ca $30 på Ebay, det ene fikk jeg med brakett osv også til den prisen.. Men nye slanger koster litt... Jeg skal ha gass staga foran viftehuset, jeg får se om det blir plass til filteret. Ellers er jeg enig med deg at motoren kler dette filteret. Har kanskje ikke den største misjonen, men det er som sagt absolutt kledelig!
|
|
|
79
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: april 30, 2010, 11:00:39 am
|
Har selv et lignende prosjekt på gang. Har du gjort noe med motor? (Stempler, topper ,kam osv) Og vet du noe om tenningskurven på magnet tenningen?
Mvh Pål Ingenting er gjort eller kommer til å bli gjort med motor. Når det gjelder magnet tenninga har jeg kun justert turtallsperra! Dette er en mekanisk sak som originalt bryter når 3500 rpm er oppnådd. Enten så klippes denne bort, eller så kan den strammes. Blir ikke noe racerbil dette, men en hyggelig old school. Etter å ha montert doble solex sies det at det blir rundt 75Hk.
|
|
|
84
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: april 29, 2010, 20:58:48 pm
|
Ja de passet perfekt! Alt av spjell fungerer også spjellet som originalt sitter på industrimotoren.
|
|
|
87
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: april 29, 2010, 20:50:55 pm
|
J- tubes fra porsche og tidlig varmepotte fra t1. Skulle tro det var ment for å passe!
|
|
|
|