mai 11, 2024, 11:19:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2008 - Nordens beste VW arrangement!!  (Lest 162696 ganger)
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #270 på: juli 30, 2008, 10:34:14 am »

Synd han prioriterer 201m asfaltkjøring istedet for 402m med grep...

Når det er sagt er det jo sikkert kjekkere for han å kjøre med en liten lett bil som får grep på asfalt i forhold til :
1. "Øy! Vent på meg da, jeg må bare spoole opp turboen min først"
2. "Faen så jeg spinner i starten da!"

Sikkert ikke like gøy å kjøre en dobbelt så lang strekning hvor motstanderen får tid til å ta han igjen ;-) evt. får grep han og...

 Glad


hehehe prøver du å trekke opp EBB nå Trond Dahl
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #271 på: juli 30, 2008, 10:39:28 am »

Se det ja, da tenker jeg vi kjører med samme kasse  Blunker Jeg har heller ikke noe å gjøre på en 402m.

Elnef sin bil er testet i mange år nå ja, og han sprenger fremdeles kasser hvært år, men bilen hans er jo bygd kun for drag.

Det fantastiske med Buggyen til EBB, er jo att han bruker den til alle typer kjøring, og gjør vel stort sett rent bord.

støtter den, 201 metern passer fint for buggy
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #272 på: juli 30, 2008, 10:52:44 am »

Synd han prioriterer 201m asfaltkjøring istedet for 402m med grep...

Når det er sagt er det jo sikkert kjekkere for han å kjøre med en liten lett bil som får grep på asfalt i forhold til :
1. "Øy! Vent på meg da, jeg må bare spoole opp turboen min først"
2. "Faen så jeg spinner i starten da!"

Sikkert ikke like gøy å kjøre en dobbelt så lang strekning hvor motstanderen får tid til å ta han igjen ;-) evt. får grep han og...

 Glad


hehehe prøver du å trekke opp EBB nå Trond Dahl

hehe.. neeeei.. hørtes det sånn ut? ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #273 på: juli 30, 2008, 10:53:57 am »

Se det ja, da tenker jeg vi kjører med samme kasse  Blunker Jeg har heller ikke noe å gjøre på en 402m.

Elnef sin bil er testet i mange år nå ja, og han sprenger fremdeles kasser hvært år, men bilen hans er jo bygd kun for drag.

Det fantastiske med Buggyen til EBB, er jo att han bruker den til alle typer kjøring, og gjør vel stort sett rent bord.

støtter den, 201 metern passer fint for buggy

så da kjører dere bare der dere er best stilt? ja det er jo en måte å gjøre det på...
spiller man fotball med drittunger vinner man mest sannsynlig.... men smaker det like godt?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #274 på: juli 30, 2008, 11:06:36 am »

Se det ja, da tenker jeg vi kjører med samme kasse  Blunker Jeg har heller ikke noe å gjøre på en 402m.

Elnef sin bil er testet i mange år nå ja, og han sprenger fremdeles kasser hvært år, men bilen hans er jo bygd kun for drag.

Det fantastiske med Buggyen til EBB, er jo att han bruker den til alle typer kjøring, og gjør vel stort sett rent bord.

støtter den, 201 metern passer fint for buggy

Ok, så i det man hiver ett plast kaross på en boble bunnplate, så slutter gearkassa å fungere på 401 meter? Rart..
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #275 på: juli 30, 2008, 11:50:31 am »

Se det ja, da tenker jeg vi kjører med samme kasse  Blunker Jeg har heller ikke noe å gjøre på en 402m.

Elnef sin bil er testet i mange år nå ja, og han sprenger fremdeles kasser hvært år, men bilen hans er jo bygd kun for drag.

Det fantastiske med Buggyen til EBB, er jo att han bruker den til alle typer kjøring, og gjør vel stort sett rent bord.

støtter den, 201 metern passer fint for buggy

så da kjører dere bare der dere er best stilt? ja det er jo en måte å gjøre det på...
spiller man fotball med drittunger vinner man mest sannsynlig.... men smaker det like godt?

Hmmm....føler det sklir litt ut her, men om en skal ta den diskusjonen, så kan jeg ikke huske å ha sett så mange drag-oppsatte cal lookere på baneracing, auto slalom eller lignendes. Kan det være at dem også stiller der dem er best stilt, på det som bilen dems er bygget for? Gliser

Synes vi skal denne diskusjonen ligge, og heller glede oss til SCC som er rett rundt hjørnet Blunker


« Siste redigering: juli 30, 2008, 11:54:16 am av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #276 på: juli 30, 2008, 11:55:32 am »

Hmmm....føler det sklir litt ut her, men om en skal ta den diskusjonen, så kan jeg ikke huske å ha sett så mange drag-oppsatte cal lookere på baneracing, auto slalom eller lignendes. Kan det være at dem også stiller der dem er best stilt, på det som bilen er dems er bygget for?





bring what you got....... Gliser Gliser

Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #277 på: juli 30, 2008, 12:03:28 pm »

"kan ikke huske å ha sett så mange" betyr ikke at jeg ikke har sett noen Blunker
Men nå er vel ikke bilen til JHU rent oppsatt til drag heller da(?)   Øyerulling

Uansett litt kult at så snart "BUGGY" nevnes, så oser folk over av trangen til å dele sine meninger og motargumenter nettop imot Buggy`s Gliser

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #278 på: juli 30, 2008, 12:06:46 pm »

Ok, så i det man hiver ett plast kaross på en boble bunnplate, så slutter gearkassa å fungere på 401 meter? Rart..

Jeg håper ikke det gjelder når plastkarroseriet ble montert på fabrikken? I såfall har jeg bomma stygt....  Gliser
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #279 på: juli 30, 2008, 12:09:04 pm »

butzel.. hvis du tror vi er mot buggys så har du misforstått hele opplegget...
vi vil jo ha buggys på gardermoen.. selvsagt! er det jo som er hele poenget...

bring what you got.. best utsagnet på lenge...
akkurat det som er cluet (utenom for de som gjør dette seriøst da).. .ta med det du har og ha det dritgøy.. om du så triller i mål pga du har maxet på 4 gir...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #280 på: juli 30, 2008, 12:14:57 pm »

butzel.. hvis du tror vi er mot buggys så har du misforstått hele opplegget...
vi vil jo ha buggys på gardermoen.. selvsagt! er det jo som er hele poenget...

bring what you got.. best utsagnet på lenge...
akkurat det som er cluet (utenom for de som gjør dette seriøst da).. .ta med det du har og ha det dritgøy.. om du så triller i mål pga du har maxet på 4 gir...

Hmmm. det er vel egentlig det budskapet jeg prøvde å formidle i en post oppi her, men kansje litt dårlig formulert. At selv om balja mi ikke er oppsatt til drag racing, så prøver jeg å få den klar til å kunne stille på SCC fordet. Må bare bygge motor først, og få ferdig kasse, og resten av.......eh, ja..
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #281 på: juli 30, 2008, 12:32:53 pm »

Jeg sliter litt med å følge logikken din her Butzel. Du er tom etter 201m sier du? Hvilket turtall har du da? Hva slags motor har du som krever 4 gear på 201m? 20hk og 10NM eller? I en bil som veier...5-600kg?
Dette er ikke noe hets av buggyer på noen som helst måte...jeg er genuint interessert i å få vite hvorfor du bruker ei kasse med hinsides vanvittig dreving.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #282 på: juli 30, 2008, 12:42:13 pm »

Ok, så i det man hiver ett plast kaross på en boble bunnplate, så slutter gearkassa å fungere på 401 meter? Rart..

Jeg håper ikke det gjelder når plastkarroseriet ble montert på fabrikken? I såfall har jeg bomma stygt....  Gliser

Vi får krysse fingra.  Gliser

Og som en trøst kan jeg si at vår gamle buggy IKKE var tom etter 402 meter.. ( selv om jeg aldri gikk tilbake å målte distansen jeg kjørte. Blunker   )
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #283 på: juli 30, 2008, 12:48:32 pm »


Det fantastiske med Buggyen til EBB, er jo att han bruker den til alle typer kjøring, og gjør vel stort sett rent bord.

Men altså ikke på 402m?
I ene øyeblikket vinner han alt og i neste så kan han ikke stille på drag fordi 2. gearet ikke tåler det?
Ikkeno problem å gjøre rent bord om man er selektiv i hva man stiller opp på.
« Siste redigering: juli 30, 2008, 12:50:03 pm av Karmann » Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #284 på: juli 30, 2008, 13:20:15 pm »

Bilen min er ikke oppsatt til noe som helst den, men den blir brukt til mye rart...!
Håper jeg får tid til å vise at den ikke er oppsatt for å gå på stripa heller... på SCC selvfølgelig.

Folk er for seriøse, for opptatt av street cred rett og slett, "hvis jeg ikke, med stormargin, er best, så gir jeg fan" liksom...
I mine øyne tar det det morsomme ut av ALT, om man ikke er villig til å "bjuda på sig själv" så er man en trist kar i mine øyne...

Visse har store cahunas  når VISA'n skal dras... men med redskapen klar, da forsvinner ballene..
Andre igjen er bare ute etter å stjele godis fra barn og holder seg til det...

Legg alle tvangstankene til siden og ha morro med det du har!! Det er ingen som har noe å bevise på SCC likevel...

OBS!OBS! Man får selvfølgelig tid på 201 metern også!
« Siste redigering: juli 30, 2008, 13:40:18 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #285 på: juli 30, 2008, 13:27:41 pm »

Skal bli deilig å flekke bilen inn til en høy 16 sekunder!!!  Gliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #286 på: juli 30, 2008, 13:29:55 pm »

Kal bli deilig å flekke bilen inn til en høy 16 sekunder!!!  Gliser

Jeg har som mål å forbedre tiden fra ifjor, 15.21, men det skal holde hardt.
Går det, er tiden fra året før uttrygg...14,77
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #287 på: juli 30, 2008, 13:43:08 pm »

Bilen min er ikke oppsatt til noe som helst den, men den blir brukt til mye rart...!
Håper jeg får tid til å vise at den ikke er oppsatt for å gå på stripa heller... på SCC selvfølgelig.

Folk er for seriøse, for opptatt av street cred rett og slett, "hvis jeg ikke, med stormargin, er best, så gir jeg fan" liksom...
I mine øyne tar det det morsomme ut av ALT, om man ikke er villig til å "bjuda på sig själv" så er man en trist kar i mine øyne...

Visse har store cahunas  når VISA'n skal dras... men med redskapen klar, da forsvinner ballene..
Andre igjen er bare ute etter å stjele godis fra barn og holder seg til det...

Legg alle tvangstankene til siden og ha morro med det du har!! Det er ingen som har noe å bevise på SCC likevel...

OBS!OBS! Man får selvfølgelig tid på 201 metern også!

Hear hear!

Kult med mulighet for tidtakning på 201m forresten.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #288 på: juli 30, 2008, 13:54:04 pm »

Jeg sliter litt med å følge logikken din her Butzel. Du er tom etter 201m sier du? Hvilket turtall har du da? Hva slags motor har du som krever 4 gear på 201m? 20hk og 10NM eller? I en bil som veier...5-600kg?
Dette er ikke noe hets av buggyer på noen som helst måte...jeg er genuint interessert i å få vite hvorfor du bruker ei kasse med hinsides vanvittig dreving.

"regner jeg med å gå tom for gir og turtall på ca 200 meter" skreiv jeg, da jeg ikke vet for sikkert, men etter kjappe oppsummeringer, så tror jeg det. Mulig jeg tar skammelig feil, men det hadde jo bare vært fint Blunker

Vet ikke hvilket turtall jeg har, da motoren ikke er bygget enda, men igjen kjappe beregninger etter formler funnet på nettet, vil "kose motoren" på 2724 kubikk med små topper, små forgassere og snill kam butte imot på ca 4500 snurr.

"Små" bakhjul, 091 kasse med "hinsides" dreving er valgt pga. at bilen er tiltenkt aktiv landeveiskjøring og baneracing på kort bane med maks fart på 80-100km/t ( den lokale gokartbanen ), og samtidig kunne ha muligheten til å stille på ett og annet street legal drag som er på 201 meter.

Buggyen blir tett oppunder 800kg den ( med fører ja, ), så sååååå veldig lett er den da heller ikke Blunker

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #289 på: juli 30, 2008, 16:49:13 pm »

En Buggy blir et artig kjøretøy med senk forann og bak, og med 50 profil dekk, så blir det skikkelig go-cart av det, og kjører man da med 1300 std kasse, så blir jo ikke toppfarten 200 km/t, men  kan jo gå opp i dekkstørrelse, og hente en del der. Med det feste det er på plata på SCC, så hadde nok jeg ekspedert kassa rimelig fort også tenker jeg. Med ny forsterket kasse, noen nye inngrep i motoren min, så ser jeg ikke bort ifra att jeg kan finne på å kjøre 70 mil tur/retur bare for å ha det litt gøy, men det blir til neste år. I år vil jeg bare se på alle dere andre, og i år blir det spennende Blunker
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #290 på: juli 30, 2008, 16:58:15 pm »

Blir den ikke? Om du kjører 225/50 dekk skal du ved 7000rpm ha 197km/t. Glad
Loggført
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #291 på: juli 30, 2008, 17:04:17 pm »

Blir den ikke? Om du kjører 225/50 dekk skal du ved 7000rpm ha 197km/t. Glad

Jøss, det hadde jeg ikke trodd Sjokkert Synes dette minnet mere om en 1300S kasse jeg.
Regn ut for meg nå, 245/60 og 6000rpm. På forehand takk  Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #292 på: juli 30, 2008, 17:55:40 pm »

klarer du 160-170km/T er det jo snadder for 402m

PS legg ut maks turtall ratio'n på kassene og dekk str så finner vi fort ut toppfart
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
trimco
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: aust-agder



Vis profil
« Svar #293 på: juli 30, 2008, 20:13:03 pm »

Den farten skal jeg oppnå, men det blir jo ikke noen tid å snakke om det.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #294 på: juli 30, 2008, 22:39:29 pm »

12sek??  er det en dårlig tid?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #295 på: juli 30, 2008, 22:43:20 pm »

På min 14.77 tid hadde jeg 126.xxkm/t sånn til sammenligning. Også så morro å kjøre da gitt!!
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #296 på: juli 31, 2008, 11:24:49 am »

Se det ja, da tenker jeg vi kjører med samme kasse  Blunker Jeg har heller ikke noe å gjøre på en 402m.

Elnef sin bil er testet i mange år nå ja, og han sprenger fremdeles kasser hvært år, men bilen hans er jo bygd kun for drag.

Det fantastiske med Buggyen til EBB, er jo att han bruker den til alle typer kjøring, og gjør vel stort sett rent bord.

støtter den, 201 metern passer fint for buggy

så da kjører dere bare der dere er best stilt? ja det er jo en måte å gjøre det på...
spiller man fotball med drittunger vinner man mest sannsynlig.... men smaker det like godt?

nei feil,men glemte å skrive at det var kansje enkelte som kjører med lavt giret gear kasse,og da blir det ikke noe fart,bare god aks. jeg bruker 1500 gear kasse i min buggy,den er nesten lik som 1300s. burde hvere god for både aks og litt hig speed den
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #297 på: juli 31, 2008, 11:36:25 am »

Starten å det å komme opp i fart er en veldig viktig del av det å kjøre bra tider.
Lavt giret kasse og turtallsvillig motor er et vinnerkonsept, selv om dere ikke tror det. 1300s kasse er den minst dragrace vennlige org kassen, den brukes bare fordi den er "sterkere".
Loggført

Speed is no substitute for direction
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #298 på: juli 31, 2008, 11:55:23 am »

Starten å det å komme opp i fart er en veldig viktig del av det å kjøre bra tider.
Lavt giret kasse og turtallsvillig motor er et vinnerkonsept, selv om dere ikke tror det. 1300s kasse er den minst dragrace vennlige org kassen, den brukes bare fordi den er "sterkere".


jo den støtter jeg,men di 2 siste gear bør vell dreves om litt for høyere slutt hastighet? eller tar jeg feil?
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #299 på: juli 31, 2008, 11:59:50 am »

En std kasse greier fint 200 km/t. Så sant motoren orker å dra helt ut på siste giret.

Til sammenligning hadde jeg 168 km/t på 3. gir og 7500omdr i mål med std 1300s kasse.

Mvh Øyvind
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!