KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #720 på: april 28, 2012, 16:56:52 pm » |
|
I dynapack ville han hatt mindre hk, ikke mer...
hvistnok ikke i Ringstad sin da han har laft inn 12% tap i driverk , så det som vises der er teoretiske Motor HK
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #721 på: april 28, 2012, 16:57:16 pm » |
|
men flotte tall
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #722 på: april 28, 2012, 17:14:42 pm » |
|
I dynapack ville han hatt mindre hk, ikke mer...
Erlend, dette må du like. Tror ikke mange andre kan skilte med så mye hk i en 1915
Der tar du grundig feil :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #723 på: april 28, 2012, 19:58:02 pm » |
|
Hvilken av utsagnene da Erik?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #724 på: april 28, 2012, 20:14:00 pm » |
|
Oi.. sorry. Det første. Angående mindre hester i en Dynapac. Men den diskusjon har ingenting i din tråd å gjøre.
Var gøy at den nå fungerte mot forrige gangs nedtur. Og moro at reima fløy av så vi fikk noen skikkelige tall før det var kvelden. De fleste gliste godt.
Med riktig kasse og grei sjåfør kan jeg nesten garantere midten tolv'ere med den effekten. Momentkurven var stabil og fin fra 3500 og oppover (jeg ga meg.. før motoren, når det angår turtall).
Angående lambda var den umulig på lavt turtall. Men lå å pendlet på 0,8-0,9 på full gass under 3000. Når kammen begynte å jobbe derimot ble den stabil 0,86-0,89 på hele registeret
32 grader fortenning. Prøvde ikke noe mer, da jeg har liten kontroll på tenningsbank. Og denne motoren har stempler som liker dette dårlig.
|
|
« Siste redigering: april 28, 2012, 20:15:38 pm av Jee »
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #725 på: april 28, 2012, 20:38:03 pm » |
|
Er hk taller med reim og lydpotte? Eller uten reim og stinger? Uansett gratulerer, og lykke til med videre justering og trimming (stopper sikkert ikke her...)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #726 på: april 28, 2012, 20:51:50 pm » |
|
Vi snakker bare om hverandre Erik. Jeg sier ikke at den ene viser mindre eller mer nøyaktig enn den andre. Poenget mitt var bare at hjulhester vil være mindre enn svinghjulshester. Så egentlig er vel alle enige.
Knasten: er 12% riktig på en T1 tror du? Hørtes litt mye ut?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #727 på: april 28, 2012, 20:58:50 pm » |
|
Håkon: Uten reim og stinger ja Skal vel gå ann å tyne mer ut av motoren ja. Men hvor? :p Erik: Hadde du ikke mer på hjulene enn i Stuskaen? Sykt gøy! gleder meg til å få den inn i bilen og gasse rundt. Og ja, er ikke ferdig. Neste blir litt større (men forhåpentligvis enda mer gamp)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #728 på: april 28, 2012, 21:12:24 pm » |
|
Håkon: Uten reim og stinger ja Skal vel gå ann å tyne mer ut av motoren ja. Men hvor? :p Erik: Hadde du ikke mer på hjulene enn i Stuskaen? Sykt gøy! gleder meg til å få den inn i bilen og gasse rundt. Og ja, er ikke ferdig. Neste blir litt større (men forhåpentligvis enda mer gamp) Ja nei da må det trimmas, blir jo ca 140 hk med reim og lydpotta dette.. Husk en liten turbo hjelper alltid bra hvis du ønsker mer gamp... Husk at 100 hk per liter var målet!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #729 på: april 28, 2012, 21:14:35 pm » |
|
får bytte benk Får kjøre litt på gata og fintune over litt tid, og så ha den å dynapack eller rullende og se
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #730 på: april 28, 2012, 21:16:53 pm » |
|
får bytte benk Får kjøre litt på gata og fintune over litt tid, og så ha den å dynapack eller rullende og se Ja eg skulle til å si det, har trua på at det er mest å hente med å finne en rullende landevei. Uansett er 140 "bruks hk" på en 1915 ikke gale! og viser seg sikkert å være mer enn det også.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
|
« Svar #731 på: april 28, 2012, 21:45:59 pm » |
|
"Bruks"-1915 er vel å ta litt i... Dette er ikke en normal gatemotor Eller missforstod jeg deg der kanskje? Synes 32 grader hørtes mye ut igrun, forbrenningskammere og vendehøyde tatt i betraktning. Spennende å se om momentet endrer seg ved ned- eller opptrekk av total fortenning. AFR virket jo noen lunde midt i blinken ved WOT Gleder meg til du tar turen og vi kan kjenne på kreftene. Jeg trenger mer insipirasjon for neste sugemotor...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #732 på: april 28, 2012, 22:22:44 pm » |
|
Nå er jeg spent på hvilken effekt EA oppga på samme turtall. Eller rettere sagt, jeg er spent på hvor avviket er -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #733 på: april 28, 2012, 22:37:39 pm » |
|
Nå er jeg spent på hvilken effekt EA oppga på samme turtall. Eller rettere sagt, jeg er spent på hvor avviket er -BB- "Skulle" vært 173 på 6500.. Jeg har satt flow i toppene (med innsug) til 180 CFM på 0,6" løft. Mitt totale løft er 0,585".
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #734 på: april 28, 2012, 22:45:24 pm » |
|
Interessant! Da er det noe som ikke stemmer og utvalget er ikke stort: 1) Bremsebenken viser feil. 2) Feil input i EA. Nå sier du at du har lagt inn feil løft og som "vi alle vet" - IT'S ALL IN THE HEADS Iallefalle, trilletralle - grattis med hyggelig effekt. 84 hk pr liter -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #735 på: april 28, 2012, 22:48:32 pm » |
|
Interessant! Da er det noe som ikke stemmer og utvalget er ikke stort: 1) Bremsebenken viser feil. 2) Feil input i EA. Nå sier du at du har lagt inn feil løft og som "vi alle vet" - IT'S ALL IN THE HEADS Iallefalle, trilletralle - grattis med hyggelig effekt. 84 hk pr liter -BB- Hva mener du?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #736 på: april 29, 2012, 09:15:28 am » |
|
Fine tall gratulerer.
Det blir nok en kjempemorsom motor vil jeg tro.
Når flere har hatt motorene sine hos JEE kan det jo tenkes at vi får se mange "lave" tall i forhold til hva omregnet effekt på rullende landeveier viser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #737 på: april 29, 2012, 09:37:05 am » |
|
Gratulerer! Flott levert!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
|
« Svar #738 på: april 29, 2012, 23:13:42 pm » |
|
Grattis! Hva ble gjort mellom bremsingene? Kun bytte av tenningsanlegg? Flagret tenningsmerket med det nye også? Sto forrige fordeler også på 32 grader?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #739 på: april 29, 2012, 23:31:01 pm » |
|
Bare byttet tenningsanlegg ja. 100% stødig tenning nå :-) Hva fordeleren sto på før er umulig å vite
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #740 på: april 30, 2012, 12:09:37 pm » |
|
hva ble hk med viftereima på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #741 på: april 30, 2012, 13:35:07 pm » |
|
Hvem ble nærmest i gjettekonkurransen Jeg river i en øl på alle tre fire! Godt gjetta 1. plass: Trond med 163hk 2. plass: Eivind med 161hk 3. plass: Knasten med 165hk (men tippet riktig turtall) 4. plass: Thore-Morten 165hk (tippet ikke rpm og dermed 4.plass) Redigert!
|
|
« Siste redigering: april 30, 2012, 13:56:48 pm av Erlend / bug66 »
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
JS
Supermedlem
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #742 på: april 30, 2012, 21:35:04 pm » |
|
hva ble hk med viftereima på?
Vifte er 12-14hk på alle dynoer jeg har vært på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #743 på: mai 13, 2012, 20:43:08 pm » |
|
Sliter med å finne en potte som passer. Kollektorflensen er helt (nesten) inntil bakplaten og helt opptil bakplaten. med andre ord så butter pottene opptil bakskjermene ved montering. Skal prøve å løsne mutterene på grenrøret og dra det litt nedover. Eller gjenstår bare montering av bensinpumpe i bilen. Men TTT
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #744 på: mai 13, 2012, 22:19:18 pm » |
|
Gleder meg til å høre reaksjon, når du får testet den...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #745 på: mai 13, 2012, 22:29:19 pm » |
|
Gleder meg til å høre reaksjon, når du får testet den... Hva mener du? Skrikene fra bilene rundt meg, eller det høy-pitchede skriket fra meg
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
California Blue
Supermedlem
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #746 på: mai 13, 2012, 22:31:36 pm » |
|
og kjørbarheten. Var på tyrigrava med min 2044 IDA motor på 173hk. "reim-potte-009" Riktignok tettsteget race kasse men det er ikke akkutat motor for kosekjøring. Lykke til. Blir spennende å høre hvor "gatevennlig" den er
|
|
|
Loggført
|
12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #747 på: mai 13, 2012, 22:34:46 pm » |
|
og kjørbarheten. Var på tyrigrava med min 2044 IDA motor på 173hk. "reim-potte-009" Riktignok tettsteget race kasse men det er ikke akkutat motor for kosekjøring. Lykke til. Blir spennende å høre hvor "gatevennlig" den er Blir vel akkurat som min tid med blooood-trimma moped (18-19khk), i tillegg neddrevet så den gikk max 78km/t (på GPS) Og da mener jeg enten gass på, eller gass av
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #748 på: mai 14, 2012, 22:17:21 pm » |
|
Bensinfilter og -pumpe installert, men eksosen vil ikke. Hmm
Må se om jeg klarer å bøye til grenrøret
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #749 på: mai 18, 2012, 11:22:54 am » |
|
Noen i Oslo-området med ordentlig gassbrenner (blåselampe) som kan hjelpe meg med å varme opp potta sånn at jeg får bøyd det til?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
|