mai 08, 2024, 15:17:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: oxyboxer i type 3  (Lest 991 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« på: februar 08, 2014, 22:36:25 pm »

Er i planlegging om å bygge oxybokser til ghiaen min og lurer på om noen av dere som har gjort dette før har gjort det mot type 3 motoren, tenker da på kjølinga, viftehuset er jo montert i bakkant med vifta på veiven. Noen som kan dette eller må eg demontere den gamle å sjekke?
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 09, 2014, 10:59:51 am »

Har akkurat demontert ett type 3 viftehus! Hvis jeg husker riktig så er viftehuset skrudd med 3 skruer mot blokka!
Kan få sjekka og eventuelt tatt bilde av det senere i dag!
Var inne på samme tankegang som deg, men ble at jeg får bygd en motor på vanlig type1/3 blokk!
Men kan jo være interessant og vite om hvordan mulighetene er! Glad
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 09, 2014, 12:26:04 pm »

Det hadde vore glimrende å få sjekket det 😊
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: februar 09, 2014, 14:01:27 pm »

Kontakte "Type5 joe" for et konvertering sett?
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=92500

Du mangler antagelig to hull til å feste viftehuset - de samme en mangler for å feste kjøledekselet bak reimhjulet ved Type-1 konvertering.
Det er jo en overkommelig utfordring :-)
Du kan antagelig lage deg et feste fra ene bolthullet til vannpumpa på venstre siden, og et fra bolten under på høyre siden.
Eller rett og slett få litt TIG hjelp og få sveiset fast noen alu fester der de skal være?

Type-1


WMX / Type1
« Siste redigering: februar 09, 2014, 14:05:30 pm av tmatre » Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 09, 2014, 15:58:49 pm »

innsida mot vifta

* IMAG0589.jpg (63.82 KB. 800x451 - vist 79 ganger.)

baksida mot blokka

* IMAG0590.jpg (67.32 KB. 800x451 - vist 69 ganger.)


Er 3 skruer, 2 på midten og ett litt oppe på sida

Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 10, 2014, 09:21:14 am »

Se det ja, det bør ikkje bli veldig store problemer. Da er det bare å begynne i en ende :-)
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!