mai 08, 2024, 05:58:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Visning biltilsynet?  (Lest 1344 ganger)
VW Service Einastranda
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: eina


Er ikke hobby lengre, blitt en livsstil ;)


Vis profil
« på: februar 15, 2014, 08:12:13 am »

Jeg får straks en splittbuss som har vært i USA siden 62/63 og skal vise denne på biltilsynet.
Denne sitter det spedometer med Miles på. Klager dem på det?
Det sitter helrøde baklamper. Klager dem på det?
Må jeg eventuelt prege inn mere chassinummer på ramma? Dette må gjøres på mange andre Amcar hvertfall.
Spør nå, for da er det like greit at jeg leter etter disse delene nå med en gang.
Det er sikkert også forskjell fra biltilsyn til biltilsyn, jeg skal vise denne på Gjøvik hvertfall.
Loggført

1962 splittbuss 9 seter
1969 Cab
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1 på: februar 15, 2014, 16:56:08 pm »

Er bilen eldre enn 1971 (pre kjøretøyforskriftene) er det ikke en gang krav til speedometer men miles ville gått fint uansett. Helrøde baklys går også fint.
Loggført

1961 T1 - Custom
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #2 på: februar 15, 2014, 17:05:42 pm »

Det eneste jeg måtte gjøre på min 69 earlybay var å fjerne det oransje glasset i park/blinklys og den røde refleksen på siden.
Den har helrøde baklys

Det var lov med hvite blinklys, men ikke orange parklys.
Et annet alternaitv er selvsagt å bytte hovedlysene fra sealed beam til H4 med parklys

Det var lov med gule relekser på siden, men ikke røde
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
VW Service Einastranda
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: eina


Er ikke hobby lengre, blitt en livsstil ;)


Vis profil
« Svar #3 på: februar 15, 2014, 19:01:23 pm »

Okei. Takk for god hjelp.
Men hva med hovedlampene. Har ikke gamle biler i Amerika et annet krav til lydbilde enn det vi har her?
Og hva sier dem til dekkene?
Typebetegnelsen sier jo helt sikkert noen andre dimensjoner på dekk enn det som sitter på bilen nå. Tror det skal sitte noe 205 dekk på den nå, men veldig bra sommermønster.
Bare litt typisk om dem skulle henge seg opp i det, og sommerdekk på vinteren også...
Loggført

1962 splittbuss 9 seter
1969 Cab
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: februar 16, 2014, 08:48:42 am »

Så lenge dekkene er innenfor kravene til rulleomkrets og ikke stikker utenfor skjermene/subber i hjulhus, burde ikke dette være noe problem.

Ikke noe krav om vinterdekk om vinteren som sådan - man skal bare være skodd for føret. Så lenge mønsterdybden er innenfor kravet som gjelder om vinteren, burde ikke dette heller være noe problem.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!