november 10, 2024, 21:40:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815926 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1920 på: mars 03, 2013, 11:30:00 am »

Good luck 4 ever! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1921 på: mars 03, 2013, 12:56:51 pm »

hvis alt skal demonteres og kontrolleres kan jeg tilby gratis balanseringssjekk med utskrift av verdiene ,  av veivpartiet ditt i Schenck maskinen. for å utelukke  dette. Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1922 på: mars 03, 2013, 12:59:06 pm »

hvis alt skal demonteres og kontrolleres kan jeg tilby gratis balanseringssjekk med utskrift av verdiene ,  av veivpartiet ditt i Schenck maskinen. for å utelukke  dette. Glad

Takker for tilbudet Knasten!
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1923 på: mars 03, 2013, 13:52:01 pm »

Jeg har litt vondt for å tro at såpass mye hester blir strupet igjen pga et eksosanlegg som er litt større og lengre enn det som matematisk hadde vært korrekt for denne motoren, men det hadde jo vært veldig fint dersom det "bare" var det.

Mine to cent utifra det jeg leser er lett ventilflyt, eller et spennings / tennplugg-problem da motoren skulle kunne puste tilstrekkende gjennom gasserne, men uten å ha fingrene midt oppi det så blir alt fra oss utenforstående bare synsing fra sidelinja.

Ønsker lykke til og håper dere finner utav hva som utgjør proppen.

Mvh
Arild Glad

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1924 på: mars 03, 2013, 14:22:01 pm »

Det vil overraske veldig at et hvilkensomhelst annet eksos skulle finne mye hester.
De som har detaljene på denne motoren får regne ut en avstemt eksos for den.
 Er ikke 170 hk ca 200 hk hos JEE?  Dvs denne ligger rett over 190 hk... Er det da realistisk å tro at det mangler femti hester?
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1925 på: mars 03, 2013, 14:34:49 pm »

Holder en knapp på at denne kammen er feilslipt eller feilmerket.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1926 på: mars 03, 2013, 16:24:59 pm »

Det vil overraske veldig at et hvilkensomhelst annet eksos skulle finne mye hester.
De som har detaljene på denne motoren får regne ut en avstemt eksos for den.
 Er ikke 170 hk ca 200 hk hos JEE?  Dvs denne ligger rett over 190 hk... Er det da realistisk å tro at det mangler femti hester?

1915 motoren til Erlend bremset vel 167 hk, og Svein Sander sin 2276 bremset 160+ hk.
Så det skulle vel bare mangle at det bor flere hk i denne motoren med MS230 topper.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1927 på: mars 03, 2013, 16:43:39 pm »

162 på min. Hvilken kam har du? Hva skal løft på kammen være, og hva er utveksling på vippene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1928 på: mars 03, 2013, 16:50:01 pm »

162 på min. Hvilken kam har du? Hva skal løft på kammen være, og hva er utveksling på vippene?

Denne kammen

* 01.jpg (57.22 KB. 800x600 - vist 274 ganger.)

JPM Rocker Arms 1,5

« Siste redigering: mars 03, 2013, 16:58:50 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1929 på: mars 03, 2013, 16:57:45 pm »

Vipper?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1930 på: mars 03, 2013, 16:58:14 pm »

Vipper?

Sorry JPM Vippere 1,5
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1931 på: mars 03, 2013, 17:02:25 pm »

Da skulle du hatt 16,05mm løft på ventilen, ikke mellom 14,98 og 15,07.

Hva flower MS230 på 15mm løft?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1932 på: mars 03, 2013, 17:05:51 pm »

Portshape and size are very efficient ie. the intake port flows 240 cfm @16 mm (0,629") 25" H2O straight from the casting without porting. The exhaust port flows at the same lift and depression 180 cfm. The SF,CE style intake manifold fits straight on. Tests are made on a SF 600 flowbench.

http://www.jpmotorsport.se/s/ms230.htm
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1933 på: mars 03, 2013, 17:07:59 pm »

Og på 15mm da?  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1934 på: mars 03, 2013, 17:10:36 pm »

Da skulle du hatt 16,05mm løft på ventilen, ikke mellom 14,98 og 15,07.

Hva flower MS230 på 15mm løft?

Hva løftet blir avhenger av hvor nøye man setter opp vippene. Jeg har fått 1:155 ut av scat 1:14 vipper.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1935 på: mars 03, 2013, 17:13:40 pm »

Det vil overraske veldig at et hvilkensomhelst annet eksos skulle finne mye hester.
De som har detaljene på denne motoren får regne ut en avstemt eksos for den.
 Er ikke 170 hk ca 200 hk hos JEE?  Dvs denne ligger rett over 190 hk... Er det da realistisk å tro at det mangler femti hester?

1915 motoren til Erlend bremset vel 167 hk, og Svein Sander sin 2276 bremset 160+ hk.
Så det skulle vel bare mangle at det bor flere hk i denne motoren med MS230 topper.


Jeg er ikke uenig i det, men jeg spør meg hvor mye mer.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1936 på: mars 03, 2013, 17:21:28 pm »

Da skulle du hatt 16,05mm løft på ventilen, ikke mellom 14,98 og 15,07.

Hva flower MS230 på 15mm løft?

Hva løftet blir avhenger av hvor nøye man setter opp vippene. Jeg har fått 1:155 ut av scat 1:14 vipper.

Hvis det er gjort riktig skal han ha 16mm løft..

Nå vet jeg ikke hvor Johannes henter ut mest flow, men den siste mm har sikkert litt å si..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1937 på: mars 03, 2013, 17:28:33 pm »

Er flow over en ventil lineær eller eksponentiell med mer løft?

Eller stagnerer det mot toppen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1938 på: mars 03, 2013, 17:51:15 pm »

Er flow over en ventil lineær eller eksponentiell med mer løft?

Eller stagnerer det mot toppen?

Vet ikke
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1939 på: mars 03, 2013, 17:56:49 pm »

Holder en knapp på at denne kammen er feilslipt eller feilmerket.

Jeg trodde han lagde kamkort for hver kam?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1940 på: mars 03, 2013, 18:04:04 pm »

Holder en knapp på at denne kammen er feilslipt eller feilmerket.

Jeg trodde han lagde kamkort for hver kam?

Der gjør han også. Men det er fulgt mulig at en kam blir stanset med feil produktnummer, pakket feil, feilslipt osv. Kammene blir tross alt produsert i USA.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1941 på: mars 03, 2013, 18:08:37 pm »

Blir de ikke slipt i Sverige?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1942 på: mars 03, 2013, 18:12:36 pm »

Blir de ikke slipt i Sverige?

Uten at jeg vet det så tror jeg de blir produsert hos en av de store i US A.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1943 på: mars 03, 2013, 18:18:29 pm »

Min ble spesialbestilt og sendt på tre dager. Og jeg vet den har vært innom johannes.

Uansett..

Skal Erik måle kammen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1944 på: mars 03, 2013, 18:20:15 pm »

Min ble spesialbestilt og sendt på tre dager. Og jeg vet den har vært innom johannes.

Uansett..

Skal Erik måle kammen?

Mulig jeg tar feil. Har gjøre det før. Opptil flere ganger Blunker

Erik gjør det som må gjøres. Venter spent på updates fra han.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1945 på: mars 03, 2013, 21:56:00 pm »

Goodie Glad

Venter spent!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1946 på: mars 03, 2013, 22:21:48 pm »

Venter spent!

X2!!!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1947 på: mars 03, 2013, 22:26:18 pm »

Har'n holdt på i helgen eller er det på'an igjen imorgen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1948 på: mars 03, 2013, 22:35:44 pm »

Har'n holdt på i helgen eller er det på'an igjen imorgen?

Vet ikke.
Ønsker ikke å mase unødvendig på han. Men han poster når han har noe å melde.
Loggført
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1949 på: mars 03, 2013, 22:43:51 pm »

Lenge til Herbi runnet Glad Anders har nok litt dårligere tid en deg Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Sider: 1 ... 63 64 [65] 66 67 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!