2708
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge større motor - Godkjenning?
|
på: mars 11, 2008, 17:00:00 pm
|
på begynnelsen av 90 tallet hadde min bror en 1303s som ble godkjent med trimmet motor, men det sto ikke hvor stor motoren skulle hvere. det sto kun: godkjent med trimmet motor. en tabbe fra bt? men i den tiden var bt mere opptatt av dekk og felger husker jeg
|
|
|
2709
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge større motor - Godkjenning?
|
på: mars 11, 2008, 09:37:24 am
|
Leverer CSP TÜV papirer på 5 x 205 skivesettet sitt? Isåfall for hvor mange hk?
Noe forundrer meg litt, hvorfor sliter vi amatører med å få godkjent 130+ hk i boblene våre når andre har fått godkjent et ukjent antall hk i sine biler?. Se på Lindvall og hans Caravelle med 1105hk og 1300Nm. Han sier at skilt ikke er noe problem ved å først vise den for TÜV får så å vise den for BT. Og jeg finner ingen grunn til å tvile på det når han har en godkjent Opel Rekord med 1000+ hk. Et annet eksempel er Mydland med 1400hk i sin Granada.
Er reglene uklare eller er det vi som er idioter? Hvor står det hvor mye bremsekraft bobla må ha for å bli godkjent med f.eks 250hk? Eller betyr antall hk lite så lenge toppfarten ikke blir for høy? Og hvor høy toppfart er for høy for en boble? Noen har sagt 160 km/t til meg en gang. Og hvorfor forholder vi oss til BT hvis TÜV utøver absolutt makt? Er vi så late at vi ikke gidder å ta turen ned til Tyskland etter en lang byggeperiode eller sitter vi på gjerdet, tvinner tommeltotter og venter på at noen andre skal gjøre det først?
KJØR DISKUSJON OG KOM GJERNE MED FAKTA!
Mvh BB
men disse bilene er godkjent for noen år tilbake?,spes Opelen og Granadaen. bt har sikkert endret di reglene etter da
|
|
|
2729
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: IDF overhaling
|
på: mars 04, 2008, 10:43:08 am
|
yes ser det nå, venturiene er ikke like utvendige,men resten av dyse oppsettet vil helt sikkert passe i det settet?
|
|
|
|