Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
|
183
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: februar 05, 2010, 22:46:08 pm
|
Putler litt med motoren innimellom også. Planen er å gi den en liten overhaling. Blokka sendte jeg til rallybugs for linjeborring og etter nøyaktig en uke lå den ferdig borret i kjelleren min. Kjapt levert! Nå gjenstår det å rengjøre blokka skikkelig. Må nok nappe ut de originale pluggene for å få fjernet all metallspon i oljekanaler og gjenge opp til nye plugger. Vurderer å lage til fullflow når pluggene først er ute. Hvor er det greiest å plassere oljefilter?
|
|
|
185
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: februar 05, 2010, 22:22:47 pm
|
bjoabu du jo, eg og kjenne meg igjenn på bildene Stemme det. Dette bilde som avslørte vil jeg tro[attachment=1]
|
|
|
186
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Volks-Air kompressor?
|
på: februar 03, 2010, 23:08:42 pm
|
1600 motoren står i garasjen og bare venter på å få komprimere luft. Er kanskje ikke det billigste/enkleste alternativet mtp at du får en kompressor i deler men definitivt det tøffeste Om du finner ut at det er penger å spare på en evt fellesbestilling kan jeg interessert i å være med.
|
|
|
187
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: februar 03, 2010, 21:32:13 pm
|
Flott bil du har fått heim te vestlandet. Type III er i vinden og d lige me :-) Kor du holde hus? Ta turen innom http://www.srvwk.com/ en gang. Mvh Type 3 er visst i vinden fortiden ja. Selv om fastback ifølge noen er "den stygge vw-ungen" Syns den har sin sjarm jeg.. Har vært innom srvwk noen ganger. Har faktisk fått Bugwald i posten noen år også Holder til på den rette siden av fjorden. Vindafjord
|
|
|
188
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: februar 03, 2010, 21:20:54 pm
|
Takker for tips og råd. Satser på å behandle godt på innsiden og bruke sveisegrunning / sink ved sammensveising av platene. Drenering må vel også kunne ordnes på en måte. Men det spørst om jeg finner en bedre løsning enn det som var originalt. Det måtte i tilfelle være å droppe profilene og laget forsterkning på en helt annen måte.
|
|
|
190
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering!
|
på: februar 02, 2010, 23:15:08 pm
|
Det var vel utrolig rimelig jeg hadde ikke giddet å sandblåse et helt kaross for 2000 spenn.. skikkelig bra jobb du gjør med bilen. kan absolutt kalles full restaurering denne tråden
|
|
|
191
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: februar 02, 2010, 23:03:29 pm
|
Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her
Ser ut som du har fått til en fin reparasjon, lykke til med motsatt side... De forsterkningsprofilene dropper de fleste når de tar innerskjermene, men dersom du får til en drenering av de som virker (i motsetning til original... ) så er det såklart det beste Forsterkningsprofilene var der jo ikke på modellene før 1968 (el var det 67?), så man skal vel strengt tatt klare seg uten... Ja lurte på å bare droppe forstekningene. Hadde spart endel arbeid. Men nå er det gjort. Hva er beste måte å unngå rust inni der? Tette profilen helt? Altså ingen drenering / lufting. Må uansett grunnes og lakkes, noe det ikke var originalt.
|
|
|
194
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 31, 2010, 19:50:51 pm
|
Fikk også laget nytt forsterningspanel. Ble mye banking før det begynte å ligne på det gamle men tror det ble bra. Nå gjenstår det å få på noe grunning før det sveises på plass. Men må nok vente til temperaturen i garasjen kommer på + siden før det gjøres.
|
|
|
196
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 24, 2010, 23:11:41 pm
|
Sjå her ja! Ser jo flott ut denna Fastback er gromme bilar ! Litt rust er det alltid, og der i framskjermane er det vel heller ikkje så veldig avansert å fiksa, for det er jo berre ei slett plata, men du finner nok meir ja! Forsterkingane i innerskjermane, samt støtfangarfester etc.. Forresten, bra patent på den underspylaren! Stå på! Takk for deeet. Er bare en slett plate i innerskjermen utvendig ja men det er litt verre på innsiden. varmekanal og gulv. må vel ha et karrosseriløft for å det til. veldig greit med truck til underspyling ja
|
|
|
197
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 23, 2010, 21:45:02 pm
|
Det gjør det nok Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene Det er vel den vanlige rusta på denne også ja. Kan se antydninger fra bagasjerommet foran til noe kjeks i innerskjermen. Ser du har litt der også. Ellers var jo din veldig bra. Kanaler fine på din?
|
|
|
198
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 23, 2010, 21:39:49 pm
|
Det siste bildet lyver litt. Er ikke så glossy i virkeligheten. var vel kansje heldig med lyset der. Etter polering ble det underspyling med steamer for å få vekk den verste dritten. Effektivt
|
|
|
199
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 23, 2010, 21:31:51 pm
|
Lakken er sliten og matt så en hellakkering må til for å få denne fin igjen. Men det blir ikke første prioritet så jeg tok en liten rubbing / poleringsøkt for å prøve å få det litt bedre. Kom seg en smule [attachment=2][attachment=1]
|
|
|
200
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 23, 2010, 21:21:07 pm
|
Fikk bilen inn i verkstedet for å få se litt bedre etter hva jeg hadde kjøpt. kjøpte denne usett og det skulle selvsagt bare være litt overflaterust her der. men men..Dukker nok opp mer etter hvert [attachment=2][attachment=1]
|
|
|
201
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 23, 2010, 21:11:04 pm
|
Se der ja.. Begynner å bli noen prosjekttråder for Type 3 her. Ser senket ut i fronten. Har du noen planer?
Ja har blitt endel Type 3 tråder i det siste. bra det. Om den er senket i fronten vet jeg ikke. Det jeg vet er at den skal litt lenger ned etterhvert. Ellers ikke så mange planer i utgangspunktet. noen snasne felger hadde gjort seg men litt usikker på hvilke. Kunne tenkt meg å beholde 4 bolt skiver/tromler og da er ikke utvalget så stort
|
|
|
202
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL
|
på: januar 21, 2010, 21:16:58 pm
|
Hehe. Fin plass å pause litt på det og etterfylle en god dæsj olje før turen over Haukeli. Var ganske mye bedre å kjøre denne enn en boble fra samme årstall. (1969) Litt slapp i styring/ demping eneste. Fikk litt båtfølelse i noen svinger Ellers er bilen levert ny på Hamar og hadde tette serviceintervaller den første tiden i følge servicehefte Noen som kjenner til denne bilen?
|
|
|
204
|
Forum / Prosjektgarasjen / VMP`s 1600TL
|
på: januar 21, 2010, 19:27:20 pm
|
Kjøpte meg en fastback i Oslo i høst. Bilen var i ok bruksstand og planen var å gjøre minst mulig med bilen bortsett fra å bruke den da jeg har en boble som trenger restaurering. Bilen gikk fra østlandet og over til vestlandet uten problemer, bortsett fra et rimelig høyt oljeforbruk.. Her er et bilde fra hjemturen. Notodden tror jeg
[attachment=1]
|
|
|
|