mai 09, 2024, 04:05:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
181  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 10, 2010, 19:02:13 pm
Då vett du kor eg bur 1303SS..Ikkje akkurat i skuret men..
182  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: mitt første prosjekt på: februar 10, 2010, 18:50:57 pm
Denne er grei
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=9362

Har du bilder av gliset da?
183  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 05, 2010, 22:46:08 pm
Putler litt med motoren innimellom også. Planen er å gi den en liten overhaling. Blokka sendte jeg til rallybugs for linjeborring og etter nøyaktig en uke lå den ferdig borret i kjelleren min. Kjapt levert!
Nå gjenstår det å rengjøre blokka skikkelig. Må nok nappe ut de originale pluggene for å få fjernet all metallspon i oljekanaler og gjenge opp til nye plugger. Vurderer å lage til fullflow når pluggene først er ute.
Hvor er det greiest å plassere oljefilter?   
184  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 05, 2010, 22:25:06 pm
fastback er ikke stygg den ,har bare den rette formen for fart
Det er rett Glad
185  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 05, 2010, 22:22:47 pm
bjoabu du jo, eg og  Gliser
kjenne meg igjenn på bildene Gliser

Stemme det. Dette bilde som avslørte vil jeg tro[attachment=1]
186  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Volks-Air kompressor? på: februar 03, 2010, 23:08:42 pm
1600 motoren står i garasjen og bare venter på å få komprimere luft. Er kanskje ikke det billigste/enkleste alternativet mtp at du får en kompressor i deler men definitivt det tøffeste Kult Om du finner ut at det er penger å spare på en evt fellesbestilling kan jeg interessert i å være med.
187  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 03, 2010, 21:32:13 pm
Flott bil du har fått heim te vestlandet. Type III er i vinden og d lige me :-) Kor du holde hus? Ta turen innom http://www.srvwk.com/ en gang.

Mvh

Type 3 er visst i vinden fortiden ja. Selv om fastback ifølge noen er "den stygge vw-ungen" Syns den har sin sjarm jeg.. Har vært innom srvwk noen ganger. Har faktisk fått Bugwald i posten noen år også Rekker tunge  Holder til på den rette siden av fjorden. Vindafjord
188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 03, 2010, 21:20:54 pm
Takker for tips og råd. Satser på å behandle godt på innsiden og bruke sveisegrunning / sink ved sammensveising av platene. Drenering må vel også kunne ordnes på en måte. Men det spørst om jeg finner en bedre løsning enn det som var originalt. Det måtte i tilfelle være å droppe profilene og laget forsterkning på en helt annen måte.
189  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Volks-Air kompressor? på: februar 03, 2010, 20:09:56 pm
Hva koster et slikt sett?
190  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: februar 02, 2010, 23:15:08 pm
Det var vel utrolig rimelig Sjokkert  jeg hadde ikke giddet å sandblåse et helt kaross for 2000 spenn.. skikkelig bra jobb du gjør med bilen. kan absolutt kalles full restaurering denne tråden Glad
191  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 02, 2010, 23:03:29 pm
Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her

Ser ut som du har fått til en fin reparasjon, lykke til med motsatt side... De forsterkningsprofilene dropper de fleste når de tar innerskjermene, men dersom du får til en drenering av de som virker (i motsetning til original... Øyerulling ) så er det såklart det beste Glad Forsterkningsprofilene var der jo ikke på modellene før 1968 (el var det 67?), så man skal vel strengt tatt klare seg uten...
Ja lurte på å bare droppe forstekningene. Hadde spart endel arbeid. Men nå er det gjort. Hva er beste måte å unngå rust inni der? Tette profilen helt?  Altså ingen drenering / lufting. Må uansett grunnes og lakkes, noe det ikke var originalt.
192  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 02, 2010, 22:56:59 pm
.
193  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: februar 02, 2010, 22:53:21 pm
Da var den andre innerskjermen ordnet. Som flere antydet så var det en del rust å finne her også.
194  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 31, 2010, 19:50:51 pm
Fikk også laget nytt forsterningspanel. Ble mye banking før det begynte å ligne på det gamle men tror det ble bra. Nå gjenstår det å få på noe grunning før det sveises på plass. Men må nok vente til temperaturen i garasjen kommer på + siden før det gjøres.
195  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 31, 2010, 19:27:28 pm
Da har jeg fått av skjermene og mer rust kom til syne. Er visst bare å brette opp ermene her
196  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 24, 2010, 23:11:41 pm
Sjå her ja! Ser jo flott ut denna Glad Fastback er gromme bilar ! Kult Litt rust er det alltid, og der i framskjermane er det vel heller ikkje så veldig avansert å fiksa, for det er jo berre ei slett plata, men du finner nok meir ja! Forsterkingane i innerskjermane, samt støtfangarfester etc.. Forresten, bra patent på den underspylaren!
Stå på!

Takk for deeet. Er bare en slett plate i innerskjermen utvendig ja men det er litt verre på innsiden. varmekanal og gulv. må vel ha et karrosseriløft for å det til. veldig greit med truck til underspyling ja Glad
197  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 23, 2010, 21:45:02 pm
Det gjør det nok Glad

Se i innerskjermene foran der forsterkningene er, bak 40år+ fugemasse, innenfor bakskjermene

Det er vel den vanlige rusta på denne også ja. Kan se antydninger fra bagasjerommet foran til noe kjeks i innerskjermen. Ser du har litt der også. Ellers var jo din veldig bra. Kanaler fine på din?
198  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 23, 2010, 21:39:49 pm
Det siste bildet lyver litt. Er ikke så glossy i virkeligheten. var vel kansje heldig med lyset der.
Etter polering ble det underspyling med steamer for å få vekk den verste dritten. Effektivt
199  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 23, 2010, 21:31:51 pm
Lakken er sliten og matt så en hellakkering må til for å få denne fin igjen. Men det blir ikke første prioritet så jeg tok en liten rubbing / poleringsøkt for å prøve å få det litt bedre. Kom seg en smule
[attachment=2][attachment=1]
200  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 23, 2010, 21:21:07 pm
Fikk bilen inn i verkstedet for å få se litt bedre etter hva jeg hadde kjøpt. kjøpte denne usett og det skulle selvsagt bare være litt overflaterust her der. men men..Dukker nok opp mer etter hvert
[attachment=2][attachment=1]  
201  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 23, 2010, 21:11:04 pm
Se der ja.. Begynner å bli noen prosjekttråder for Type 3 her.
Ser senket ut i fronten. Har du noen planer?

Ja har blitt endel Type 3 tråder i det siste. bra det. Om den er senket i fronten vet jeg ikke. Det jeg vet er at den skal litt lenger ned etterhvert. Ellers ikke så mange planer i utgangspunktet. noen snasne felger hadde gjort seg men litt usikker på hvilke. Kunne tenkt meg å beholde 4 bolt skiver/tromler og da er ikke utvalget så stort 
202  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 21, 2010, 21:16:58 pm
Hehe. Fin plass å pause litt på det og etterfylle en god dæsj olje før turen over Haukeli.
Var ganske mye bedre å kjøre denne enn en boble fra samme årstall. (1969) Litt slapp i styring/ demping eneste. Fikk litt båtfølelse i noen svinger Rekker tunge  
Ellers er bilen levert ny på Hamar og hadde tette serviceintervaller den første tiden i følge servicehefte

Noen som kjenner til denne bilen?
203  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VMP`s 1600TL på: januar 21, 2010, 19:33:23 pm
Her er fasty`n kommet hjem. Venter på tak over hodet

204  Forum / Prosjektgarasjen / VMP`s 1600TL på: januar 21, 2010, 19:27:20 pm
Kjøpte meg en fastback i Oslo i høst. Bilen var i ok bruksstand og planen var å gjøre minst mulig med bilen bortsett fra å bruke den da jeg har en boble som trenger restaurering. Bilen gikk fra østlandet og over til vestlandet uten problemer, bortsett fra et rimelig høyt oljeforbruk..   Her er et bilde fra hjemturen. Notodden tror jeg

[attachment=1]    
205  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Gule Bosch ekstralys selges! på: januar 04, 2010, 00:00:35 am
700,- + frakt
206  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Støtfangere til `69 fastback på: oktober 01, 2009, 13:49:45 pm
Er på utkikk etter fangere til type 3èn. Trenger ikke være dønn strøkne.
207  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Turteller montert i deksel på: september 21, 2009, 23:05:39 pm
.
208  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Turteller montert i deksel på: september 21, 2009, 23:03:37 pm
Takker
209  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Turteller montert i deksel på: september 21, 2009, 22:55:38 pm
650,-
210  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Effektanlegg Tri-mil på: september 21, 2009, 08:42:37 am
900,- sendes  Osteaktig (+frakt)
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!