Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
4
|
Bruktbørsen / Biler selges / Rat-look Boble 67 m/1300dp selges!
|
på: september 15, 2012, 10:28:46 am
|
Heisann, har funnet ut at det er på høy tid å selge min kjære boble grunnet skolegang.
Det er en 1967 1500 med en 1300dp motor, 6 volt.
Positivt: Skivebremser foran Nesten rustfri Starter alltid Følger med takgrind med kofferter og treski Relativt nytt clutch-kit Nye kalipere og klosser foran Nye bremseslanger foran (og bak på den ene siden, hvis jeg ikke husker feil) Ny styresnekke Nye dekk foran og bak (145/65-15, 175/65-15) Senkespindler, på orginalforstilling
Negativt: Kom ikke igjennom EU-kontroll Skilt plassert feil (det fikser jeg på 5 min) Spissingen må justeres Lys må justeres Gjorde ett eller annet feil under mont av ny styresnekke (dette kan jeg fikse) Relativt nye bærekuler med mye motstand, mulig de er klemt inn feil, hard på rattet Lurer på om det er et gåent lager i girkassen, bilen rister når clutchen ikke er koblet inn Speedometer defekt (tror dette skal være alt)
Bilen ser mye bedre ut i lakken på bildene enn det den egentlig er, synes denne går under "rat-look" sånn ellers. Har hatt bilen i to år omtrent, og har fungert helt greit.
Dette er et fint rat-look emne, som trenger litt skruing og fiksing, men den er jo ikke en ny bil
Jeg bor nå i Stavern, bilen står på Nøtterøy, så visning bør avtales, ellers er det mulighet for at en kamerat av meg som bor på nøtterøy kan hjelpe til med dette
Hadde tenkt meg noe rundt 15.000 for denne, bud!!
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Hard styring, Boble 67
|
på: august 11, 2012, 12:45:57 pm
|
Heisann folkens, har vært plaget med at boblen er veldig hard på rattet en stund, men nå er det snart EU-kontroll, og jeg vil ha den i bedre stand i det hele tatt.
Den er veldig hard på rattet hele tiden, uansett om hjulene er over bakken, null selvoppretting.
Orginalforstilling med senkespindler
- Relativt nye bærekuler som jeg nylig har fått presset - Nye endeledd tilpasset senkespindlene
Spissingen er også litt ute å kjøre, men det kan vel ikke gjøre den så hard.
Det hjalp ingenting å få presset bærekulene, så jeg tenkte at det var styresnekken som var gåen. Så jeg handlet inn en ny snekke hos Unneberg-Bil, men da jeg koblet styringen fra pittman-armen og hadde rattet fortsatt koblet til snekken (den gamle) var den veldig mye lettere på rattet, den var dog litt ujevn, men dette får meg til å tro at det er noe med styrestagene å gjøre, for hvis jeg har koblet fra snekken og tar tak i hjulet for å svinge er det mye motstand.
Noen som har vært borti lingende? Ser ikke noe synlige feil eller noe som kan forårsake motstand, men har ikke veldig god peiling på boble, så jeg tar mer enn gjerne mot tips eller råd!
Da har jeg løsnet og tatt av endeleddet, og den er fortsatt fryktelig hard, så det er bærekulene som er årsaken! Hadde alle fire til pressing hos Bil- og Maskinservice på Nøtterøy, virker som de ikke gjorde jobben sin skikkelig!
På forhånd takk
- Po
|
|
|
7
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Seter til T1 66/67 ØK
|
på: mai 20, 2012, 12:30:00 pm
|
Trenger noen seter til en t1 67, setene bør være hele, men trenger ikke være støkne, men ingen store hull. Ser også helst at de er lyse, mulig jeg trenger baksetesofa også, har ryggen.. Send PM, eller skriv her
|
|
|
11
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Smalnet forstilling og senk
|
på: februar 22, 2012, 17:51:04 pm
|
Hehe, vet godt at det ikke er fornuftig, men blir jo en justerbar forstilling uansett, og da er det ikke veldig mye jobb for å få den opp igjen Allright, har 145/65 foran nå, så da tenker jeg at jeg går for 2" innkortet, det bør vel gå greit!
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Smalnet forstilling og senk
|
på: februar 22, 2012, 08:44:10 am
|
Klarte å glemme og skrive det, men det er til min 67 1500!
Men da kommer jeg kanskje ikke ned til asfalten med kun 2" innkortet da? Har hatt planer om 4", men det virker som det er så mye styr med tilpasninger etc!
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Smalnet forstilling og senk
|
på: februar 21, 2012, 23:55:28 pm
|
Heisann,
Jeg tenkte å få gjort noe nyttig på boblen før sommeren er her. Har planer om heftig senk med en 2" innkortet, justerbar forstilling, men jeg lurer da på om jeg blir nødt til å kjøpe kortete styrestag?
Her er listen foreløbig:
- 2" innkortet forstilling - Bærekuler med lang vandring - Dempere tilpasset senk - Senkespindler
Tenke å kjøpe noen brukte torsionstaver og bare kappe dem til.
Er det noe mer jeg trenger, eller noe jeg ikke bør ha på listen?
Takker for svar!
- Po
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 65 t-1 objekt...
|
på: desember 12, 2011, 13:42:46 pm
|
Fått inn noe bud? Hordan er den for rust? Hvor lang og bred er en boble egentlig ?
Og et siste, vet noen om det går å sette dette skallet på en 67 bunn?
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tilsetning i synt olje
|
på: september 29, 2011, 09:49:56 am
|
Pokker, jeg kjører dynocat på min! Trodde denne oljen skulle være fin til litt eldre biler, oljen skal inneholde noen paknings"smørende" saker, brukte den på noen gamle amerikanere med V8 og Straight 6 motorer. Kommer det mer mekanisk støy fra motoren med denne oljen? Det er kun tilsetningene i den syntetiske olja som smører, om de er utslitt i en syntetisk olje går det hardt utover motoren, men jeg hadde ikke blandet inn ny tilsetning men heller skiftet olje. Er jo ikke rart at det hjelper å helle på tilsetning når det er de samme stoffene som er i oljen når den er ny. Man kan jo selvsagt helle på når man fyller ny olje for å få inn mere av disse stoffene.
Så hvis man tilsetter lurium i stedet for å skifte oljen for å bli kvitt lyder når den er oppbrukt vil jeg si man er gjerrig. Hvorfor ikke bare kjøpe en god olje så får motoren lengre levetid. Problemet med nyere olje, som ACEA C2 og C3 har mindre av disse stoffene, dette har med miljøkrav å gjøre, da stoffene lager ulumskheter når de går i forbrenningen via ånding eller gjennom stempelringer og ventilstyringer...
Har selv testet forskjellige typer olje på min 1200 og 1600, de går best og penest på Castrol sin 20w50 mineral. Biltema sin lager litt støy ja, har også testet dynocat, det er noe av det jævligste jeg har vært borte i.
|
|
|
18
|
Forum / Rat-look / Sv: Rat look emne.
|
på: september 13, 2011, 18:42:36 pm
|
Blir vel litt mye med å slipe hele bilen til stålet syntes jeg !
Men litt sliping rundt omkring til grunning, evt ned til stålet noen få steder er i mine øyne kulest. Ellers så slår jo orginal patina, fake any given day!
|
|
|
19
|
Forum / Rat-look / Sv: Rat look emne.
|
på: september 10, 2011, 19:21:21 pm
|
Skal den senkes en del ville jeg valgt å gå ned i dekkstørrelse. Et takstativ med div gammel tjafs på hører jo hjemme på en rat. Og syns ikke en skal sveise og holde på så mye på en rat, hvis ikke det er hull, eller det trengs i forhold til bæring! Men ta og dusj over med noe owatrol slik at det ikke fortsetter å ruste så fort.. Angående senk, synes jeg personlig at en rat skal være "slammed" altså en asfaltskraper
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: september 10, 2011, 19:11:12 pm
|
Naboen har fått seg en rusten/ratty rød 62-63 (eller noe der omkring) boble med takstativ og koffertstativ over motorlokken, fett.
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Barker og smeller når den er kald, T1 67, 1500, m/1.3l
|
på: august 29, 2011, 20:57:17 pm
|
Heisann, dette startet ganske nylig, ihvertfall så ekstremt som det er blitt.
Når boblen min er kald, smeller det i potten og hvis jeg ikke kjører med litt turtall rister hele boblen og akselerer dårlig.. Når den er varm, er det ikke noe problemer.
Må vel være forgasser eller tenning?
Takker for svar
|
|
|
28
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Skal ha på en 4" innkortet på min 67, 1500, hva trenger jeg?
|
på: juli 05, 2011, 16:35:56 pm
|
Heisann, har søkt litt rundt på forumet, men skulle gjerne hatt en "guide" av hva man trenger til å få dette til å passe.
Det er en 67 1500, med en 1300dp, skivebremser foran, 6v, og per idag senkespindler foran og et knepp med senk bak..
Tenkte å lage en skikkelig asfaltskraper av denne, med "trillebår look", altså smal forstilling med 145/65 på orginale felger.
Så langt har jeg forstått at jeg trenger følgende:
4" Innkortet forstilling Lave dempere Senkespindler (har jeg) Innkortede tie rods Bærekuler med lang vandring Innkortede torsionfjærer (tenkte å kutte dem selv)
Tror jeg bestiller det jeg trenger fra Airkewld.com, noen som vet om de shipper direkte til Europa/Norge ?
Noen som har gjort dette før og kan gi meg tips til montering, justering av toe in etc.?
Takker for svar!
Mvh Po
|
|
|
|